Novi Jeep Compass na novoj platformi i s novim pogonskim sklopovima – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Novi Compass dolazi s hibridnim i čisto električnim pogonskim sklopovima.

Perjanica raspolaže s 380 ks iz dvomotorne postavke.

Jeep jeste američka marka, ali je se njegovo prisustvo odavno proÅ”irilo van granica matične zemlje. Davanje prioriteta Evropi, kada je reč o lansiranju novog modela, jasno govori o tome do koje mere se Stellantis oslanja na međunarodno tržiÅ”te, kako bi smanjio zavisnost od Severne Amerike. Compass treće generacije će prvobitno pristići upravo na Stari kontinent kasnije u toku ove godine, pre nego Å”to uđe i u druge zemlje.

Uprkos evolutivnom stajlingu spoljaÅ”njosti, Compass je u potpunosti drugačije vozilo u odnosu na svog prethodnika. Odbačena je ranija Fiat-Chryslerova platforma (STLA Medium), koju je Stellantis iskoristio za Peugeot 3008 i 5008, Opel Grandland i nedavno lansiran Citroen C5 Aircross. S dužinom od 455 centimetara, Compass je 15 centimetara duži nego ranije, distanciravÅ”i se od vremeÅ”nog Renegadea i joÅ” kraćeg Avengera.

Novi dizajn

Nema pravog Jeepa bez ā€žkutijastogā€œ stajlinga, tako da i novi Compass prati tu temu ali u modernom maniru, Å”to je pravo osveženje u moru zaobljenih kompaktnih krosovera. Ravniji farovi u kombinaciji s maskom hladnjaka u vidu sedam pregrada, predstavljaju atraktivno dizajnersko reÅ”enje, dok zadnje signalne grupe u ā€žXā€œ formi spaja svetlosna traka u kojoj se nalazi osvetljeni Jeep logo. Da dizajn ne bude ā€žmekÅ”iā€œ, tu su plastična oivičenja i četvrtasti lukovi točkova, u pravom off-road maniru.

Verzije u viÅ”im paketima opreme imaju krov u kontrastnom koloritu, matrične LED farove i panoramu. Jeep planira da novi Compass prodaje u dvotonskoj varijanti s točkovima od 20 cola, mada su za terensku vožnju svakako prikladniji manji naplaci. Kada smo već kod ā€žoff-roadā€œ eksploatacije, treba reći da klirens iznosi 20,5 centimetara kod 4×4 verzija, s napadnim uglom 20 i izlaznim od 26 stepeni, uz prelazni od 15 stepeni. Kada je reč o ā€žgazuā€œ, Compass može da savlada vodu duboku do 47 centimetara. Sistem kontrole silaska nizbrdo standardan je na svim 4×4 verzijama.

Mada bi dizajn eksterijera mogao da sugeriÅ”e da se radi o restilizaciji, kabinski prostor jasno ukazuje na činjenicu da se ovde radi o potpuno drugačijem Compassu. Čak i osnovni model ima ultraÅ”irok ekran osetljiv na dodir dijagonale 16 inča, uparen s 10-inčnom digitalnom instrumentacijom. Uprkos naglaÅ”enim displejima, Jeep se nije u potpunosti odrekao fizičkih komandi, tako da ih pronalazimo na centralnoj konzoli ispod info-zabavnog sistema. Crveni prekidač za standardni Selec-Terrain sistem i dugme elektronske parkirne kočnice, nalaze se pored rotacionog birača menjača.

Veće dimenzije dodale su 5,5 centimetara prostora u visini nogu, dok raznorazni odeljci za odlaganje stvari unutar kabine imaju kumulativnu zapreminu od 45 litara. Jeep kaže da je zapremina prtljažnika povećana takođe za 45 litara, za ukupno 550. Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40:20:40.Ā  Električna verzija nema takozvani ā€žfrankā€œ prednji prtljažnik.

Električni i hibridni pogon

Compass za 2026. dobija blago hibridne, ā€žplug-inā€œ hibridne i čisto električne pogonske sklopove za evropsko tržiÅ”te. Osnovni model raspolaže sa 145 ks iz benzinskog motora koji nije preciziran, ali funkcioniÅ”e zajedno sa 48-voltnim sistemom. Priključni hibrid isporučuje 195 ks, dok je snaga tri čisto električna modela u rasponu od 213 za model s prednjim pogonom, do 375 ks za perjanicu s pogonom na sve točkove, koja poseduje zadnji motor razvijen ekskluzivno za Jeep, Å”to ovom krosoveru omogućava da se penje uz kosinu pod uglom od 20 odsto, čak i kada nema prianjanja na prednjim točkovima.

Jeep navodi maksimalnu autonomiju od 650 kilometara u WLTP ciklusu za dvomotorni model s pogonom na sve točkove, ali ne navodi kapacitet baterije. Varijanta s prednjim pogonom i jednim motorom poseduje bateriju od 74 kWh i može jednim punjenjem da prevali 500 kilometara.

Inženjeri su se odlučili za potpuno ravno podvozje, aerodinamički optimizovane naplatke i aktivno zatvaranje maske u prednjem odbojniku. Što se brzog punjenja tiče, ono može da se obavlja pri 160 kW, Ŕto znači da je potrebno pola sata da se baterija napuni od 20 do 80 odsto.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi