Nove BMW-ove baterije bi mogle da promene sliku automobilske industrije – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Jeftinije, performantnije, brže se pune i pružaju Å”iru autonomiju. Å ta bi bilo kad bi bilo… Pa, zapravo neÅ”to postoji!

Možda je to samo obeležje ovog vremena, ali ne možemo da ne dočekamo dobre vesti s dozom optimizma i nade, čekajući na ono Å”to sledi, po mogućnosti joÅ” bolje.

Ovoga puta vesti dolaze iz BMW-a, koji kaže da su novorazvijene ćelije za buduće elektromobile bavarske marke 50 odsto jeftinije, s viÅ”e od 20 odsto viÅ”om energetskom gustinom, a uz to se tokom njihove proizvodnje emituje 60 odsto manje ugljen-dioksida u odnosu na aktuelne jedinice. Zar ovo nisu dobre vesti?

Dakle, nove baterije će se naći u elektromobilima BMW-ove ā€žNeue Klasseā€œ počev od 2025. Svaka čast za vraćanje ā€žNeue Klasseā€œ na scenu, bez obzira Å”to to nije 2002 Turbo. Koliko god da smo skromni, ponekad ipak zažalimo Å”to se novac nalazi u nekim tuđim džepovima.

Međutim, to nije sve Å”to se tiče BMW-ovih novih baterija, jer one se navodno mogu napuniti 30 odsto brže (verovatno zahvaljujući arhitekturi od 800 V), a kada se napune, pružaju takođe 30 odsto veći domet. Verovatno se pitate kako je moguće dobiti 30 odsto Å”iru autonomiju iz 20 odsto ā€žguŔćeā€œ baterije? To može da se zahvali novom kružnom obliku, posebno dizajniranom za potrebe arhitekture ā€žNeue Klasseā€œ. To BMW-u omogućava da instalira u totalu viÅ”e baterija, gde svaka raspolaže 20 odsto viÅ”om energetskom gustinom u poređenju s onim Å”to se trenutno koristi.

S ekoloÅ”kog aspekta, nove ćelije će koristiti izvesnu količinu recikliranog kobalta, litijuma i nikla, dok će fabrike koje ih proizvode biti pogonjene obnovljivom energijom. Kobalt i litijum iz rudnika, s druge strane, doći će od strane sertifikovanih kompanija koje praktikuju odgovorno rudarenje i u potpunosti su transparentne. Eto argumenta protiv onih koji se bune (s razlogom) da kobalt rudare deca. Možda nećete niÅ”ta postići time, ali ćete se osećati bolje.

Ukoliko izgubite u raspravi, uvek možete spomenuti činjenicu da BMW-ove nove ćelije mogu koristiti litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) katode, Å”to neutraliÅ”e potrebu za eksploatacijom kobalta ili nikla.

Dakle, kao Ŕto smo spomenuli na početku teksta, možda je ovo samo obeležje vremena, ali to ne znači da ne očekujemo viŔe dobrih vesti u ovoj oblasti.

Auto Moto Show

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi