Postoji nada da Äe mali heÄbek uÄi u serijsku proizvodnju do 2027.
Yugo je zvaniÄno najavio povratak u februaru, s planovima vezanim za proizvodnju automobila sliÄnog onome koji je Zastava proizvodila osamdesetih i devedesetih.

MeÄutim, jedini pokazatelj povratka jugoslovensko-srpske marke je nejasan tizer koji prikazuje siluetu vozila, uz nekoliko zrnastih rendera. KonaÄno, dobili smo prvi zvaniÄni uvid u novi Yugo, iako u formi makete.

Na sajmu āCar Design Event 2025ā u Minhenu proÅ”log meseca, predstavljen je dotiÄni koncept, koji doduÅ”e nema naziv, ali izgleda sjajno. Mali heÄbek s dvoje vrata sledi neke smernice originalnog modela sa svojim kompaktnim dimenzijama, ākutijastimā profilom i ravnim, minimalistiÄkim povrÅ”inama. Naravno, tu su sve moderne karakteristike koje oÄekujemo od vozila proizvedenog 2025.
Maketa koncepta kreacija je srpskog dizajnera, Darka MarÄete, pod pokroviteljstvom novog vlasnika āYugaā, profesora doktora Aleksandra BjeliÄa. Za Car Magazine, on je izjavio da koncept āne služi samo istorijsko podseÄanje, veÄ naglaÅ”ava pristupaÄnost i sportski karakter novog modelaā.
Ako novi Yugo stigne do serijske proizvodnje, Å”to kompanija želi da postigne u naredne dve godine, on bi se takmiÄio na tržiÅ”tu heÄbeka B segmenta u Evropi, Å”to podrazumeva Citroen C3, Renault Clio, VW Polo, Fiat Grande Pandu itd. Naravno, Å”anse da se Yugo vrati u Ameriku gotovo da ne postoje.
U novoj kompaniji kažu da Äe Yugo biti u ponudi s atmosferskim i turbomotorom, uz moguÄnost lansiranja elektriÄne opcije. BiÄe dostupan i u automatskoj i u manuelnoj verziji Å”to se menjaÄa tiÄe, a srpska firma je Äak nagovestila moguÄu visokoperformantnu verziju, o kojoj bismo mogli dobiti viÅ”e detalja kasnije u toku ove godine.
MeÄutim, realnost je da smo od funkcionalnog prototipa udaljeni joÅ” uvek nekoliko godina. Kompanija kaže da bi prototip trebalo da se pojavi na Expu 2027., dok bi proizvodnja trebalo da zapoÄne iste godine.
Izvor: Motor1










