Dacia Duster i Bigster: novu pogonski sklopovi, hibrid, LPG, 4×4 i automatski menjač – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Dacia je predstavila novu paletu pogonskih sistema za modele Duster i Bigster, a najznačajnija novost je Hybrid-G 150 4×4 – jedinstvena kombinacija hibridne tehnologije, pogona na sve točkove i mogućnošću da osim benzina sagoreva i gas (TNG). Savršena kombinacija. Ova inovacija donosi izuzetnu efikasnost, ekonomičnost i prilagodljivost u vožnji, kako na asfaltu, tako i van njega.

Tehničke karakteristike Hybrid-G 150 4×4

Dacia Bigster 4x4
  • Pogon prednje osovine: 1,2-litarski turbo benzinac sa 48V blagim hibridom (140 KS)
  • Pogon zadnje osovine: Elektromotor snage 31 KS (23 kW)
  • Ukupna snaga: 154 KS (113 kW) i obrtni moment do 230 Nm (motor) + 87 Nm (električni)
  • Menjač: 6-stepeni automatski sa dvostrukom spojnicom i komandama iza upravljača (prvi put kod Dacia vozila)
  • Električni pogon zadnje osovine: Dvostepeni menjač sa mogućnošću isključivanja pogona pozadi

Ova konfiguracija omogućava vožnju u električnom režimu do 60% vremena u urbanim uslovima, uz prosečnu potrošnju od samo 5,5–5,6 l/100 km (benzin) i 7,1–7,2 l/100 km (gas). Emisija CO₂ je smanjena za 20 g/km u poređenju sa prethodnim verzijama.

Šest režima vožnje za sve terene

Dacia Duster i Bigster: selektor pogona

Hybrid-G 150 4×4 ima šest režima vožnje:

  • Auto – automatsko prebacivanje između 4×2 i 4×4
  • Eco – štedljiv režim sa aktivacijom 4×4 pri slabijem prijanjanju
  • Sneg – stabilnost na klizavim površinama
  • Blato/Pesak – stalni 4×4 za rastresite terene
  • Zaključavanje – za zahtevne off-road uslove pri malim brzinama
  • Kontrola spuštanja – stabilizacija brzine pri vožnji nizbrdo (3–30 km/h)

Ekonomičnost i domet

Zahvaljujući činjenici da ima dva rezervoara (50 l benzin + 50 l za gas), Duster i Bigster mogu da pređu do 1.500 km bez dopune, uz uštedu troškova goriva do 30%.

Ostale novine kod Dustera

Duster je osvežen sa četiri pogonske opcije:

  • Hybrid 155 – zamena za Hybrid 140, sa potrošnjom od 4,6 l/100 km
  • Mild Hybrid 140 – efikasniji motor sa 48V sistemom
  • Eco-G 120 – snažniji LPG pogon sa dometom do 1.380 km
  • Hybrid-G 150 4×4 – najnapredniji sistem u ponudi

Novi enterijer i oprema

Dacia enterijer

Uz nove pogone, Duster dobija ekskluzivnu unutrašnju dekoraciju, crne aluminijumske naplatke (Extreme paket), lumbalnu podršku za vozača i adaptivni tempomat (standardno u Journey paketu, opciono u Extreme).

Fotografije: Dacia

Tags: , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

No Related Article

0 Komentari

Ostavi komentar