Razvijena natrijum-jonska baterija koja se može napuniti za nekoliko sekundi – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Istraživači s Korejskog naprednog instituta za nauku i tehnologiju (KAIST), razvili su hibridnu natrijum-jonsku bateriju velike snage, koja se može napuniti za nekoliko sekundi.

Smatra se da je natrijuma ima gotovo 1000 puta viÅ”e od litijuma. Samim tim, natrijum-jonski uređaji za skladiÅ”tenje elektrohemijske energije privlačniji su od tradicionalnog litijum-jonskog elektrohemijskog skladiÅ”tenja energije.

Predvođen profesorom Đung Ku Kangom s Odseka za nauku o materijalima i inženjering, istraživački tim je integrisao anodne materijale koji se obično koriste u baterijama s katodama pogodnim za superkondenzatore.

Ova kombinacija je pomogla bateriji da postigne visok kapacitet skladiÅ”tenja i brzu stopu punjenja i pražnjenja. Studija pokazuje da ova baterija može biti održiva alternativa sledeće generacije litijum-jonskih baterija.

Hibridni natrijum-jonski uređaj za skladiÅ”tenje energije

Sastojeći se od novorazvijene anode i katode, sastavljena puna ćelija formira hibridni visokoperformantni natrijum-jonski uređaj za skladiÅ”tenje energije, koji prevazilazi energetsku gustinu komercijalnih litijum-jonskih baterija dostupnih na tržiÅ”tu. Prema istraživačima, uređaj pokazuje karakteristike na planu snage poput superkondenzatora.

ā€žRazvoj visokoenergetske hibridne baterije visoke energetske i gustine snage zahteva poboljÅ”anje sporog skladiÅ”tenja koje vrÅ”e tipične anode, kao i poboljÅ”anje relativno niskog kapaciteta katodnih materijala superkondenzatorskog tipaā€œ, saopÅ”tio je tim.

Natrijumske baterije mogu zadovoljiti sve veću potražnju

Ova baterija može zadovoljiti sve veću potražnju za jeftinijim uređajima za skladiÅ”tenje elektrohemijske energije s visokom energetskom gustinom, za produženi rad s jednim, u isto vreme bržim punjenjem, kako bi se zadovoljio Å”irok spektar primena u rasponu od mobilnih elektronskih uređaja do električnih vozila i velikih mrežnih sistema.

Trenutno, dostupni sistemi za skladiÅ”tenje energije bazirani na jonima natrijuma su slabi kada je reč o mogućnostima punjenja, jer imaju nisku gustinu snage, ali u isto vreme obezbeđujući visoku energetsku gustinu. Trenutno su dostupna dva tipa sistema za skladiÅ”tenje na bazi natrijuma, natrijum-jonske baterije (SIB) i natrijum-jonski kondenzatori (SIC). Stoga su se istraživači fokusirali na ćelije hibridnog natrijum-jonksog skladiÅ”tenja energije (SIHES).

SIHES može da koristi Å”irok raspon katoda kondenzatorskog tipa i anoda baterijskog tipa. Ā Privukao je dosta pažnje jer bi ovaj sistem skladiÅ”tenja, u principu, mogao istovremeno da omogući visoku energetsku gustinu i gustinu snage uz veoma brzo punjenje.

Prema istraživačima, SIHES može postići energetsku gustinu od 247 Wh/kg i gutinu snage od 32,748 W/kg. Profesor Kang je rekao da ovo istraživanje predstavlja iskorak u prevazilaženju trenutnih ograničenja sistema za skladiÅ”tenje energije. On predviđa Å”iru primenu u različitim elektronskim uređajima, uključujući električna vozila.

Ova solucija će biti korisna za primene koje zahtevaju brzo punjenje, od električnih vozila do pametnih elektronskih uređaja, kao i u vazduhoplovnoj tehnologiji.

Podeli:
Tags: , ,

Povezani tekstovi