Toyota je predstavila potpuno novu Toyotu Corollu Cross, koja po prvi put donosi prostranost, praktiÄnost, te Ävrstu i solidnu konstrukciju SUV-a u C segmentu. Ne samo da novi SUV upotpunjuje Corolla porodicu – smeÅ”tajuÄi se uz bok hatchbacka, Touring Sportsa i sedana – nego upotpunjuje i Toyotinu ponudu SUV-ova.
Sa novim modelom Toyota sada klijentima nudi najÅ”iru paletu SUV vozila na evropskom tržiÅ”tu. OslanjajuÄi se na Toyotinu filozofiju TNGA (Toyota Global New Architecture), Corolla Cross se ponosi najnovijom verzijom platforme GA-C u pogledu dizajna, rasporeda, tehnologije i vozne dinamike.
Snažan i robustan izgled novog Toyotinog SUV-a je krojen posebno za evropsko tržiÅ”te, s jedinstvenom kombinacijom sklopova glavnih i zadnjih svetala koji upotpunjuju masku hladnjaka s oblikom dvostrukog trapezoida, istaknute, trodimenzionalne blatobrane i kabinu Ävrstog gradskog SUV-a.
Corolla Cross je dugaÄka 4460 mm, Å”iroka 1825 mm, visoka 1620 mm, uz meÄuosovinsko rastojanje od 2640 mm. SmeÅ”tena je izmeÄu Toyote C-HR i RAV4 u centru evropskog segmenta C-SUV u kojem vlada izuzetna konkurencija, nudeÄi udobnost, praktiÄnost i svestranost koji su kljuÄni za aktivne porodice sa decom.
UnutraÅ”njost nudi izuzetnu preglednost svim putnicima, izdaÅ”an prostor za glavu i noge i napred i pozadi, velike otvore vrata i oseÄaj prostranosti koje pruža panoramski krovni prozor. Prtljažnik se odlikuje olakÅ”anim utovarom zahvaljujuÄi obliku i veliÄini njegovog otvora za utovar velikih predmeta kao Å”to su deÄija kolica ili bicikl.
Nova, peta generacija hibridnog sistema
Corolla Cross je prvi Toyotin model u koji Äe se ugraÄivati nova, 5. generacija hibridnog sistema. Toyotina 5. generacija punog hibridnog pogonskog sklopa s automatskim punjenjem i pogonom na prednje toÄake (FWD) ili pametnim pogonom na sve toÄkove (AWD-i) oslanja se na svoje prethodnike uz veÄi obrtni moment, veÄu snagu elektromotora, veÄu efikasnost i veÄi užitak u vožnji.
Prenos snage je doraÄen novim sistemom podmazivanja i raspodele ulja koji koristi ulje male viskoznosti. Time se poveÄava efikasnost i snaga zahvaljujuÄi manjim elektriÄnim i mehaniÄkim gubicima. OdlikujuÄi se najnovijim verzijama litijum-jonskih baterija, novi baterijski paket je snažniji i 40% lakÅ”i nego pre.
I elektromotor i benzinski motor su poboljÅ”ani, pa je ukupna najveÄa snaga celog sistema poveÄana za viÅ”e od 8%. Novi 2,0 litarski hibridni pogonski sklop s pogonom na prednje toÄkove daje 146 kW/197 KS, a ubrzanje 0-100 km/h traje 8,1 sekundu. Verzija AWD-i se odlikuje dodatnim, snažnim elektromotorom na zadnjoj osovini zavidne snage od 30,6 kW. Zadnji elektromotor se automatski ukljuÄuje radi postizanja boljeg prenosa snage na put, pouzdanosti vožnje i bezbrižnosti na klizavim podlogama. Tako opremljena Corolla Cross AWD-i ostvaruje jednako ubrzanje kao i verzija FWD.
Vozne karaktersitike 5. generacije hibridnog sistema su takoÄe poboljÅ”ane. Ovaj sistem sada ima joÅ” izraženiju linearnu karakteristiku, predvidljiviji je i lakÅ”e se njime upravlja tokom ubrzavanja, jer je brzina vozila bliskija broju obrtaja motora Äime se postiže intuitivnije i prirodnije iskustvo vožnje. To je postignuto podeÅ”avanjem odnosa izmeÄu pritiska noge na papuÄicu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.
U potpuno novu Corollu Cross se ugraÄuju brojne napredne tehnologije. Tu se istiÄe, pre svega, unapreÄeni interfejs (HMI – Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom tehnologijom, a raspored pokazivaÄa je posebno prilagoÄen evropskom tržiÅ”tu i odlikuje se potpuno novom viÅ”estrukom konfiguracijom, digitalnom ploÄom s instrumentima od 12,3ā i centralnim ekranom multimedijskog sistema od 10,5ā.
Digitalnu ploÄu s instrumentima od 12,3ā Äine potpuno novi hardver i softver. Ona je najveÄa u segmentu i nudi obilje prostora za prikaz sadržaja, velike moguÄnosti prilagoÄavanja prikaza podataka kao Å”to su potroÅ”nja goriva, delovanje hibridnog sistema i navigacijskog sistema. ZahvaljujuÄi novom, bržem procesoru, najnoviji HD dodirni ekran multimedije od 10,5ā pruža moguÄnost bežiÄnog povezivanja putem Apple CarPlaya i Android Auto, kao i paket Toyota Smart Connect.
U Corolli Cross vozaÄi mogu da iskuse praktiÄnost navigacije putem Clouda, primanja saobraÄajnih obaveÅ”tenja, glasovnih uputstava i osvežavanja preko vazduha. Osim toga, niz internetskih usluga putem aplikacije MyT ukljuÄuje analizu vožnje, položaj automobila, pa Äak i daljinsko upravljanje funkcijama kao Å”to su zadavanje vremena ukljuÄivanja klima ureÄaja i zakljuÄavanje vrata.
Potpuno nova Corolla Cross je opremljena sistemom T-Mate, koji spaja najnoviju generaciju paketa Toyota Safety Sense i druge aktivne sisteme pomoÄi u vožnji i prilikom parkiranja. Tako, ne samo da Äini vožnju lakÅ”om i sigurnijom, nego i Å”titi sve putnike u vozilu, kao i druge uÄesnike u saobraÄaju.
Sistem predsudarne zaÅ”tite, po prvi put, nudi suzbijanje ubrzanja (Acceleration Suppression) pri malim brzinama i pomoÄ u vožnji kroz raskrsnice (Intersection Cut-In Traffic Assist), te poboljÅ”ano otkrivanje vozila iz suprotnog smera (Oncoming Traffic) i sistem pomoÄi pri skretanju na raskrsnici (Intersection Turn Assist).
Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense ukljuÄuju sistem zaustavljanja u nuždi (Emergency Driving Stop System – EDSS), te osvežavanje preko vazduha (Over The Air – OTA) koje pomaže da sve funkcije raspolažu najnovijim verzijama, te dodaje nove tokom životnog veka vozila. Sem toga, napravljena su poboljÅ”anja prilagodljivog tempomata s radarom punog raspona brzine (Full Speed Range Adaptive Cruise Control – FSR ACC), te sistema praÄenja saobraÄajne trake (Lane Trace Assist – LTA) i sistema Äitanja saobraÄajnih znakova (Road Sign Assist – RSA).
T-Mate nudi pomoÄ u vožnji putem monitora mrtvog ugla (Blind Spot Monitor – BSM), pomoÄ pri sigurnom izlasku (Safety Exit Assist – SEA), prilagodljiva duga svetla (Adaptive High-Beam System – AHS), pomoÄ pri parkiranju s Toyotinim sistemom naprednog parkiranja (Toyota Teammate Advanced Park), panoramski prikaz vozila (Panoramic View Monitor – PVM), upozorenje za saobraÄaj s boka iza vozila s automatskim koÄenjem (Rear Cross Traffic Alert with Automatic Braking – RCTAB) i pametni sonar prepreka (Intelligent Clearance Sonar – ICS).
Dodatno podižuÄi ionako visok nivo pasivne bezbednosti platforme GA-C velike krutosti na novoj Corolli Cross, novi prednji centralni vazduÅ”ni jastuk ima ulogu spreÄavanja meÄusobnog sudara vozaÄa i suvozaÄa u sluÄaju boÄnog naleta.
Od predstavljanja 1966. godine prodato je viÅ”e od 50 miliona Corolla Å”irom sveta. Nova Corolla Cross Äe dodatno ojaÄati Toyotinu prisutnost u segmentu C i doprineti ostvarenju Toyotinog ambicioznog cilja prodaje 400.000 vozila, Å”to predstavlja tržiÅ”ni udeo od 9% u segmentu s najjaÄom konkurencijom u Evropi – do 2025. godine.
Izvor: PR Toyota