Pred nama su ID. Era, ID. Evo i ID. Aura, tri vozila kreirana za kinesko tržiŔte.
Nakon otkrivanja ID. Code koncepta na Salonu automobila u Pekingu 2024., Volkswagen nastavlja s razvijanjem modela iskljuÄivo za najveÄe svetsko tržiÅ”te.

VW ID. Code koncept
NemaÄka marka je u Å angaju predstavila tri nova koncepta koji izgledaju spremni za stupanje u serijsku proizvodnju.
Aura, ID. Era i ID. Evo, koncepti su razvijeni kao deo zajedniÄkog poduhvata s kompanijama FAW, SAIC i VW Anhui. Ova tri vozila, dva SUV-a i limuzina, predstavljaju novu generaciju inteligentnih elektriÄnih vozila, kreiranih specifiÄno za kinesko tržiÅ”te.
Napredni sistemi vozaÄke asistencije sa stilom specifiÄnim za ovaj region
Prema Volkswagenu, svi novi serijski modeli izvedeni iz ova tri koncepta, biÄe opremljeni sistemima zasnovanim na veÅ”taÄkoj inteligenciji, za naprednu automatizovanu vožnju.
Do 2026., VW ima za cilj da dostigne nivo 2+, Å”to podrazumeva operativnost bez uÄeÅ”Äa vozaÄa u nekim situacijama, s moguÄnoÅ”Äu samostalnog preticanja, skretanja i ukljuÄivanja u saobraÄaj. Ipak, to nije režim u kojem oÄi vozaÄa nisu neophodne, kao kod nivoa 3. VozaÄi moraju da budu budni za volanom, kao i da budu spremni da preuzmu kontrolu.
Pored nove tehnologije, tri koncepta su posebno dizajnirana da prihvate preference kineskih kupaca. To podrazumeva znaÄajnu pažnju posveÄenu detaljima u pogledu kvaliteta materijala, dovoljno prostora za glave putnika pozadi i dugaÄko meÄuosovinsko rastojanje. Da ne zaboravimo, Volkswagen proizvodi Tiguan L Pro za kinesko tržiÅ”te.
Dva SUV-a i limuzina
Prvi na listi je ID. Era, koji je napravio SAIC Volkswagen. To je veliki elektriÄni SUV s tri reda sediÅ”ta, koji poseduje motor s unutraÅ”njim sagorevanjem, ali iskljuÄivo u ulozi produživanja autonomije. Era ima kombinovani domet od 1000 kilometara. Samo s baterijom, uz jedno punjenje može da prevali 300 kilometara.
SledeÄi je ID. Evo, koji je razvio Volkswagen Anhui. TakoÄe se radi o SUV-u veÄih gabarita, s tim Å”to je ovaj namenjen mlaÄim kupcima, koji viÅ”e vode raÄuna o stilu. Deo je ID. Unyx brenda, s platformom od 800 V i ukljuÄuje zonsku elektronsku arhitekturu visokih performansi. Vozilo je sposobno za bežiÄno ažuriranje i može koristiti napredne digitalne sisteme.
Poslednji koncept je ID. Aura, kompaktna limuzina koja je Äedo inženjera iz FAW-Volkswagena. ReÄ je o prvom modelu koji koristi novu kompaktnu glavnu platformu (CMP) sa zonskom elektronskom arhitekturom. Razvijen je kombinovanjem zaokruženog dizajna s inteligentnim karakteristikama i korisniÄkim interfejsom info-zabavnog sistema inspirisanog pametnim mobilnim telefonima. Tu je i humanoidni AI asistent za prirodnu kontrolu funkcija vozila.
Dizajnirani i razvijeni u Kini
Volkswagen je uzeo u obzir potrebe kineskih kupaca prilikom dizajniranja i razvoja ovih modela. Prema Andreasu Mintu, Å”efu dizajna nemaÄke kompanije, pomenuti ID. Code koncept je bio polazna taÄka za kreiranje dizajnerskog jezika. Dalje, svako vozilo se razvijalo nezavisno od strane dizajnera u tri zajedniÄka preduzeÄa. Prema Tomasu Ulbrihu, generalnom direktoru Volkswagen Kineskog tehnoloÅ”kog centra, kompanija eksploatiÅ”e ākinesku brzinuā, tako da Äe se serijski modeli pojaviti na tržiÅ”tu veÄ u roku od 34 meseca.
GovoreÄi na Salonu automobila u Å angaju, generalni direktor Volkswagena, Tomas Å efer, izjavio je da su dotiÄni koncepti āvidljivi rezultat strategije āU Kini za Kinuā, naglaÅ”avajuÄi važnost kineskog tržiÅ”ta za buduÄnost kompanije.
KonaÄno, VW planira da lansira preko 30 novih modela do kraja 2027., ukljuÄujuÄi 20 klasifikovanih kao vozila nove energije (NEV), koja obuhvataju Äisto elektriÄne automobile, āplug-inā hibride i elektromobile s proÅ”irenom autonomijom.














