Novi Compass dolazi s hibridnim i Äisto elektriÄnim pogonskim sklopovima.
Perjanica raspolaže s 380 ks iz dvomotorne postavke.

Jeep jeste ameriÄka marka, ali je se njegovo prisustvo odavno proÅ”irilo van granica matiÄne zemlje. Davanje prioriteta Evropi, kada je reÄ o lansiranju novog modela, jasno govori o tome do koje mere se Stellantis oslanja na meÄunarodno tržiÅ”te, kako bi smanjio zavisnost od Severne Amerike. Compass treÄe generacije Äe prvobitno pristiÄi upravo na Stari kontinent kasnije u toku ove godine, pre nego Å”to uÄe i u druge zemlje.
Uprkos evolutivnom stajlingu spoljaÅ”njosti, Compass je u potpunosti drugaÄije vozilo u odnosu na svog prethodnika. OdbaÄena je ranija Fiat-Chryslerova platforma (STLA Medium), koju je Stellantis iskoristio za Peugeot 3008 i 5008, Opel Grandland i nedavno lansiran Citroen C5 Aircross. S dužinom od 455 centimetara, Compass je 15 centimetara duži nego ranije, distanciravÅ”i se od vremeÅ”nog Renegadea i joÅ” kraÄeg Avengera.

Novi dizajn
Nema pravog Jeepa bez ākutijastogā stajlinga, tako da i novi Compass prati tu temu ali u modernom maniru, Å”to je pravo osveženje u moru zaobljenih kompaktnih krosovera. Ravniji farovi u kombinaciji s maskom hladnjaka u vidu sedam pregrada, predstavljaju atraktivno dizajnersko reÅ”enje, dok zadnje signalne grupe u āXā formi spaja svetlosna traka u kojoj se nalazi osvetljeni Jeep logo. Da dizajn ne bude āmekÅ”iā, tu su plastiÄna oiviÄenja i Äetvrtasti lukovi toÄkova, u pravom off-road maniru.
Verzije u viÅ”im paketima opreme imaju krov u kontrastnom koloritu, matriÄne LED farove i panoramu. Jeep planira da novi Compass prodaje u dvotonskoj varijanti s toÄkovima od 20 cola, mada su za terensku vožnju svakako prikladniji manji naplaci. Kada smo veÄ kod āoff-roadā eksploatacije, treba reÄi da klirens iznosi 20,5 centimetara kod 4×4 verzija, s napadnim uglom 20 i izlaznim od 26 stepeni, uz prelazni od 15 stepeni. Kada je reÄ o āgazuā, Compass može da savlada vodu duboku do 47 centimetara. Sistem kontrole silaska nizbrdo standardan je na svim 4×4 verzijama.

Mada bi dizajn eksterijera mogao da sugeriÅ”e da se radi o restilizaciji, kabinski prostor jasno ukazuje na Äinjenicu da se ovde radi o potpuno drugaÄijem Compassu. Äak i osnovni model ima ultraÅ”irok ekran osetljiv na dodir dijagonale 16 inÄa, uparen s 10-inÄnom digitalnom instrumentacijom. Uprkos naglaÅ”enim displejima, Jeep se nije u potpunosti odrekao fiziÄkih komandi, tako da ih pronalazimo na centralnoj konzoli ispod info-zabavnog sistema. Crveni prekidaÄ za standardni Selec-Terrain sistem i dugme elektronske parkirne koÄnice, nalaze se pored rotacionog biraÄa menjaÄa.

VeÄe dimenzije dodale su 5,5 centimetara prostora u visini nogu, dok raznorazni odeljci za odlaganje stvari unutar kabine imaju kumulativnu zapreminu od 45 litara. Jeep kaže da je zapremina prtljažnika poveÄana takoÄe za 45 litara, za ukupno 550. Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40:20:40.Ā ElektriÄna verzija nema takozvani āfrankā prednji prtljažnik.
ElektriÄni i hibridni pogon
Compass za 2026. dobija blago hibridne, āplug-inā hibridne i Äisto elektriÄne pogonske sklopove za evropsko tržiÅ”te. Osnovni model raspolaže sa 145 ks iz benzinskog motora koji nije preciziran, ali funkcioniÅ”e zajedno sa 48-voltnim sistemom. PrikljuÄni hibrid isporuÄuje 195 ks, dok je snaga tri Äisto elektriÄna modela u rasponu od 213 za model s prednjim pogonom, do 375 ks za perjanicu s pogonom na sve toÄkove, koja poseduje zadnji motor razvijen ekskluzivno za Jeep, Å”to ovom krosoveru omoguÄava da se penje uz kosinu pod uglom od 20 odsto, Äak i kada nema prianjanja na prednjim toÄkovima.
Jeep navodi maksimalnu autonomiju od 650 kilometara u WLTP ciklusu za dvomotorni model s pogonom na sve toÄkove, ali ne navodi kapacitet baterije. Varijanta s prednjim pogonom i jednim motorom poseduje bateriju od 74 kWh i može jednim punjenjem da prevali 500 kilometara.
Inženjeri su se odluÄili za potpuno ravno podvozje, aerodinamiÄki optimizovane naplatke i aktivno zatvaranje maske u prednjem odbojniku. Å to se brzog punjenja tiÄe, ono može da se obavlja pri 160 kW, Å”to znaÄi da je potrebno pola sata da se baterija napuni od 20 do 80 odsto.












