VW Up! odlazi sa scene nakon 12 godina proizvodnje.
Nakon ukidanja Škode Citigo 2020. i SEAT Mii varijante godinu dana kasnije, poslednji član trilinga iz A segmenta VW grupacije neće više biti dostupan.
Mali hečbek je napustio proizvodnu liniju u fabrici u Bratislavi, stavljajući tačku na NSF (New Small Family) porodicu automobila nemačkog konglomerata.
Naslednik Foxa, VW Up! se proizvodio čak 12 godina, što ga je činilo jednim od najstarijih modela automobila pod krovom koncerna. Njegovo ukidanje dolazi 10 meseci nakon što je u „večna lovišta“ poslat GTI derivat. Sva tri NSF modela su bila u ponudi s čisto električnim pogonom, i mada direktne zamene nisu dostupne, VW je obećao novi talas jeftinih elektromobila, koji će pristići tokom ove dekade.
Očekuje se da će matična marka, Volkswagen, lansirati ID.1 kao manju i jeftiniju alternativu ID.2, koji je već najavljen kroz koncept, iznedrivši u isto vreme GTI ekvivalent. ID.1 će biti dostupan isključivo s čisto elekričnim pogonom, budući da Volkswagen ukida motore SUS u Evropi kada je o segmentu najmanjih automobila reč. Grupacija je čak saopštila da je u opasnosti i B kategorija vozila zbog Euro 7 regulative. Međutim, to je bilo pre nego što su novi ekološki standardi značajno ublaženi.
Međutim, poput Fabije i Ibize koje su postale najpriuštivije u Škodinoj odnosno Seatovoj gami, Polo je sada najjeftiniji Volkswagen u Evropi. Odluka da se ukine Up! označava kraj jedne ere, s obzirom da više nikada nećemo imati model A segmenta s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.
Fabrika u Slovačkoj, gde se Up! sklapao, sprema se da ugosti nove modele. Jedan od njih je novi VW Passat, dostupan isključivo u karavanskom izdanju. Pored toga, buduća Škoda Superb, u liftbek i karavanskom izdanju, takođe će se proizvoditi u Bratislavi.
Da podsetimo, VW se obavezao da će u Evropi proizvoditi isključivo čisto električna vozila.