Dacia je predstavila novu paletu pogonskih sistema za modele Duster i Bigster, a najznačajnija novost je Hybrid-G 150 4×4 – jedinstvena kombinacija hibridne tehnologije, pogona na sve točkove i mogućnošću da osim benzina sagoreva i gas (TNG). Savršena kombinacija. Ova inovacija donosi izuzetnu efikasnost, ekonomičnost i prilagodljivost u vožnji, kako na asfaltu, tako i van njega.
Tehničke karakteristike Hybrid-G 150 4×4

- Pogon prednje osovine: 1,2-litarski turbo benzinac sa 48V blagim hibridom (140 KS)
- Pogon zadnje osovine: Elektromotor snage 31 KS (23 kW)
- Ukupna snaga: 154 KS (113 kW) i obrtni moment do 230 Nm (motor) + 87 Nm (električni)
- Menjač: 6-stepeni automatski sa dvostrukom spojnicom i komandama iza upravljača (prvi put kod Dacia vozila)
- Električni pogon zadnje osovine: Dvostepeni menjač sa mogućnošću isključivanja pogona pozadi
Ova konfiguracija omogućava vožnju u električnom režimu do 60% vremena u urbanim uslovima, uz prosečnu potrošnju od samo 5,5–5,6 l/100 km (benzin) i 7,1–7,2 l/100 km (gas). Emisija CO₂ je smanjena za 20 g/km u poređenju sa prethodnim verzijama.
Šest režima vožnje za sve terene

Hybrid-G 150 4×4 ima šest režima vožnje:
- Auto – automatsko prebacivanje između 4×2 i 4×4
- Eco – štedljiv režim sa aktivacijom 4×4 pri slabijem prijanjanju
- Sneg – stabilnost na klizavim površinama
- Blato/Pesak – stalni 4×4 za rastresite terene
- Zaključavanje – za zahtevne off-road uslove pri malim brzinama
- Kontrola spuštanja – stabilizacija brzine pri vožnji nizbrdo (3–30 km/h)
Ekonomičnost i domet


Zahvaljujući činjenici da ima dva rezervoara (50 l benzin + 50 l za gas), Duster i Bigster mogu da pređu do 1.500 km bez dopune, uz uštedu troškova goriva do 30%.
Ostale novine kod Dustera


Duster je osvežen sa četiri pogonske opcije:
- Hybrid 155 – zamena za Hybrid 140, sa potrošnjom od 4,6 l/100 km
- Mild Hybrid 140 – efikasniji motor sa 48V sistemom
- Eco-G 120 – snažniji LPG pogon sa dometom do 1.380 km
- Hybrid-G 150 4×4 – najnapredniji sistem u ponudi
Novi enterijer i oprema

Uz nove pogone, Duster dobija ekskluzivnu unutrašnju dekoraciju, crne aluminijumske naplatke (Extreme paket), lumbalnu podršku za vozača i adaptivni tempomat (standardno u Journey paketu, opciono u Extreme).
Fotografije: Dacia