Škoda slavi 130 godina inovacija: Putovanje od bicikla do savremenog lidera na putu ka elektromobilnosti – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Škoda Auto ove godine proslavlja 130 godina postojanja, obeležavajući put dug više od veka, od skromnog početka proizvodnje bicikala Laurin & Klement u Mladoj Boleslavi 1895. godine, do statusa savremenog uspešnog, globalnog igrača u auto-industriji.

Ova značajna godišnjica proslavlja se kroz manifestaciju Classic Days, na kojoj se predstavlja bogata istorija Škode i modeli koji su presudno uticali na razvoj kompanije.

Ključne prekretnice u istoriji brenda Škoda

Razvoj brenda obeležilo je nekoliko ključnih momenata koji su oblikovali njegov put. Početak je, naravno, bio 1895. sa biciklima, ubrzo nakon toga, 1899. godine, usledila je proizvodnja prvih motorizovanih bicikala i motocikala. Pravi prelaz u auto-industriju dogodio se 1905. godine predstavljanjem modela Voiturette A, prvog automobila brenda.

Među najvažnije datume ubrajaju se:

  • 1925. – Spajanje kompanije Laurin & Klement sa inženjerskom kompanijom Škoda iz Plzena.
  • 1987. – Prekretnica sa modelom Favorit, prvim automobilom brenda s pogonom na prednje točkove i savremenim konceptom.
  • 1991. – Integracija u moćnu Volkswagen grupu (VW Grupa), što je pokrenulo transformaciju iz regionalnog lidera u globalno priznatog proizvođača.
  • 1996. – Lansiranje prve savremene generacije modela Octavia, razvijenog pod okriljem VW Grupe, koja je postala najvažniji model brenda.
  • 2020. – Predstavljanje modela Enyaq, prvog potpuno električnog modela, čime je započela nova era elektromobilnosti. Danas, Škoda je prisutna na oko 100 međunarodnih tržišta, dokazujući svoju otpornost, prilagodljivost i snažnu usmerenost na kupce, što je temelj na kom gradi svoju sveobuhvatnu transformaciju ka budućnosti.

Najsavremeniji portfolio: Najbolje iz oba sveta

Škoda danas nudi najraznovrsniji i najsavremeniji portfolio u svojoj istoriji, pružajući kupcima „najbolje iz oba sveta“:

  1. Potpuno električne modele (poput uspešnog Enyaq-a).
  2. Plug-in hibride.
  3. Modele sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS motori).

Ovaj pristup omogućava brendu da predvodi transformaciju ka električnoj mobilnosti iz pozicije snage, oslanjajući se na svoju bogatu tradiciju inovacija.

Legendarni modeli koji su oblikovali Škodu

Na izložbi Classic Days posebno mesto zauzimaju kultni modeli koji svedoče o tehnološkom napretku i evoluciji dizajna.

Laurin & Klement Voiturette A (1905-1907)

Prvi automobil kompanije, dvosed pokretan dvocilindarskim benzinskim motorom od 7 KS. Njegovom proizvodnjom postavljeni su temelji za budući razvoj brenda. Sačuvan originalni primerak iz 1906. godine nalazi se u Muzeju Škoda u Mladoj Boleslavi.

Škoda/Laurin & Klement 110 (1925-1929)

Model koji je nastao neposredno nakon spajanja s inženjerskom kompanijom Škoda. Nudio se u raznim stilovima karoserije i predstavljao je poslednji model proizveden isključivo pod imenom Laurin & Klement.

Škoda Popular Monte Carlo (1936-1939)

Inspirisan uspesima na reliju Monte Carlo. Ovaj sportski model je, sa samo 72 proizvedena primerka, spojio tehničku stručnost sa trkačkim iskustvom, postižući brzine do 125 km/h.

Škoda Superb 3000 OHV (1938-1949)

Luksuzna predratna limuzina, poznata po prostranosti i snazi šestocilindričnog motora, uglavnom namenjena političarima i velikim industrijalcima.

Škoda Felicia (1959-1964)

Elegantni kabriolet koji je uhvatio duh 60-ih. Privukao je međunarodnu pažnju i bio dostupan sa uklonjivim tvrdim krovom od stakloplastike.

Škoda 110 R Coupé (1970-1980)

Elegantni sportski kupe, poznat i kao osnova za legendarni reli automobil Škoda 130 RS – „Porsche Istoka“.

Škoda Favorit 136 L (1988-1994)

Ključna prekretnica – prvi automobil sa motorom napred i pogonom na prednje točkove, čiji je dizajn potpisao studio Bertone. Njegov dolazak označio je kraj ere zadnjih motora i utro put ulasku u Volkswagen grupu.

Ikone u novom, savremenom ruhu

U čast jubileja, Škoda Design sektor je pripremio niz smelih dizajnerskih skica, prikazujući kako bi ključni istorijski modeli izgledali u savremenom dizajnerskom jeziku Modern Solid.

  • eVOITURETTE: Savremena reinterpretacija Voiturette A, kao delimično autonomni vagon sa 3D štampanim komponentama.
  • Popular ‘Monte Carlo’: Roadster verzija koja zadržava motosportski karakter.
  • Škoda Felicia Cabriolet: Bohe Vita model koji spaja klasične proporcije sa savremenim detaljima.
  • Škoda Favorit: Reinterpretiran kao kompaktni crossover, zadržavajući čiste oblike originalnog hatchbacka.

Ove vizije naglašavaju posvećenost brenda neprekidnom razvoju i inovacijama, spajajući nasleđe i budućnost električnih automobila.

Fotografije: Škoda

Podeli:
Tags: , , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

0 Komentar

Ostavi komentar