Tri Volkswagenova koncepta koji izgledaju spremno za serijsku proizvodnju – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Pred nama su ID. Era, ID. Evo i ID. Aura, tri vozila kreirana za kinesko tržiŔte.

Nakon otkrivanja ID. Code koncepta na Salonu automobila u Pekingu 2024., Volkswagen nastavlja s razvijanjem modela isključivo za najveće svetsko tržiÅ”te.

VW ID. Code koncept

Nemačka marka je u Šangaju predstavila tri nova koncepta koji izgledaju spremni za stupanje u serijsku proizvodnju.

Aura, ID. Era i ID. Evo, koncepti su razvijeni kao deo zajedničkog poduhvata s kompanijama FAW, SAIC i VW Anhui. Ova tri vozila, dva SUV-a i limuzina, predstavljaju novu generaciju inteligentnih električnih vozila, kreiranih specifično za kinesko tržiŔte.

Napredni sistemi vozačke asistencije sa stilom specifičnim za ovaj region

Prema Volkswagenu, svi novi serijski modeli izvedeni iz ova tri koncepta, biće opremljeni sistemima zasnovanim na veÅ”tačkoj inteligenciji, za naprednu automatizovanu vožnju.

Do 2026., VW ima za cilj da dostigne nivo 2+, Å”to podrazumeva operativnost bez učeŔća vozača u nekim situacijama, s mogućnoŔću samostalnog preticanja, skretanja i uključivanja u saobraćaj. Ipak, to nije režim u kojem oči vozača nisu neophodne, kao kod nivoa 3. Vozači moraju da budu budni za volanom, kao i da budu spremni da preuzmu kontrolu.

Pored nove tehnologije, tri koncepta su posebno dizajnirana da prihvate preference kineskih kupaca. To podrazumeva značajnu pažnju posvećenu detaljima u pogledu kvaliteta materijala, dovoljno prostora za glave putnika pozadi i dugačko međuosovinsko rastojanje. Da ne zaboravimo, Volkswagen proizvodi Tiguan L Pro za kinesko tržiÅ”te.

Dva SUV-a i limuzina

Prvi na listi je ID. Era, koji je napravio SAIC Volkswagen. To je veliki električni SUV s tri reda sediŔta, koji poseduje motor s unutraŔnjim sagorevanjem, ali isključivo u ulozi produživanja autonomije. Era ima kombinovani domet od 1000 kilometara. Samo s baterijom, uz jedno punjenje može da prevali 300 kilometara.

Sledeći je ID. Evo, koji je razvio Volkswagen Anhui. Takođe se radi o SUV-u većih gabarita, s tim Å”to je ovaj namenjen mlađim kupcima, koji viÅ”e vode računa o stilu. Deo je ID. Unyx brenda, s platformom od 800 V i uključuje zonsku elektronsku arhitekturu visokih performansi. Vozilo je sposobno za bežično ažuriranje i može koristiti napredne digitalne sisteme.

Poslednji koncept je ID. Aura, kompaktna limuzina koja je čedo inženjera iz FAW-Volkswagena. Reč je o prvom modelu koji koristi novu kompaktnu glavnu platformu (CMP) sa zonskom elektronskom arhitekturom. Razvijen je kombinovanjem zaokruženog dizajna s inteligentnim karakteristikama i korisničkim interfejsom info-zabavnog sistema inspirisanog pametnim mobilnim telefonima. Tu je i humanoidni AI asistent za prirodnu kontrolu funkcija vozila.

Dizajnirani i razvijeni u Kini

Volkswagen je uzeo u obzir potrebe kineskih kupaca prilikom dizajniranja i razvoja ovih modela. Prema Andreasu Mintu, Å”efu dizajna nemačke kompanije, pomenuti ID. Code koncept je bio polazna tačka za kreiranje dizajnerskog jezika. Dalje, svako vozilo se razvijalo nezavisno od strane dizajnera u tri zajednička preduzeća. Prema Tomasu Ulbrihu, generalnom direktoru Volkswagen Kineskog tehnoloÅ”kog centra, kompanija eksploatiÅ”e ā€žkinesku brzinuā€œ, tako da će se serijski modeli pojaviti na tržiÅ”tu već u roku od 34 meseca.

Govoreći na Salonu automobila u Å angaju, generalni direktor Volkswagena, Tomas Å efer, izjavio je da su dotični koncepti ā€žvidljivi rezultat strategije ā€žU Kini za Kinuā€œ, naglaÅ”avajući važnost kineskog tržiÅ”ta za budućnost kompanije.

Konačno, VW planira da lansira preko 30 novih modela do kraja 2027., uključujući 20 klasifikovanih kao vozila nove energije (NEV), koja obuhvataju čisto električne automobile, ā€žplug-inā€œ hibride i elektromobile s proÅ”irenom autonomijom.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi