Benzinski Macan odlazi u āveÄna loviÅ”taā sledeÄe godine.
Jedan od modela koji je Porscheu doneo veliki profit, definitivno je Macan, buduÄi da je od 2014., kada je stupio na scenu, prodat u preko 800.000 primeraka.
MeÄutim, iz Evrope je veÄ povuÄen jer nije u skladu s novom regulativom vezanom za sajber-bezbednost. Prva generacija Äe 2026. biti ukinuta na globalnom planu, aĀ uprkos glasinama da Äe Porsche nastaviti priÄu s novim benzinskim Macanom, iz Cufenhauzena javljaju da se to ipak neÄe desiti.
āDa bi poboljÅ”ao Macan na svaki moguÄi naÄin, Porsche je odluÄio da u potpunosti elektrifikuje ovu modelnu liniju i ta odluka ostaje na snazi. Kada modeli s motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem budu postepeno ukinuti, Macan Äe se prodavati iskljuÄivo u Äisto elektriÄnom izdanju na globalnom planu.ā
Dakle, konvencionalni Macan odlazi sa scene 2026. U novom saopÅ”tenju, Porsche je pojasnio da se ovaj sportski krosover neÄe vraÄati motorima s unutraÅ”njim sagorevanjem. Neki su iznenaÄeni ovom odlukom, buduÄi da je Luc MeÅ”ke, finansijski direktor Porschea, izvavio da ne odbacuje moguÄnost lansiranja SUS verzija modela za koje je predviÄeno da budu Äisto elektriÄni: āTrenutno razmatramo moguÄnost da vozila za koje je prvobitno planirano da budu Äisto elektriÄna, dobiju hibridni pogon ili motor SUS. Trenutno smo usred donoÅ”enja konceptualnih odluka. Ono Å”to je jasno je da Äemo se držati motora s unutraÅ”njim sagorevanjem mnogo duže.ā
Pre neÅ”to viÅ”e od mesec dana, Porsche je najavio da Äe napraviti āznaÄajne dodatne troÅ”koveā, kako bi se viÅ”e fokusirao na benzinske motore i hibridne pogonske sklopove. Sada saznajemo da bi neÅ”to novca moglo da uÄe u razvoj drugaÄijeg SUV-a, koji nije povezan s odlazeÄim Macanom. Luksuzna nemaÄka marka, koja je deo Volkswagen grupacije, āprocenjuje nezavisnu liniju modela u segmentu SUV vozila s motorima SUS i hibridnim pogonimaā.
MeÄutim, ako dobije āzeleno svetloā, novi SUV s benzinskim motorom teÅ”ko da Äe pristiÄi pre 2030. U ostale detalje je ukljuÄen i osvežen dizajn, ali s ākarakteristiÄnim Porscheovim profilomā. Kompanija takoÄe spominje da Äe āprofitirati na sinergijamaā, tako da je sasvim moguÄe da novajlija bude povezan s nekim drugim VAG proizvodom da bi se smanjili troÅ”kovi. MoguÄe je da Äe koristiti PPC platformu, na kojoj poÄiva novi Audi Q5.
Å to se tiÄe ostatka SUV ponude, ranije najavljeni elektriÄni Cayenne pristiže na āsrednjoroÄnom planuā. Pored toga, postoje planovi vezani za veÄi elektriÄni model s tri reda sediÅ”ta, koji bi bio viÅ”e pozicioniran.











