Nakon prilično kratke „tizer“ kampanje, Peugeot je skinuo veo s novog 408, a radi se o kompaktnom krosover kupeu, koji „na nišanu“ ima modele kao što je Renault Arkana, ali i pripadnike C segmenta, poput VW Golfa, Renault Meganea, Škode Octavije i Ford Focusa.
Smestivši se između 308 hečbeka i 508 limuzine unutar game francuskog proizvođača, novajlija je dugačak 4,69 metara, visok je 1,48 a širok 1,859 metara. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.787 milimetara, dok je zapremina prtljažnika 536 litara, što može biti povećano na 1.611 litar kada se spuste nasloni zadnjih sedišta.
Deleći brojne stvari s rođakom iz Citroena, C5 X, 408 za 2023. odlikuje specifičan stajling, s prepoznatljivom maskom hladnjaka pored koje su tanka kućišta LED farova. Prednji odbojnik poseduje agresivan dizajn, dok su hauba i lukovi točkova izrazito „mišićavi“. Linija krova je zakrivljena iza B stuba, ramena linija je podignuta a veliki difuzor i LED signalne grupe dominiraju zadnjim delom. Što se naplataka tiče, izbor je u rasponu od 17 do 20 cola, u zavisnosti od odabrane verzije.
Unutrašnjost krasi armaturna tabla u dve sekcije, s podignutom „kapicom“ iza volana, ispod koje se nalazi klaster instrumentacije, na tipičan Peugeotov način. U sredini počiva ekran info-zabavnog sistema od 10 inča, odmah ispod centralnih ventilacionih otvora, a iznad još jedan displej HVAC sistema. Centralni greben je izdignut i poseduje nekoliko fizičkih dugmića, birač režima vožnje, ručicu menjača i prostor za odlaganje sitnica prema suvozačkoj strani.
Peugeotov novi 408 je lepo opremljen u višim specifikacijama, s tapacirungom od napa kože, prednjim sedištima s funkcijama masaže, elektropodešavanja i memorije. Tu su i panoramski krov, elektro pokretana zadnja vrata, ambijentalno osvetljenje, grejanje vetrobranskog stakla, premijum audio sistem, platforma za bežično punjenje, integracija pametnih mobilnih telefona, ulazak i pokretanje vozila bez ključa, grejanje obruča volana i brojni sistemi asistencije vozaču.
U prvi mah, francuski proizvođač će 408 ponuditi s dva „plug-in“ hibridna sistema i jednim benzinskim sklopom. Hybrid 180 e-EAT8 kombinuje PureTech benzinac sa 150 ks s elektromotorom od 110 ks, za kombinovanu izlaznu snagu od 180 konja. Hybrid 225 e-EAT8 koristi PureTech od 180 ks i isti elektromotor za kombinovani izlaz od 225 ks.
Oba hibrida koriste osmostepeni automatski menjač s litijum-jonskom baterijom od 12,4 kWh, koja se može napuniti za 7,5 časova u kućnoj režiji, odnosno za sat i 55 minuta uz pomoć „volboksa“ od 7,4 kW. Trocilindarski agregat radne zapremine 1,2 litra doazi s istom menjačkom kutijom i isporučuje 130 ks. To nije sve, jer iz Peugeota javljaju da će uslediti i baterijsko-električna varijanta.
Cenovnik tek treba da bude obelodanjen, ali je za očekvati da 408 bude pozicioniran između 308 i 508 po tom pitanju, ne samo po kriterijumu veličine. Francuski proizvođač vrdi da će novajlija pristići u prodajne salone početkom sledeće godine, kao i da će biti prodavan na globalnom tržištu. Naravno, Evropa će prva dobiti 408, s tim što će se proizvodnja obavljati u fabrici u Muluzu u Francuskoj. Druga na redu je Kina, gde će novajlija biti sklapan u fabrci u Čengduu.
Auto Moto Show
Izvor: Peugeot