Automobilski entuzijasti vole da „eksperimentišu“, tako da zamena motora nije retka stvar. Ipak, odavno nismo videli „luđu“ od ove.
Sem Albert je reli trkač, koji se tokom 2004, takmičio u Subaruu WRX STI. U međuvremenu, pokušavao je da iznađe načine da poveća snagu svog automobila, tako da je pri istraživanju otkrio da atmosferski motor radne zapremine do 4,5 litra nema restrikcija.
Tako mu je „pod lupu“ došla F136 porodica Ferrarijevih motora, koja je imala najviši odnos konjskih snaga po litru zapremine, a posebno F136 IB iz Ferrari Californije. Reč je o 4,3-litarskoj jedinici koja isporučuje obilje snage.
Albert je dokumentovao čitav proces na svom YouTube kanalu, započevši rad na zameni motora pre sedam meseci, da bi prošlog meseca konačno testirao vozilo, što se može videti iz priloženog videa.
Dobici na planu performansi su očigledni, mada Albert nije objavio finalne brojke. U Californiji, F136 IB raspolaže s 460 ks i 485 Nm, s tim što Albert kaže da je isporuka snage Ferrarijevog motora izrazito linearna, što automobil čini voznijim i zabavnijim.
Naravno, tokom ovog projekta, izazovi su bili razni. Ferrarijev motor je očigledno veći od EJ Subaruovog agregata, što je Alberta prisililo da se oslobodi dela konstrukcije da bi se italijanska mašina našla ispod haube. Kompletan motor počiva ispred gornjih oslonaca prednjih amortizera, što ima svojih nedostataka.
Budući da je prilično velik i „štrči“, Albert je morao da kreira posebnu haubu „izvedenu“ iz one Subaru Impreze. Sprovođenje izduvnog sistema takođe nije loše, dok je hladnjak smešten pozadi, tako da dovod i odvod rashladne tečnosti prolazi kroz požarni zid, da ne bi došlo oštećenja koje može da izazove šljunak.