Najpristupačniji električni automobil u Evropi
Dacia Spring ostaje verna filozofiji – električna mobilnost dostupna svima. Od lansiranja 2021. godine, ovaj model je prodat u više od 179.000 primeraka u Evropi, a samo u 2025. godini plasirano je više od 17.000 vozila, čime je Spring zauzeo drugo mesto na evropskom tržištu električnih automobila u maloprodajnom segmentu.
Nova platforma i unapređena stabilnost

Najnovija verzija donosi ojačanu strukturu, novu bateriju od 24,3 kWh i optimizovanu raspodelu mase. Zahvaljujući novom stabiliztoru, poboljšanim amortizerima i 15-inčnim točkovima, vožnja je stabilnija i sigurnija, dok aerodinamički dodaci i novi zadnji spojler smanjuju otpor vazduhu i povećavaju efikasnost.
Dva nova motora za više snage
Umesto dosadašnjih 45 i 65 KS, kupci sada mogu da biraju između:
- Spring 70 (70 KS/52 kW)
- Spring 100 (100 KS/75 kW)
Rezultat je znatno unapređeno ubrzanje: Spring 100 od 80 do 120 km/h stiže za samo 6,9 sekundi, dok Spring 70 to postiže za 10,3 sekundi.
Optimizovano punjenje i veća autonomija

Nova LFP baterija donosi veću sigurnost i dugovečnost, a zahvaljujući 40 kW DC punjaču, punjenje od 20% do 80% traje svega 29 minuta. Autonomija od 225 km (WLTP) u realnim uslovima pokriva prosečne nedeljne potrebe vozača.
Praktičnost i digitalno iskustvo
Sa prtljažnikom od 308 litara (do 1.004 l sa oborenim zadnjim sedištima), Dacia Spring nudi najveći prostor u klasi. Enterijer ima više od 32 litra dodatnih ostava, dok opcija V2L (Vehicle-to-Load) omogućava napajanje spoljašnjih uređaja.
Na polju multimedije, tu su:
- 7-inčni digitalni instrument klaster (standard)
- 10,1-inčni centralni ekran sa Apple CarPlay™ i Android Auto™ (dostupno u bogatijim paketima)
- Media Nav Live sa navigacijom i ažuriranim mapama do osam godina (opcija).
Cena koja i dalje ruši barijere

Sa početnom cenom od 16.900 evra (u EU), Dacia Spring ostaje najpovoljniji električni automobil na tržištu, a cela gama modela i dalje je ispod 20.000 evra.
Osvežena Dacia Spring nudi više snage, sigurnosti i digitalnih funkcija, a pritom ostaje najpristupačniji električni automobil u Evropi. Sa novim motorima, unapređenom platformom i praktičnim rešenjima, ovaj model potvrđuje da električna mobilnost može da bude i povoljna i zabavna.
Fotografije: Dacia