Priče iz servisa: redovno održavanje – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Svaki vozač, bez obzira na to koliko se razume u održavanja automobila, trebalo bi da zna da je zamena ulja jedna od najvažnijih servisnih intervencija koja se ne preskače i od koje u mnogome zavisi i spravnost avtomobila.

Mi smo ovom prilikom svratili u jedan specializovani servis da odgovorimo na sva pitanja u vezi sa ovim. I tu smo dobili odgovori na pitanja koja, možda, nismo ni znali.

Za početok da vidimo da li ulju u motoru zbog ovdašnjih uslova eksplutacije treba menjati jednom godišnje bez obzira na pređenu kilometražu, kao što to u glavnom preporučuju serviseri, ili treba da se održimo od fabričkih preporuka.

Što se tiće održavanja vozila i zamene ulja, mi spadamo u zemlje sa otežanim uslovima eksploatacije i održavanja vozila, pa se preporučuje zamena ulja jednom godišnje, onako kako je to proizvođač predvideo.

Zamena ulja, minimum jednom godišnje

Za neka vozila je to na dve godine, za neka je na godinu dana, ali mi preporučujemo da se to uredi na godinu dana bez obzira na pređenu kilometražu. Dakle, nisu u pravu oni koji smatraju da treba da se drže fabričke preporuke i da mogu da menjaju ulje na 20, 30 hiljada?

Mogu, ali mislim da time štete motoru, odnosno radu motora, kako će im raditi automobil, tako da ja mislim da je ipak bolje da se ulje menja na godinu dana.

Recite nam, molim Vas, koji konkretan problem može da nastane u motoru, ako se ulje ne zameni na vreme, ako se preskoći taj interval? Šta se dešava? Šta gubi funkciju? Šta se dešava konkretno s motorom?

Tako je, ulje, sva ulja imaju u sebe između ostalog i šampone koji se koriste da bi sprali sve one materije koje se nakupljaju u motoru prilikom sagorevanja goriva. I zbog toga što oni nemaju više svoju funkciju, i samim grenjem i hlađenjem ulja, ono gubi svojstvo i ne može više da drži motor u optimalnom radu.

U skladu s time, kako treba da se ponašaju oni koji preleze malo kilometara? Imamo dosta takvih pitanja, jer postoje ljudi koji imaju, recimo, dva avtomobila i sa jednim preleze jako malo, 5-6 hiljada godišnje.

Da li oni treba da menjaju ulje baš na godinu dana ili može da vozi, recimo, 2-3 godine pa da onda kad dođe do tih 10-15 hiljada da zameni ulja?

Ne mora baš na godinu dana. Ne baš tako striktno. Neće se ništa desiti za mesec ili dva dana. Veći problem od samog ulja je i filter ulja koji se nalazi u vozilu, jer većina filtera su od papira.

Papirni filter posle određenog vremena počinje da se kruni i počinje da pravi naslage unutar korita motora i ono može dovesti do toga da se zapuši uljna pumpa. I to zavisi od vremena, a ne od kilometraže.

Tako je, to zavisi od vremena. Da li filter za ulje obavezno treba menjati prilikom svake zamene ulja ili možda prilikom svake druge? Apsolutno, filter ulja mora da se zameni prilikom svake zamene ulja.

Dobro, a koliko često vam dolaze oni koji prelaze mnogo kilometra? Oni sigurno dolaze samo jednom godišnje. Na primer taksisti, dostavne službe, kurirske službe…

Automili koji prelaze velike kilometraže, po meni trebaju i češće od onoga što je predviđeno da menjaju ulje. Zato što prilikom eksploatacije, temperatura motora je ekstremno visoka, pri tom imamo za dizel motore i veliku temperaturu katalitike i svega ostalog što dodatno zagreva motor. I po meni, ako je predvidđeno da se ulje menja na 20.000 km, oni trebaju da spuste taj interval na 15.000 km.

Pa, u zavisimosti od kilometraže, koliko god treba puta da dođu.

Tako je, jer samim tim štede novac, a svakako čuvaju i motor. Evo, za kraj još jedno pitanje, pošto smo u Sitroenovom servisu, znamo da mnogih Sitroeni imaju onaj hidroaktiv sistem i ovo što držite u ruci to je tečnost za hidrouliku.

Koliko je važno da se ta tečnost menja na vreme i koja je njena funkcija? Ovo je jedna tečnost koja je razvijena samo za Sitroenova vozila, koja je retka, niskog viskoziteta i ona bi zvanično trebala da bude “for-life”. Da to malo pojasnimo, to znači da ne bi trebala da se menja nikada. Kad se jednom sipa.

Kad se sipa, to je to. Međutim, ono što imamo u praksi, to je da bi ovu tečnost trebalo zameniti otprilike na svakih pet do sedam godina ili oko 150.000 km.

AutoMotoShow u saradnji sa AutoInfo

Podeli:
Tags: , , , , , ,

Povezani tekstovi

0 Komentar

Ostavi komentar