Možda deluje pomalo neobično da govorimo o osveženom Hyundai Bayonu, a ne o jednom od najsavremenijih električnih modela korejskog brenda koji je krcat novom tehnologijom.
Ali, Hyundaijeva odluka da predstavi novi Bayon sa laganim fejsliftom ima punog smisla kada se uzme u obzir da je tržište kompaktnih krosovera sada prepuno širokim spektrom modela koji se nude sa klasičnim, hibridnim ili električnim pogonom.
Segmentacija

Segment kome pripada Bayon se više nego udvostručio od 2017. godine, pa zato svaki vodeći proizvođač automobila iz Evrope i šire, nudi ono što je u suštini izdignuti hečbek. Kupci to, naprosto, traže. Zbog praktičnosti, atraktivnosti, ergonomije i drugih prednosti vozila ove kategorije.
Postoje jasni lideri u klasi, ali od premijere prve generacije 2021. godine, stabilni i opušteni Hyundai Bayon svima im je za petama – a sada je dobio i osveženje na sredini životnog veka modela.
Uzimajući u obzir konkurentnost krossover segmenta, Hyundaijev tajming ne bi mogao da bude bolji, posebno kada su konkurenti takođe prošli kroz redizajn, doterani i restilizovani kako bi kupcima ponudili malo više za uloženi novac.
Da li je, dakle, redizajnirani Bayon jednako poželjan kao i prethodnik, i da li je svestran, fleksibilan i uz pristupačnu cenu potencijalno bude ključni igrač u segmentu kompaktnih krosovera?
Razlike u odnosu na prethodnika

Da biste primetili razlike, morate prilično dobro da zagledate novajliju, jer su razlike uočljive oštom oku i svode se na diskretne izmene koje su dovele do efekta „to-je-to“, i euforično prihvatili smenu generacija.
Izgled Bayona je prilično diskretan, a izmene na karoseriji doprinele su da se taj etos zadrži.
Tu je nova prednja maska, revidirana svetlosna grupa i prepoznatljivija LED dnevna svetla sličnog izgleda kao kod Kone.
Odbojnici su takođe restilizovani napred i pozadi, ali generalno to teško da je veliki iskorak u poređenju sa prvom generacijom. A to može da bude dobro, jer su kupci prilično dobro prihvatili prvi Bayon.
Novajlija je zadržao oštre crte i trougaone oblike, pa iako možda nije najprimećeniji krosover, svakako nije anoniman.
Dolazak druge generacije Kone doprineo je da se Bayon lakše pozicionira na tržištu.
Proporcionalnim povećanjem Kone, Bayon se sada logičnije smešta u gami Hyundaija.
I dalje je postavljen na istoj „K2“ supermini platformi koju su razvili Hyundai-KIA kao i ranije – KIA Stonic je veoma blizak srodnik – ali sada ga možete kupiti samo sa jednolitarskim turbo motorom.
Pogonski sklopovi
Kao i Hyundai i20, Bayon je izbacio blage hibridne motore od 118 KS, a ostali su samo benzinski motori od 80 i 100 konja – iako i dalje možete da birate između šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog automatskog menjača.
Hyundaiju ćemo da odamo priznanje što je na obloge vrata dodao deblje materijale, jako prijatne za laktove.
Sedišta nude dobru lumbalnu i bočnu potporu, i dok je osnova sedišta malo tvrđa, dužina sedalnog dela obezbeđuje dosta udobnosti za vozače sa dužim nogama.
Komande
Fizička dugmad ispod ekrana osetljivog na dodir od 10,25 inča povećavaju privlačnost Bayona, ne samo zbog jednostavnosti korišćenja, već i zbog logične konfiguracije. U doba električnih vozila prilično je utešno vratiti se praktičnom automobilu poput Bayona i jednostavno prebaciti prekidač da biste podesili temperaturu ili brzinu ventilatora.
Ponuđena tehnologija će biti glavna prednost Bayona i, na zadovoljstvo korisnika, jednako je jednostavna za korišćenje kao i kod prethodnika. Grafički je „snažan“, dobro konfigurisan i razumno brzo reaguje kada, na primer, pomerate prst po navigaciji. Haptički tasteri ispod ekrana i dalje pomažu pri prelasku sa jedne funkcije u pokretu.
Ovo je automobil koji jednostavnost stavlja u samu suštinu i ne možemo zameriti opuštenoj prirodi načina na koji je Hyundai postavio Bayonovu tehnologiju unutra. A, realno, to i jeste suština svakodnevnog prevoza.
Kako je pozadi?

Prostor pozadi najbolje može da se opiše kao adekvatan: ima dovoljno prostora za noge, ali će kosi krov ograničiti udobnost viših putnika ako se voze pozadi. Prtljažnik od 411 litara je više nego pogodan za Bajonove zadatke, a kada se sedišta sklope, ima 1.205 litara prostora za prtljag.
Restaurirani Bayon ovde nema pomoć u blagom hibridnom pogonu, pošto je ugrađen isti jednolitarski T-GDi turbo trocilindraš kao i u i20.
S obzirom na to da je ovo prilično mali motor sa samo 100 KS i bez pogona na sva četiri točka, stiče se utisak da je Bayon više naklonjen kupcima superminija.
Bayon, uglavnom, ima dovoljno snage i obrtnog momenta kako za gradske vožnje, tako i za preticanje na autoputu.
Udobnost i lakoća vožnje su prioritet dinamičkih karakteristika, što ovaj Hyundai uspeva da pomiri.
Uglavnom, Bayon je dovoljno smiren i udoban za ovu vrstu automobila. Ali kada se uzme u obzir cena i ciljna grupa, ovaj automobil će svakako da ima širok krug pristalica.
Baš kao i originalni Bayon, ovaj blago osveženi automobil zadržava mnoge kvalitete starih verzija, budući da je pristupačan i praktičan, a istovremeno pruža razumno udobno i lako iskustvo vožnje.

I dok njegov blago podignuti izgled može da prenese izgled SUV-a, Bayon svakako deluje bliže i20 nego Koni.
Kao kod kuće je u gradu i okolini, a ipak obavlja funkciju udobnog hečbeka na autoputu ili čak na seoskom sporednom putu.
Kod nas, Hyundai Bayon se nudi po akcijskim uslovima. Tako, na primer, osnovni 1,2 Style od 80 KS sa prilično sadržajnim paketom opreme košta 16.990 evra, a najprestižniji 1,0 Imprešn sa motorom od 1.000 kubika, 100 „konja“ i automatskim menjačem košta 21.990 evra. Pored toga dolazi sa garancijom od 5+2 godine.
Kakav utisak je stekla naša TV ekipa, pogledajte u videu koji sledi: