U svetu motocikala, borba za naklonost vozaÄa u segmentu adventure motocikala srednje klase nikada nije bila intenzivnija. Dok su decenijama dominirali provereni modeli, tržiÅ”te zahteva sve svestranije maÅ”ine ā motocikle koji podjednako dobro funkcioniÅ”u u gradskoj gužvi, na otvorenom putu i na neureÄenim stazama. U tom kontekstu, dolazak Suzuki V-Strom 800 nije samo lansiranje novog modela, veÄ jasan i odluÄan ulazak Suzukija u segment koji je zahtevan i kompetitivan. Mnogi struÄnjaci su V-Strom 800 nazvali ānovim pogledom na staru idejuā , a neki su Äak komentarisali da je reÄ o motociklu koji je ādeset godina kasnioā na scenu.

Ipak, umesto da bude samo joÅ” jedan model, V-Strom 800 pozicioniran je kao izuzetno svestrana maÅ”ina, koju su mnogi opisali kao āzlatnu sredinuā klase. Dizajn i inženjerska reÅ”enja reflektuju nameru da se ponudi motocikl koji se ne izdvaja kao najbolji u jednoj disciplini, veÄ pruža izbalansiran i kompetentan paket za sve namene. Umesto da se upuÅ”ta u direktnu borbu za off-road dominaciju sa konkurentskim modelima ili ādrumskim zverimaā, Suzuki V-Strom 800 nastoji da bude svestrani āviÅ”enamenski alatā koji odgovara Å”irokom spektru vozaÄa. Cilj je privuÄi kupce koji traže jedan motocikl koji može da izaÄe u susret svim potrebama ā od svakodnevne vožnje do ozbiljnih vikend avantura.
Da biste dobili autentiÄan vizuelni i zvuÄni doživljaj ovog motocikla, toplo preporuÄujemo da pogledate video materijal koji je u prilogu teksta, a koji prikazuje test vožnju sa MiloÅ”em UroÅ”eviÄem. Ovaj izveÅ”taj služi kao detaljna tehniÄka i iskustvena dopuna videu, pružajuÄi sveobuhvatnu analizu koja produbljuje utiske.
Srce motocikla: Agregat i performanse
U centru pažnje ovog modela je potpuno novi, kompaktni, redni dvocilindriÄni DOHC agregat od 776 ccm. Ova jedinica predstavlja potpuno novu platformu i nema mehaniÄkih veza sa starijim V-tvin motorima iz V-Strom serije. Agregat je opremljen jedinstvenim rasporedom paljenja od 270 stepeni, Å”to mu daje izuzetno bogat obrtni moment i karakteristiÄan zvuk koji verodostojno imitira oseÄaj V-tvin agregata.
Motor razvija impresivnu snagu od 83 KS pri 8.500 obrtaja/min i maksimalni obrtni moment od 78 Nm pri 6.800 o/min. Isporuka snage je linearna i predvidiva, sa obiljem snage veÄ od niskih obrtaja, Å”to ga Äini izuzetno lakim za kontrolu na Å”umskim putevima i stazama, kao i u gradskoj vožnji. VozaÄi su primetili da je motocikl veoma posluÅ”an i da ga mogu da voze sa lakoÄom, Äak i oni sa manje iskustva. OseÄaj vožnje je dinamiÄan, a performanse su konkurentne u srednjoj adventure klasi.
Paradoks vibracija: Izazov za vozaÄe
Jedna od najznaÄajnijih tehniÄkih inovacija koje Suzuki promoviÅ”e kod ovog agregata je patentirani sistem Suzuki Cross Balancer. Prema tvrdnjama proizvoÄaÄa, ovaj sistem koristi dva balansna vratila postavljena pod uglom od 90 stepeni u odnosu na radilicu, sa ciljem da eliminiÅ”e vibracije i obezbedi izuzetno gladak rad. MeÄutim, iskustva sa terena i dugoroÄni testovi priÄaju drugaÄiju priÄu.
ViÅ”e izvora i vozaÄa koji su proveli znaÄajno vreme na ovom motociklu ukazuju na problem sa znaÄajnim visokofrekventnim vibracijama. Te vibracije su najizraženije na upravljaÄu, rezervoaru i kormanu pri brzinama izmeÄu 100 i 120 km/h. Ali, to je jedna od posledica dvocilindriÄnog motora, Äije vibracije nije tako lako āobuzdatiā. NaroÄito u ovoj cenovnoj klasi.
MeÄutim, I za ovaj problem postoji relativno jeftino reÅ”enje. Poznato je da motociklisti vole da doraÄuju svoje āmaÅ”ineā pa im neÄe teÅ”ko pasti da za pristupaÄnu svotu novca ugrade antivibracione āizolatoreā upravljaÄa, kao Å”to su to, na primer, Rox Speed FX.
Jedno od rreÅ”enja, koja motociklisti posebno vole, je ugradnja novih izduvnih sistema, Äime se amortizuje ākritiÄnog rasponā obrtaja ā glavni ākrivacā za generisanje vibracija. Ali, Suzuki nije kriv za ovakvu situaciju. Kompromisi moraju da se prave, a na svakom vlasniku je da motocikl prilagodi liÄnim potrebama.Uostalom, teÅ”ko je pronaÄi dva ista vozaÄi ā Nekima Äe ove vibracije da daju poseban āÅ”mekā, karakteristiÄan za dvocilindraÅ”e. Ili smo mi previÅ”e razmaženi i uljuljkani? Ovo je, ipak, āmaÅ”inaā sa duboko usaÄenim korenima klasiÄne ciklistike.
Savremena elektronika: S.I.R.S. paket
Elektronika je kljuÄni faktor otklona Suzuki V-Strom 800 u odnosu na neke od glavnih rivala. Motocikl je opremljen sveobuhvatnim paketom pod nazivom Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Ovaj sistem pruža vozaÄu punu kontrolu i sigurnost u razliÄitim uslovima vožnje.
Srž sistema Äine:
- Selektor režima vožnje (S-DMS): VozaÄ može da bira izmeÄu tri režima – A (Active), B (Basic) i C (Casual). Režim A pruža najagresivniji odziv na gas, B je standardni, dok C nudi najmekÅ”u isporuku snage, idealnu za klizave uslove ili poÄetnike.
- Kontrola proklizavanja (Traction Control): Sistem nudi tri nivoa intervencije, ali i poseban Gravel mod (za Å”ljunak, pesak i rastresite podloge). U poreÄenju sa starijim Suzuki sistemima koji su agresivno ograniÄavali proklizavanje toÄkova, Gravel mod je kalibrisan da dozvoli kontrolisani drift. Ovo predstavlja fundamentalnu promenu u filozofiji, jer sistem aktivno pomaže vozaÄu na terenu umesto da ga sputava.
Pored toga, dvokanalni ABS nudi dva nivoa āosetljivostiā, a ono Å”to ga izdvaja je moguÄnost potpunog iskljuÄivanja ABS-a na zadnjem toÄku, Å”to je kljuÄna funkcija za ozbiljnu off-road vožnju. Standardna oprema ukljuÄuje i dvosmerni kvikÅ”ifter, koji omoguÄava brzu promenu stepena prenosa naviÅ”e i naniže bez upotrebe spojnice (ākvaÄilaā). Ono Å”to je jako interesantno i za svaku pohvalu jeste Äinjenica da je taj sistem izuzetno precizan i pouzdan.

Sve neophodne informacije prikazane su na preglednom, 5-inÄnom TFT displeju u boji. Panel prikazuje sve kljuÄne podatke: brzinu, broj obrtaja, nivo goriva, odabrani režim vožnje, temperaturu rashladne teÄnost i preÄenu kilometražu.

Å asija, ergonomija i praksa
Oslanjanje i klirens
V-Strom 800 je dizajniran oko robustnog, ÄeliÄnog cevastog rama, koji nudi odliÄnu stabilnost na pravcu i agilno upravljanje van puta. Oslanjanje je u potpunosti podesivo: napred je obrnuta Showa viljuÅ”ka od 43 mm, a pozadi je Showa mono-amortizer. Hod amortizera je 220 mm , Å”to doprinosi impresivnom odstojanju od tla od 220 mm, najviÅ”em u Äitavoj V-Strom liniji. Iako je oslanjanje izuzetno sposobno i pruža dosta āopraÅ”tanjaā u krivinama, primetno je poniranje pri agresivnom koÄenju. LogiÄno, jer bi u suprotnom prednje oslanjanje bilo pretvrfo a vožnja van asfalta neudobna I kompleksna.

Ergonomija
Položaj vožnje je klasiÄno uspravan, Å”to doprinosi izuzetnoj udobnosti na dugim putovanjima. SediÅ”te, iako jednodelno, je udobno i Å”iroko, pa pruža dovoljno prostora i za vozaÄa i za suvozaÄa. Visina sediÅ”ta od tla je 855 mm, Å”to je standardno za ovu klasu motocikala i omoguÄava veÄini vozaÄa da Ävrsto dotaknu podlogu.
Izazovi sa opremom i aftermarket reŔenja
Iako je motocikl dobro osmiÅ”ljen, na dugim stazama mogu da se uoÄe poneki nedostataci. FabriÄki ugraÄen plastiÄni skid plate pruža minimalnu zaÅ”titu i nije pogodan za ozbiljnije off-road terene sa kamenjem. TakoÄe, pokazivaÄi pravca sa nefleksibilnim nosaÄima i ogledala nisu otporni na padove i lako se oÅ”teÄuju. ReÅ”enja za ove probleme dostupna su na tržiÅ”tu, sa robusnijim Å”titnicima motora i ācrash barovimaā kao popularnim nadogradnjama.
Pozicioniranje u klasi

Suzuki V-Strom 800 se u poreÄenju sa direktnim konkurentima pokazao kao primetno bolji za drumske vožnje, putovanja i svakodnevnu upotrebu. V-Strom, takoÄe, ima snažniji motor i daleko napredniji paket elektronike, ukljuÄujuÄi takozvani ākvikÅ”ifterā, Å”to drugima nedostaje. Dakle, stepene prenosa moguÄe je menjati bez aktivacije spojnice.
V-Strom 800 nudi superiornije oslanjanje, koje se pokazalo kao mnogo sposobnije na terenu, kao i udobnije sediÅ”te. Oprema, poput ākvikÅ”ifteraā, kod V-Strom-a je standardna, dok se kod nekih konkurenata doplaÄuje, jer je na listi opcija.
DugoroÄni utisci
Posle iscrpne analize može da se iznese konaÄna ocena o Suzuki V-Strom 800. Iako ima sitnih mana, to je izuzetno sposoban motocikl koji nadmaÅ”uje oÄekivanja u mnogim aspektima. KljuÄni aduti leže u jedinstvenoj kombinaciji karakteristika.
V-Strom je dokazano pouzdan, udoban za duga putovanja i ima iznenaÄujuÄe dobru potroÅ”nju goriva, sa prosekom od oko Äetiri do pet litara na 100 km – na dugim relacijama. Ovi faktori, zajedno sa robustnom izradom i kvalitetom zavrÅ”ne obrade, Äine ga idealnim saputnikom za avanture Å”irom sveta. Iako nije savrÅ”en, njegovi nedostaci (vibracije, plastiÄni āskid-plateā) nisu presudni i lako se reÅ”avaju dostupnim reÅ”enjima nezavisnih proizvoÄaÄa.
U suÅ”tini, V-Strom 800 nije motocikl za profesionalna off-road takmiÄenja niti najbrži na stazi. Umesto toga, on predstavlja izuzetan āuniverzalni alatā, motocikl sposoban da se suoÄi sa bilo kojim zadatkom. On nudi retku meÅ”avinu performansi, udobnosti i praktiÄnosti, ÄineÄi ga istinski svestranim motociklom.
ZakljuÄak je jasan: Suzuki V-Strom 800 zaista jeste āzlatna sredinaā u svetu adventure motocikala. Nije savrÅ”en, ali pruža izuzetnu vrednost za novac, naroÄito kada se u obzir uzme da standardno nudi opremu koju rivali naplaÄuju kao dodatnu. Za vozaÄa koji traži jedan motocikl za sve prilike, od svakodnevne vožnje do ozbiljnih avantura, i koji je spreman da uloži u minimalna poboljÅ”anja, V-Strom 800 predstavlja idealan izbor.
A kako je MiloÅ” video ovaj Suzuki iz svog ugla, pogledajte u videu koji sledi.
AutoMoto Show Team