Lynk & Co je u 2025. preÅ”ao iz faze brzog rasta u fazu planske stabilizacije. Promena nije kozmetiÄka ā to je strateÅ”ki zaokret koji kombinuje maloprodaju, proizvodne inovacije i digitalne usluge. Rezultat je brend koji viÅ”e ne igra ulogu izazivaÄa, veÄ gradi temelje za dugoroÄnu prisutnost u Evropi.
Širenje maloprodaje i servisne mreže

U jednoj godini mreža je porasla sa 11 na viÅ”e od 125 potvrÄenih prodajnih mesta. Od toga, 80 zastupnika veÄ aktivno prodaje vozila, a joÅ” 35 lokacija je u fazi otvara. Paralelno, kupcima je omoguÄen pristup viÅ”e od 350 ovlaÅ”Äenih servisa Å”irom kontinenta. To nije samo broj ā to je praktiÄna promena u dostupnosti servisa i održavanja.
Lynk & Co uvodi jedinstveni CI (corporate identity) za maloprodajne prostore. Prostori od 200 do 550 m² sa uniformnim fasadama i enterijerima stvaraju prepoznatljiv doživljaj brenda. Time kompanija reÅ”ava Äestu slabost novih igraÄa: neujednaÄeno korisniÄko iskustvo. Jasna vizuelna i funkcionalna poruka olakÅ”ava kupcu da prepozna Å”ta kupuje.
Model 08: plug-in hibrid koji menja igru
Lansiranje Lynk & Co 08 je kljuÄni proizvodni potez. To je plug-in hibridni SUV koji nudi do 200 km elektriÄnog dometa (WLTP) i podržava DC brzo punjenje ā retkost meÄu PHEV modelima u Evropi. Ovaj domet i moguÄnost brzog punjenja menjaju percepciju plug-in hibrida: viÅ”e nisu samo privremeno reÅ”enje, veÄ realna alternativa za one koji žele elektriÄni režim u veÄini svakodnevnih vožnji.
Model 08 se pozicionira kao premijum plug-in hibrid. Kombinuje smeli dizajn, kvalitet i naprednu povezanost. Time nadograÄuje uspeh modela 01 i potpuno elektriÄnog 02, i jasno signalizira da Lynk & Co cilja kupce koji traže tehnologiju i komfor, a ne samo dobru cenu.
Digitalna inovacija: car-sharing kao konkurentska prednost

Car-sharing platforma Lynk & Co nije dodatak ā ona je deo proizvoda. Integrisana u vozilo i aplikaciju, omoguÄava vlasnicima da dele automobil i upravljaju pristupom u nekoliko dodira. Od 2021. korisnici su realizovali viÅ”e od 30.000 rezervacija, a vlasnicima je vraÄeno viÅ”e od 1,7 miliona evra. To pokazuje da model zajedniÄke mobilnosti funkcioniÅ”e i da donosi stvarnu vrednost krajnjim korisnicima.
Ova funkcionalnost radi u dve kljuÄne svrhe: poveÄava iskoriÅ”Äenost vozila i smanjuje troÅ”kove vlasniÅ”tva. Istovremeno, pozicionira Lynk & Co kao lidera u digitalnoj povezanosti i korisniÄki orijentisanom dizajnu.
Geografska strategija: ciljane ekspanzije
U 2025. Lynk & Co ulazi na tri nova tržiÅ”ta: Austrija, Å vajcarska i ÄeÅ”ka. Svako tržiÅ”te ima svoj smisao. Austrija i ÄeÅ”ka jaÄaju prisustvo u centralnoj Evropi. Å vajcarska nudi pristup kupcima sa veÄim afinitetom prema elektrifikaciji i premijum segmentu. Partnerstvo sa maloprodajnom mrežom Volvo Cars i āwholesale-firstā model ubrzava ulazak i osigurava konzistentno iskustvo brenda.
Ovaj pristup je selektivan: umesto rasipanja resursa, Lynk & Co jaÄa pozicije tamo gde može brzo da ostvari obim i kvalitet usluge.
2026: prelazak sa brzine na snagu
Plan za 2026. je jasan: manje eksperimentalne ekspanzije, viÅ”e konsolidacije. Fokus Äe biti na jaÄanju maloprodajnog modela, stabilizaciji poslovanja i održivom rastu. Kompanija planira da postepeno ukine model pretplate i da se osloni na tradicionalniji maloprodajni pristup, uz unapreÄeno korisniÄko iskustvo.
TakoÄe, strategija ukljuÄuje uvoÄenje najmanje jednog novog ili unapreÄenog modela godiÅ”nje. To održava ponudu relevantnom i spreÄava zastarevanje portfolija.
Od izazivaÄa do ozbiljnog igraÄa
Lynk & Co je u 2025. napravio logiÄan prelaz: iz brzorastuÄeg izazivaÄa u brend koji gradi održivu infrastrukturu. Kombinacija maloprodaje, snažnih proizvoda kao Å”to je 08, i digitalnih servisa kao Å”to je car-sharing stvara konkurentsku prednost. SledeÄi korak je pretvaranje brzog rasta u stabilnu snagu ā i to zahteva disciplinu, fokus na korisnika i doslednu proizvodnu strategiju. Ako Lynk & Co uspe da održi tempo inovacija i istovremeno konsoliduje mrežu, postaviÄe se kao ozbiljan evropski igraÄ u segmentu povezanih i elektrifikovanih vozila.
Fotografije: Lynk & Co









