Jeftinije, performantnije, brže se pune i pružaju Å”iru autonomiju. Å ta bi bilo kad bi bilo… Pa, zapravo neÅ”to postoji!
Možda je to samo obeležje ovog vremena, ali ne možemo da ne doÄekamo dobre vesti s dozom optimizma i nade, ÄekajuÄi na ono Å”to sledi, po moguÄnosti joÅ” bolje.
Ovoga puta vesti dolaze iz BMW-a, koji kaže da su novorazvijene Äelije za buduÄe elektromobile bavarske marke 50 odsto jeftinije, s viÅ”e od 20 odsto viÅ”om energetskom gustinom, a uz to se tokom njihove proizvodnje emituje 60 odsto manje ugljen-dioksida u odnosu na aktuelne jedinice. Zar ovo nisu dobre vesti?
Dakle, nove baterije Äe se naÄi u elektromobilima BMW-ove āNeue Klasseā poÄev od 2025. Svaka Äast za vraÄanje āNeue Klasseā na scenu, bez obzira Å”to to nije 2002 Turbo. Koliko god da smo skromni, ponekad ipak zažalimo Å”to se novac nalazi u nekim tuÄim džepovima.
MeÄutim, to nije sve Å”to se tiÄe BMW-ovih novih baterija, jer one se navodno mogu napuniti 30 odsto brže (verovatno zahvaljujuÄi arhitekturi od 800 V), a kada se napune, pružaju takoÄe 30 odsto veÄi domet. Verovatno se pitate kako je moguÄe dobiti 30 odsto Å”iru autonomiju iz 20 odsto āguÅ”Äeā baterije? To može da se zahvali novom kružnom obliku, posebno dizajniranom za potrebe arhitekture āNeue Klasseā. To BMW-u omoguÄava da instalira u totalu viÅ”e baterija, gde svaka raspolaže 20 odsto viÅ”om energetskom gustinom u poreÄenju s onim Å”to se trenutno koristi.
S ekoloÅ”kog aspekta, nove Äelije Äe koristiti izvesnu koliÄinu recikliranog kobalta, litijuma i nikla, dok Äe fabrike koje ih proizvode biti pogonjene obnovljivom energijom. Kobalt i litijum iz rudnika, s druge strane, doÄi Äe od strane sertifikovanih kompanija koje praktikuju odgovorno rudarenje i u potpunosti su transparentne. Eto argumenta protiv onih koji se bune (s razlogom) da kobalt rudare deca. Možda neÄete niÅ”ta postiÄi time, ali Äete se oseÄati bolje.
Ukoliko izgubite u raspravi, uvek možete spomenuti Äinjenicu da BMW-ove nove Äelije mogu koristiti litijum-gvožÄe-fosfatne (LFP) katode, Å”to neutraliÅ”e potrebu za eksploatacijom kobalta ili nikla.
Dakle, kao Å”to smo spomenuli na poÄetku teksta, možda je ovo samo obeležje vremena, ali to ne znaÄi da ne oÄekujemo viÅ”e dobrih vesti u ovoj oblasti.
Auto Moto Show










