Suzuki V-Strom 800: Nova generacija avanture – AutoMotoShow.rs
Banner Top

U svetu motocikala, borba za naklonost vozača u segmentu adventure motocikala srednje klase nikada nije bila intenzivnija. Dok su decenijama dominirali provereni modeli, tržiÅ”te zahteva sve svestranije maÅ”ine – motocikle koji podjednako dobro funkcioniÅ”u u gradskoj gužvi, na otvorenom putu i na neuređenim stazama. U tom kontekstu, dolazak Suzuki V-Strom 800 nije samo lansiranje novog modela, već jasan i odlučan ulazak Suzukija u segment koji je zahtevan i kompetitivan. Mnogi stručnjaci su V-Strom 800 nazvali ā€žnovim pogledom na staru idejuā€œ , a neki su čak komentarisali da je reč o motociklu koji je ā€ždeset godina kasnioā€œ na scenu.

Suzuki 800 V-Strom

Ipak, umesto da bude samo joÅ” jedan model, V-Strom 800 pozicioniran je kao izuzetno svestrana maÅ”ina, koju su mnogi opisali kao ā€žzlatnu sredinuā€œ klase. Dizajn i inženjerska reÅ”enja reflektuju nameru da se ponudi motocikl koji se ne izdvaja kao najbolji u jednoj disciplini, već pruža izbalansiran i kompetentan paket za sve namene. Umesto da se upuÅ”ta u direktnu borbu za off-road dominaciju sa konkurentskim modelima ili ā€œdrumskim zverimaā€, Suzuki V-Strom 800 nastoji da bude svestrani ā€žviÅ”enamenski alatā€œ koji odgovara Å”irokom spektru vozača. Cilj je privući kupce koji traže jedan motocikl koji može da izađe u susret svim potrebama – od svakodnevne vožnje do ozbiljnih vikend avantura.  

Da biste dobili autentičan vizuelni i zvučni doživljaj ovog motocikla, toplo preporučujemo da pogledate video materijal koji je u prilogu teksta, a koji prikazuje test vožnju sa MiloÅ”em UroÅ”evićem. Ovaj izveÅ”taj služi kao detaljna tehnička i iskustvena dopuna videu, pružajući sveobuhvatnu analizu koja produbljuje utiske.

Srce motocikla: Agregat i performanse

U centru pažnje ovog modela je potpuno novi, kompaktni, redni dvocilindrični DOHC agregat od 776 ccm. Ova jedinica predstavlja potpuno novu platformu i nema mehaničkih veza sa starijim V-tvin motorima iz V-Strom serije. Agregat je opremljen jedinstvenim rasporedom paljenja od 270 stepeni, Å”to mu daje izuzetno bogat obrtni moment i karakterističan zvuk koji verodostojno imitira osećaj V-tvin agregata.  

Motor razvija impresivnu snagu od 83 KS pri 8.500 obrtaja/min i maksimalni obrtni moment od 78 Nm pri 6.800 o/min. Isporuka snage je linearna i predvidiva, sa obiljem snage već od niskih obrtaja, Å”to ga čini izuzetno lakim za kontrolu na Å”umskim putevima i stazama, kao i u gradskoj vožnji. Vozači su primetili da je motocikl veoma posluÅ”an i da ga mogu da voze sa lakoćom, čak i oni sa manje iskustva. Osećaj vožnje je dinamičan, a performanse su konkurentne u srednjoj adventure klasi.  

Paradoks vibracija: Izazov za vozače

Jedna od najznačajnijih tehničkih inovacija koje Suzuki promoviÅ”e kod ovog agregata je patentirani sistem Suzuki Cross Balancer. Prema tvrdnjama proizvođača, ovaj sistem koristi dva balansna vratila postavljena pod uglom od 90 stepeni u odnosu na radilicu, sa ciljem da eliminiÅ”e vibracije i obezbedi izuzetno gladak rad. Međutim, iskustva sa terena i dugoročni testovi pričaju drugačiju priču.  

ViÅ”e izvora i vozača koji su proveli značajno vreme na ovom motociklu ukazuju na problem sa značajnim visokofrekventnim vibracijama. Te vibracije su najizraženije na upravljaču, rezervoaru i kormanu pri brzinama između 100 i 120 km/h. Ali, to je jedna od posledica dvocilindričnog motora, čije vibracije nije tako lako ā€œobuzdatiā€. Naročito u ovoj cenovnoj klasi.

Međutim, I za ovaj problem postoji relativno jeftino reÅ”enje. Poznato je da motociklisti vole da dorađuju svoje ā€œmaÅ”ineā€ pa im neće teÅ”ko pasti da za pristupačnu svotu novca ugrade antivibracione ā€œizolatoreā€ upravljača, kao Å”to su to, na primer, Rox Speed FX.

Jedno od rreÅ”enja, koja motociklisti posebno vole, je ugradnja novih izduvnih sistema, čime se amortizuje ā€œkritičnog rasponā€ obrtaja – glavni ā€œkrivacā€ za generisanje vibracija. Ali, Suzuki nije kriv za ovakvu situaciju. Kompromisi moraju da se prave, a na svakom vlasniku je da motocikl prilagodi ličnim potrebama.Uostalom, teÅ”ko je pronaći dva ista vozači – Nekima će ove vibracije da daju poseban ā€œÅ”mekā€, karakterističan za dvocilindraÅ”e. Ili smo mi previÅ”e razmaženi i uljuljkani? Ovo je, ipak, ā€œmaÅ”inaā€ sa duboko usađenim korenima klasične ciklistike.

Savremena elektronika: S.I.R.S. paket

Elektronika je ključni faktor otklona Suzuki V-Strom 800 u odnosu na neke od glavnih rivala. Motocikl je opremljen sveobuhvatnim paketom pod nazivom Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Ovaj sistem pruža vozaču punu kontrolu i sigurnost u različitim uslovima vožnje.  

Srž sistema čine:

  • Selektor režima vožnje (S-DMS): Vozač može da bira između tri režima – A (Active), B (Basic) i C (Casual). Režim A pruža najagresivniji odziv na gas, B je standardni, dok C nudi najmekÅ”u isporuku snage, idealnu za klizave uslove ili početnike.  
  • Kontrola proklizavanja (Traction Control): Sistem nudi tri nivoa intervencije, ali i poseban Gravel mod (za Å”ljunak, pesak i rastresite podloge). U poređenju sa starijim Suzuki sistemima koji su agresivno ograničavali proklizavanje točkova, Gravel mod je kalibrisan da dozvoli kontrolisani drift. Ovo predstavlja fundamentalnu promenu u filozofiji, jer sistem aktivno pomaže vozaču na terenu umesto da ga sputava.  

Pored toga, dvokanalni ABS nudi dva nivoa ā€œosetljivostiā€, a ono Å”to ga izdvaja je mogućnost potpunog isključivanja ABS-a na zadnjem točku, Å”to je ključna funkcija za ozbiljnu off-road vožnju. Standardna oprema uključuje i dvosmerni kvikÅ”ifter, koji omogućava brzu promenu stepena prenosa naviÅ”e i naniže bez upotrebe spojnice (ā€œkvačilaā€). Ono Å”to je jako interesantno i za svaku pohvalu jeste činjenica da je taj sistem izuzetno precizan i pouzdan.

Suzuki VStrom 800 - Quickshifter

Sve neophodne informacije prikazane su na preglednom, 5-inčnom TFT displeju u boji. Panel prikazuje sve ključne podatke: brzinu, broj obrtaja, nivo goriva, odabrani režim vožnje, temperaturu rashladne tečnost i pređenu kilometražu.  

Suzuki VStrom - TFT displej

Å asija, ergonomija i praksa

Oslanjanje i klirens

V-Strom 800 je dizajniran oko robustnog, čeličnog cevastog rama, koji nudi odličnu stabilnost na pravcu i agilno upravljanje van puta. Oslanjanje je u potpunosti podesivo: napred je obrnuta Showa viljuÅ”ka od 43 mm, a pozadi je Showa mono-amortizer. Hod amortizera je 220 mm , Å”to doprinosi impresivnom odstojanju od tla od 220 mm, najviÅ”em u čitavoj V-Strom liniji. Iako je oslanjanje izuzetno sposobno i pruža dosta ā€žopraÅ”tanjaā€œ u krivinama, primetno je poniranje pri agresivnom kočenju. Logično, jer bi u suprotnom prednje oslanjanje bilo pretvrfo a vožnja van asfalta neudobna I kompleksna.

Suzuki VStrom - odlična ergonomija

Ergonomija

Položaj vožnje je klasično uspravan, Å”to doprinosi izuzetnoj udobnosti na dugim putovanjima. SediÅ”te, iako jednodelno, je udobno i Å”iroko, pa pruža dovoljno prostora i za vozača i za suvozača. Visina sediÅ”ta od tla je 855 mm, Å”to je standardno za ovu klasu motocikala i omogućava većini vozača da čvrsto dotaknu podlogu.  

Izazovi sa opremom i aftermarket reŔenja

Iako je motocikl dobro osmiÅ”ljen, na dugim stazama mogu da se uoče poneki nedostataci. Fabrički ugrađen plastični skid plate pruža minimalnu zaÅ”titu i nije pogodan za ozbiljnije off-road terene sa kamenjem. Takođe, pokazivači pravca sa nefleksibilnim nosačima i ogledala nisu otporni na padove i lako se oÅ”tećuju. ReÅ”enja za ove probleme dostupna su na tržiÅ”tu, sa robusnijim Å”titnicima motora i ā€žcrash barovimaā€œ kao popularnim nadogradnjama.  

Pozicioniranje u klasi

Suzuki Adventure - idealan balans

Suzuki V-Strom 800 se u poređenju sa direktnim konkurentima pokazao kao primetno bolji za drumske vožnje, putovanja i svakodnevnu upotrebu. V-Strom, takođe, ima snažniji motor i daleko napredniji paket elektronike, uključujući takozvani ā€œkvikÅ”ifterā€, Å”to drugima nedostaje. Dakle, stepene prenosa moguće je menjati bez aktivacije spojnice.

V-Strom 800 nudi superiornije oslanjanje, koje se pokazalo kao mnogo sposobnije na terenu, kao i udobnije sediÅ”te. Oprema, poput ā€œkvikÅ”ifteraā€, kod V-Strom-a je standardna, dok se kod nekih konkurenata doplaćuje, jer je na listi opcija.

Dugoročni utisci

Posle iscrpne analize može da se iznese konačna ocena o Suzuki V-Strom 800. Iako ima sitnih mana, to je izuzetno sposoban motocikl koji nadmaÅ”uje očekivanja u mnogim aspektima. Ključni aduti leže u jedinstvenoj kombinaciji karakteristika.  

V-Strom je dokazano pouzdan, udoban za duga putovanja i ima iznenađujuće dobru potroÅ”nju goriva, sa prosekom od oko četiri do pet litara na 100 km – na dugim relacijama. Ovi faktori, zajedno sa robustnom izradom i kvalitetom zavrÅ”ne obrade, čine ga idealnim saputnikom za avanture Å”irom sveta. Iako nije savrÅ”en, njegovi nedostaci (vibracije, plastični ā€œskid-plateā€) nisu presudni i lako se reÅ”avaju dostupnim reÅ”enjima nezavisnih proizvođača.

U suÅ”tini, V-Strom 800 nije motocikl za profesionalna off-road takmičenja niti najbrži na stazi. Umesto toga, on predstavlja izuzetan ā€žuniverzalni alatā€œ, motocikl sposoban da se suoči sa bilo kojim zadatkom. On nudi retku meÅ”avinu performansi, udobnosti i praktičnosti, čineći ga istinski svestranim motociklom.

Zaključak je jasan: Suzuki V-Strom 800 zaista jeste ā€žzlatna sredinaā€œ u svetu adventure motocikala. Nije savrÅ”en, ali pruža izuzetnu vrednost za novac, naročito kada se u obzir uzme da standardno nudi opremu koju rivali naplaćuju kao dodatnu. Za vozača koji traži jedan motocikl za sve prilike, od svakodnevne vožnje do ozbiljnih avantura, i koji je spreman da uloži u minimalna poboljÅ”anja, V-Strom 800 predstavlja idealan izbor.

A kako je MiloÅ” video ovaj Suzuki iz svog ugla, pogledajte u videu koji sledi.

AutoMoto Show Team

Podeli:
Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

Nema povezanih tekstova

0 Komentar

Ostavi komentar