Cene novih automobila neumoljivo rastu, a situacija se po svemu sudeÄi neÄe normalizovati do kraja sledeÄe godine, Å”to odabir novog limenog ljubimca Äini āosetljivijimā.
Nova studija J.D. Powera baca svetlo na zadovoljstvo kupaca novih vozila u SAD, a ono Å”to je indikativno je da je doÅ”lo do izvesnog broja padova na listi, po prvi put u viÅ”e od 10 godina. S druge strane imamo i pobednike, ali generalno gledajuÄi, industrija je u minusu u odnosu na proÅ”logodiÅ”nje rezultate.
Kada su cene novih automobila poÄele da rastu 2021., zadovoljstvo kupaca je održavano na visokom nivou zahvaljujuÄi odnosu uloženog i dobijenog koji je bio viÅ”i od oÄekivanog. MeÄutim, situacija nastavlja da eskalira ove godine, a zalihe novih vozila su manje nego ikada ranije. Ovo zauzvrat prodavcima omoguÄava da podižu cene, Å”to reciproÄno spuÅ”ta indeks zadovoljstva kupaca. J.D. Power kaže da vrednost vezana za ispravnu cenovnu politiku konstantno pada u poslednjih nekoliko godina.
Bez obzira na tržiÅ”ne uslove, uvek su postojali pobednici i gubitnici. Alfa Romeo je na vrhu liste u premijum segmentu ove godine, sa skorom od 833, Å”to je znaÄajno viÅ”e od industrijskog proseka koji iznosi 786. Porsche je drugi s indeksom 831, dok je Lexus treÄi s 819. U segmentu velikoserijskih automobila, Buick je prvi s 825, a slede Dodge (816) i Subaru (804), svi iznad industrijskog proseka.
Generalno, studija J.D. Powera zakljuÄuje, Å”to nije iznenaÄujuÄe, da su kupci sreÄniji kada plate manje. Zadovoljstvo meÄu kupcima koji su platili viÅ”e od nominalne cene iznosi 757, dok je satisfakcija onih koji su platili korektnu cenu znaÄajno viÅ”a, s rezultatom od 850. Oko Äetvrtine kupaca na masovnom tržiÅ”tu je platilo viÅ”e od nominalne cene, dok je taj procenat pao na 19 odsto u premijum sektoru.
Å to se tiÄe najbolje plasirane marke u ovoj studiji, Alfi Romeo, Äini se da ona odraÄuje dobar posao po pitanju održavanja osmeha na licu svojih kupaca u vremena kada cene automobila skaÄu a isporuke su usporene. Sa osveženom gamom i novim proizvodima, sigurno je da Äe se ovaj trend nastaviti, a joÅ” ako se 2023. pojavi superautomobil, imidž popularnog italijanskog brenda Äe se dodatno popraviti.
Auto Moto Show







