Da li EU odustaje od apsolutne zabrane SUS motora? – AutoMotoShow.rs
Banner Top

Umesto potpune zabrane 2035. očekuje se cilj smanjenja COā‚‚ od 90% i produženje životnog veka benzinskih i dizel motora, uz naglasak na zaÅ”titu industrijskih radnih mesta.

Å ta se dogodilo

SUS motori i dalje aktuelni

Evropska komisija je, pod pritiskom ključnih država članica, pristala da preispita i ublaži ranije zacrtanu zabranu prodaje novih vozila opremljenim motorima sa unutraÅ”njim sagorevanjem od 2035. godine. Lider Evropske narodne partije javno je najavio da će cilj smanjenja prosečnih emisija COā‚‚ po floti biti 90%, a ne 100%, čime se praktično isključuje potpuna zabrana motora sa u utraÅ”njim sagorevanjem.

Politička dinamika i ko je pritiskao

Odluka je rezultat intenzivnih pregovora u Briselu i koordinisanog pritiska vlada, pre svega Nemačke i Italije, uz podrÅ”ku Poljske i drugih zemalja koje su poslale zajedničko pismo Komisiji. Evropska izvrÅ”na vlast je ubrzala reviziju pravila kako bi dala veću fleksibilnost proizvođačima i očuvala konkurentnost automobilske industrije u Evropi.

Šta to znači za industriju

SUS motori

Promena standarda sa 100% na 90% smanjenja COā‚‚ znači da proizvođači dobijaju prostor za dalji razvoj hibridnih reÅ”enja, upotrebu sintetičkih goriva i optimizaciju postojećih motora. Time se čuva proizvodnja postojećih motora i radna mesta u fabrikama koje su uložile milijarde u tehnologije sagorevanja fosilnih goriva. Evropski proizvođači su tražili upravo ovakvu fleksibilnost kako bi izbegli nagli pad proizvodnje i gubitak desetina hiljada radnih mesta.

Klimatski cilj vs. tehnoloŔka neutralnost

Zvaničnici tvrde da se zadržava opredeljenje za klimatsku neutralnost, ali da se istovremeno garantuje tehnoloÅ”ka neutralnost. U praksi to znači da zakonodavstvo viÅ”e neće favorizovati isključivo električna vozila sa baterijama (BEV), već će omogućiti i druge tehnologije koje smanjuju emisije. To je kompromis između ekoloÅ”kih ciljeva i realnosti industrijske tranzicije.

Posledice za kupce i tržiŔte

Za potroÅ”ače ovo znači sporiji, ali stabilniji prelaz na električna vozila. Cene novih EV modela mogu ostati visoke duže vreme, dok će hibridi i efikasniji benzinski/dizel motori ostati dostupni. TržiÅ”te polovnih vozila će takođe zadržati vrednost termičkih modela duže nego Å”to se očekivalo.

Promena kursa?

Evropa menja kurs: umesto drastičnog raskida sa motorima sa unutraÅ”njim sagorevanjem, bira postepeniju i tehnoloÅ”ki neutralniju tranziciju. To Å”titi industriju i radna mesta, ali usporava tempo potpune elektrifikacije. Odluka otvara prostor za inovacije u gorivima i hibridnim reÅ”enjima, ali postavlja pitanje da li će to biti dovoljno za ispunjavanje klimatskih ciljeva u zadatom roku.

Fotografije: Pexels

Podeli:
Tags: , , , , , , , , , , ,

Povezani tekstovi

0 Komentar

Ostavi komentar