Naslovna INFO Šta treba da znate pre kupovine kabrioleta

Šta treba da znate pre kupovine kabrioleta

Ukoliko ste poželeli da priuštite kabriolet, poželjno je da se pre kupovine upoznate s nekim bitnim stvarima da biste doneli pravu odluku.

Uživaćete u svom ljubimcu ne samo leti, a dobar kabriolet može da se vozi čak i tokom zimskog perioda.

Neko posebno upoznavanje s kabriolet modelima nije potrebno. Gotovo svako vozilo bez krova privlači poglede, pa čak i čini ljude zavidnim, posebno one koji su gomilu novca potrošili na dosadni SUV ili „zabunkerisani“ kupe s četvoro vrata.

Ipak, važno je znati da kabrioleti dolaze pod različitim nazivima, tako da ćemo često naleteti u pretrazi na „spajdere“ (spider/spyder), „roudstere“ (roadster) i naravno kabriolete. Ovi termini su nekada označavali različite stvari, ali su proizvođači odlučili da ih primenjuju proizvoljno.

Primera radi, „spajderi“ su bili sportski dvosedi koji nisu imali bilo kakvu zaštitu od lošeg vremena. Porsche 718 Spyder, s druge strane, ima meki krov, bez obzira na stavku u nazivu.

Porsche 718 Spyder

Bez obzira šta preferirate, u svakom slučaju ćete biti u potrazi za kabrioletom. Prilikom kupovine nemojte „pasti“ na priču prodavca, kako vozilo vredi više nego što je njegova tržišna vrednost. Proverite sve pre kupovine i znajte šta hoćete.

Zanimljiva stvar je na šta se termin „kabriolet“ prvobitno odnosio. Koristio se zapravo za kočije s jednim konjem, koje su izgledale stilski izražajno i imale su samo dva točka. Bile su u upotrebi u velikim evropskim gradovima od 18. veka i često su iznajmljivane „viđenijim“ klijentima. Budući da je francuska kultura imala snažan uticaj na jezik u SAD i višu klasu nakon 1700-ih, „cabriolet“ se pretvorio u „cab“, što je termin korišćen za kočije za iznajmljivanje. Upravo iz tog razloga se taksi vozila u Americi često nazivaju „cabs“.

Utvrdite šta vam odgovara

Na drugom mestu, treba da znate da li želite kabriolet s dva ili četiri sedišta, ili možda SUV? Potonji čini usku nišu, ali modeli kao što su Range Rover Evoue Convertible i Volkswagen T-Roc Cabriolet postoje, i generišu ne mali broj kupaca, što je dobra stvar. Proizvođači se trude da usreće svoje kupce. Ako je to ono što želite, lepo je da vam to bude i dostupno.

Verovali ili ne, postojali su i kabriolet kamioneti, ali ih danas niko ne proizvodi. Možda bi to bila dobra ideja, nakon što se svet izbori s aktuelnom krizom.

Dvosed kabriolet je upotrebljiviji za ljude koji žele da se upuste u avanture s bliskom osobom, prijateljem ili članom porodice. Ova vozila su takođe pogodna za ljude koji nisu posebno visoki. Ako ste u potrazi za više komfora i prostora za noge tokom vožnje u „toples“ automobilu, četvorosed je bolja opcija.

Treće, moraćete da odlučite kakav tip krova će vaš budući kabriolet posedovati. Kao što znamo, on može biti tvrd ili mek. Mada je potonjoj verziji potrebno manje vremena da se otvori ili zatvori, uz činjenicu da dodaje manje mase vozilu, ona je osetljivija, a može privući neželjenu pažnju ljudi s ne baš najboljim namerama. Platneni krov je lakše proseći, a ujedno morate biti pažljiviji s njim kada postoji opasnost od stvaranja leda posle kiše. Ujedno, u kabinskom prostoru će svakako biti bučnije s ovim tipom krova.

S druge strane, ukoliko se odlučite za kabriolet s čvrstim, metalnim krovom, osećaćete se sigurnije i uživaćete u tišoj vožnji kada je on iznad vaše glave. Pored toga, proces podizanja i spuštanja zna da bude vizuelno zaista interesantan. Međutim, ni ovo rešenje ne dolazi bez mana. „Poješće“ dobar deo prtljažnika i doprineće većoj masi vozila. Srećom, kod savremenih kabrioleta, dodatna težina je svedena na minimum. Naravno, vodite računa da nema korozije i da sve funkcioniše kako treba.

Samo neophodno

Na četvrtom mestu, kabrioleti nisu SUV/krosoveri, grand tureri ili karavani. U njima nema preteranog prostora za prtljag. Doduše, s četvorosedom ćete nešto bolje proći i to je to. Prilikom dužih putaovanja, gledajte da ne nosite brdo prljaga.

Peto, vozna dinamika kabrioleta nije kao ona kod kupea ili nekog drugog tipa automobila kod kojeg je krov ostao fiksan, bez pokretnih delova. Krutost šasije je redukovana, tako da su neophodna dodatna ojačanja, što doprinosi većoj masi. Postoje modeli poput BMW-a M4 Competition Convertible, kod kojeg je sprint do „stotke“ gotovo identičan kao kod kupea, ali kada generalno govorimo o kvalitetu vožnje, kupe će uvek prednjačiti. Na vama je da odlučite da li je „vetar u kosi“ vredan izvesnih „penala“ na planu vozne dinamike i performansi.

Šesto, kabriolet treba da je pogonjen benzinskim motorom. Automobili bez krova generalno imaju kruće ogibljenje i kod njih je buka u kabinskom prostoru prisutnija. Kada svemu tome dodamo dizel motor s njegovim „brundanjem“ i vibracijama, ugođaj će početi da klizi silaznom putanjom. U redu, dizeli su štedljiviji, ali da li je to vredno ugodne „melodije“ iz izduvnog sistema, posebno kada je reč o rednom šestocilindrašu ili V8 agregatu.

Na kraju, imajte na umu da bezbednost ostaje prioritet. Na sreću, moderni kabrioleti dolaze s pojačanim A stubovima i zaštitnim čeličnim šipkama koje se aktiviraju kada senzori detektuju da bi moglo da dođe do prevrtanja vozila. To je nešto što ujedno treba prvo da proverite prilikom kupovine polovnog kabrioleta.

Auto Moto Show

Prethodni tekstUnapređeni Lexus ES spreman za evropske kupce
Sledeći tekstFernando Alonso ostvario fascinantan rekord u Formuli 1 i “približio se” Mesecu

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime