Premijum krosover iz Ingolštata trebalo bi da pristigne u nekom trenutku sledeće godine.
Audi je započeo rad na novoj generaciji Q3, dok je jedan od njegovih glavnih rivala, BMW X1, spažen pre mesec dana od strane „špijunskih“ fotografa, i to bez kamuflaže (u serijskoj formi).
Ipak, proći će još dosta vremena pre nego što Audijev model budemo videli u finalnom obliku.
Međutim, ovde u pomoć uskače Kolesa.ru sa svojim digitalnim prikazom, baziranim na dostupnim špijunskim fotografijama. Ono što možemo da vidimo u velikoj meri se razlikuje od odlazećeg modela. Ukupan profil i proporcije, čine se prilično neizmenjenim, ali je redizajnirani anfas mnogo moderniji i sofisticiraniji. Ukoliko vam ovaj dizajnerski jezik izgleda poznato to ne treba da čudi, jer su mnogi detalji preuzeti od Q4 e-trona.
Poput prototipa „špijuniranog“ u septembru, Q3 na renderima ima priključak za punjenje na prednjem krilu s vozačke strane. Doduše, ne radi se o čisto električnom vozilu već o „plug-in“ hibridnom modelu, za koji se očekuje da će imati čisto električni domet od maksimalnih 100 kilometara.
Q3 za 2025. će najverovatnije počivati na MQB Evo platformi, koju će deliti s VW Tiguanom. Što se tiče motora s unutrašnjim sagorevanjem, očekujemo prisustvo jedinica kompatibilnih s Euro 7 standardima. Zapravo, ovo će biti poslednja generacija Audijevog krosovera s tradiconalnim pogonskim sklopovima.
S gotovo 100.000 prodatih jedinica u Evropi prošle godine, odnosno 23.000 u SAD, Q3 je jedan od najvažnijih Audijevih modela u smislu prodaje. Nemački proizvođač će se fokusirati na veće i profitabilnije automobile, budući da je već najavio ukidanje A1 i Q2 nakon što isticanja roka aktuelnih generacija. U osnovi to znači da će nova generacija Q3 biti najmanji model u ponudi i ujedno najpriuštiviji.
Oficijelni debi očekujemo u neko doba sledeće godine. Novajlija će se proizvoditi u fabrici VW grupacije u Đeru, pored Cupre Terramar.
Izvor: Kolesa.ru