Opšte je poznato da Honda proizvodi neke od najboljih četvorocilindarskih motora na svetu, a K20 je verovatno u samom vrhu.
Teško je ne spomenuti ovaj agregat prilikom diskusije o najpouzdanijim motorima, jer se on i njegove varijante ubrajaju u najdugovečnije proizvode ove japanske marke.
K20 dominira čak i kada motore K serije rangiramo od najgorih do najboljih. Predstavljen 2001., K20 je bio zamena za Hondinu B seriju, uvodeći u igru četvorocilindarski motor s DOHC konfiguracijom, indukcionim kalemom i digitalno kontrolisanim paljenjem. Kao što mu naziv sugeriše, reč je o 2,0-litarskom motoru s do 224 ks i 215 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Njegova snaga ga je učinila rodonačelnikom čitave Hondine K serije. Konjske snage su varirale u kasnijim iteracijama, pri čemu su K20A1, K20A2, K20A3 i K20A4 isporučivali 161, 203, 162 odnosno 152 ks.
Na kraju, Honda je lansirala K20Z i K20C motore. K20Z1 je bila ažurirana verzija s 213 ks. K20Z2 je zamenio K20A1 sa 155 konja. K20Z3 je imao 200, dok je K20Z4 „naoštren“ na 204 ks. K20C1 je bio motor s turbopunjačem i isporučivao je 310, inspirišući K20C3 i 4, s 276 odnosno 255 ks. U međuvremenu, K20C2 je označio Hondin povratak ekonomičnim motorima, nudeći 160 ks.
Automobili
Koliko konjskih snaga proizvodi K20 i u kojim automobilima?
Hondi ne nedostaje opcija kada je u pitanju K20 motor. Japanski proizvođač je ukinuo nekoliko verzija, tako da su neke dostupne samo u starijim modelima, dok se druge i danas mogu naći u novim modelima. Dakle, u kojim se to automobilima nalaze K20 motori?
Prvobitni K20 je bio rezervisan za domaće, japansko tržište (JDM). Svoje mesto je pronašao u japanskim Honda Civic Type R i Integra Type R modelima od 2001. do 2006. K20A je bio dostupan u modelima Honda Accord za evropsko tržište i Civic Type R od 2002. do 2008., odnosno 2007. do 2011. Prva generacija Honde Streams, koja je na sceni bila od 2001. do 2006., imala je K20A1 motor u modelima RN3 i RN4.
K20A2 motor bio je dostupan u modelima Honda Civic Type R od 2001. do 2006. na evropskom tržištu i Acura RSX Type S od 2002. do 2004. Takođe se našao u Australiji i Novom Zelandu u Hondi Integri Type R od 2002. do 2004.
Rasprostranjeniji od ostalih, K20A3 je bio u modelima Acura RSX 2002-2006. i Honda Civic Si, SiR i Type S 2002-2005. Takođe se našao u jugoistočnoj Aziji u Civicu 2.0 i-VTEC od 2003. do 2006. Evropski i australijski Accord od 2003. do 2006. su ispod haube posedovali A20A6 sa 155 ks.
K20Z i K20C?
S obzirom na to da je K20Z praktično predstavljao nadograđenu verziju serije A, našao se u mnogim identičnim vozilima kao i motor koji je nasledio. Primera radi, K20Z1 je bio predviđen kao ažurirana verzija za srednji model A serije, tako da se je bio prisutan u poslednjim godinama proizvodnje Acure RSX 2005. i 2006. Međutim, za razliku od K20A, još uvek možete da se dočepate modernog motora serije Z u Hondi HR-V iz 2004. (za američko tržište). Ovaj kompaktni SUV/krosover poseduje K20Z5 motor, koji isporučuje 160 ks i 187 Nm. K20Z5 pogoni Hondu HR-V od modelne 2023. godine.
Za razliku od ostalih, K20C su lako dostupni u mnogim Hondinim automobilima. K20C1 je osnovni proizvod predviđen za Civic Type R od 2015. za evropsko i američko tržište. Dakle, dostupan je u novom Civicu Type R i Acura Integri Type S.
Američko tržište je dobilo K20C2 preko Honde Civic LX 2016., a ovaj motor nastavlja da egzistira u aktuelnoj sedan verziji. Otprilike u isto vreme, K20C2 je mesto pronašao u šampionatu Formule 4 SAD od 2016. do 2023.
K20C3 je dostupan u kineskoj Hondi Avancier od 2016., dok je K20C4 pokretao sve Accorde od 2018. do prelaska na hibridni pogon 2023. Takođe se nalazi u Acuri RDX od 2019.
Pavle Barta