Toyota GR GT i GR GT3: Novi talas ekstremnih sportista – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Toyota je konačno predstavila dva modela koji jasno poručuju da era ozbiljnih sportskih automobila nije gotova. GR GT i GR GT3 debitovali su kao prototipovi, ali već sada pokazuju koliko daleko Toyota gura svoju filozofiju pravljenja automobila razvijenih kroz trkačko iskustvo. Ovo je najčistiji dokaz da TGR (Toyota Gazoo Racing) ne pravi ā€žsportske verzijeā€œ – već sportske automobile od nule.

Filozofija razvoja: vozač je centar svega

Toyota GR GT

Oba modela su razvijana pod direktnim nadzorom Akija Tojode, poznatog kao Morizo, uz tim profesionalnih vozača koji su sve vreme bili deo procesa. Toyota tvrdi da je cilj bio da se napravi automobil koji reaguje kao produžetak vozača – bez kompromisa u ergonomiji, osećaju i kontroli.

Ova filozofija je primenjena jednako na GR GT kao i na GR GT3, iako je prvi zamiÅ”ljen kao legalni trkač za ulicu, a drugi kao čisti FIA GT3 automobil za kupce koji žele da pobeđuju.

Tri ključna stuba performansi

Toyota GR GT, dve varijate

Toyota je od početka insistirala na tri elementa:

  • nizak centar gravitacije,
  • mala masa i visoka torziona krutost,
  • aerodinamičke performanse koje diktiraju dizajn, a ne obrnuto.

Ovaj pristup se vidi u svakom delu automobila – od rasporeda komponenti, preko aluminijumske ram-strukture, do agresivne aerodinamike razvijene u saradnji dizajnera i aero-inženjera.

GR GT: novi vrh ponude, legalan na putu, spreman za stazu

Toyota GR GT, rasni sportista

GR GT je zamiÅ”ljen kao naslednik legendi poput Toyota 2000 GT i Lexus LFA. Ovo je sportski automobil koji ne želi da bude ā€žprilagođenā€œ vozaču – on želi da vozač bude deo njega.

Najveći novitet je potpuno novi 4,0 V8 twin-turbo motor, razvijen da bude kompaktan i lagan, sa hibridnim sistemom koji popunjava rupe u obrtnom momentu. Toyota cilja:

  • 650+ KS,
  • 850+ Nm,
  • maksimalnu brzinu veću od 320 km/h.

Raspored mase 45:55 govori da je automobil konstruisan za agilnost, a ne samo za ravne linije.

Glavne specifikacije GR GT (prototip)

KategorijaVrednost
Dužina4.820 mm
Å irina2.000 mm
Visina1.195 mm
Međuosovinski razmak2.725 mm
KaroserijaAluminijumski ram + CFRP paneli
Raspored mase45:55 (Napred:Nazad)
Snaga sistema650+ KS
Obrtni moment850+ Nm
PogonMotor napred, pogon pozadi
MenjačNovi 8-stepeni automatik sa mokrim kvačilom
KočniceKarbon-keramičke
Gume265/35ZR20 (Napred), 325/30ZR20 (Nazad)

Aerodinamika: sve kreće od strujanja vazduha

Toyota GR GT, aerodinamika

Kod GR GT modela, Toyota je okrenula proces naopačke: najpre aerodinamika, pa tek onda dizajn. Aerodinamičari su prvo definisali optimalnu siluetu, a dizajneri su kasnije ā€župakovaliā€œ estetiku oko te funkcije.

Rezultat je forma koju diktiraju propisi trkačkog sveta, ali prilagođena realnoj upotrebi. Veliki unosnici vazduha, usmerivači, difuzori i otvori za hlađenje nisu tu kao ukras – svaki deo ima svrhu.

Enterijer: instrument tabla kao komandni centar

Toyita GR GT, instrumenti

UnutraÅ”njost je podređena funkciji – pozicija vozača spuÅ”tena je ekstremno nisko, a upravljačke komande grupisane su oko volana. Vidljivost je Å”iroka i čista, prilagođena situacijama kada se granica prijanjanja traži na stazi, a ne na parkingu tržnog centra.

Sve je projektovano tako da vozač može da reaguje instinktivno bez traženja prekidača pogledom.

GR GT3: trkač za ljude koji voze da bi pobedili

Toyota GR GT, V8 motor

GR GT3 koristi istu tehničku osnovu, ali bez kompromisa koje nosi legalna upotreba na putu. On je razvijen da se uklopi u FIA GT3 regulative, Ŕto znači:

  • V8 twin-turbo motor
  • pogon na zadnje točkove
  • aerodinamiku optimizovanu za balans i stabilnost
  • robusnu i lako servisabilnu konstrukciju

Toyota naglaÅ”ava da je cilj bio da automobil bude ā€žbrz, ali upotrebljivā€œ – dovoljno jednostavan za vožnju i amaterima i profesionalcima.

Glavne specifikacije GR GT3 (prototip)

KategorijaVrednost
Dužina4.785 mm
Å irina2.050 mm
Visina1.090 mm
Motor4,0 V8 twin-turbo
PogonMotor napred, pogon pozadi

Razvoj: simulacije, testiranja i realan svet

Toyota GR GT3, spojler

Toyota je u razvoju ovih modela koristila metodologije iz endurance trka:

  • rani razvoj u simulatorima
  • ispitivanje celog pogonskog sistema na test klupama
  • testiranja na Å imojama, Fuji Speedwayu i Nirburgringu
  • probne vožnje na javnim putevima

Automobili su viÅ”e puta voženi do granice, kvareni i ponovo popravljani, kako bi krajnji proizvod ispunio sve Å”to TGR obećava.

Povratak čistoj automobilističkoj strasti

GR GT i GR GT3 nisu samo nova poglavlja u ponudi Toyote – oni su pokazna vežba Å”ta se deÅ”ava kad se kompanija potpuno posveti trkačkom DNK, bez kompromisa i bez potrebe da se dopadne masama.

Ovo je povratak sportskoj filozofiji koja je stvorila 2000GT i LFA – ali sada sa modernom tehnologijom, hibridnom podrÅ”kom i aerodinamikom koja ne ostavlja prostor za improvizaciju.

Fotografije: Toyota

Podeli:
Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

0 Komentar

Ostavi komentar