„Grand Touring“ ostaje, ali „Injection“ odlazi u istoriju.
Mada se „GTI“ oznaka najčešće povezuje s Golfom, činjenica je da je Volkswagen dotični tretman primenjivao i na nekim drugim modelima. U nekim delovima sveta, uključujući Evropu, može da se naruči Polo GTI, dok je Up! GTI ukinut početkom ove godine.
Ako pogledamo u prošlost, uvidećemo da je marka iz Volfsburga u ponudi imala Lupo i Scirocco GTI, a u igri je bio i Passat GTI, iako serijska verzija nije stupila na scenu.
Mada VW ide ka neizbežnoj čisto električnoj budućnosti, obavezao se da će zadržati kultne oznake kao što su „GTI“ i „R“ i u eri s nultom emisijom. U međuvremenu, pojavio se i „GTX“ sufiks za performantne verzije ID.4 i ID.5, dok se budući performantni ID.Buzz i ID.3 „hot heč“ već sada suočavaju s nesigurnom budućnošću.
Šef nemačke kompanije, Tomas Šefer, prošle godine je izjavio da bi „GTX“ oznaka mogla da bude odbačena, budući da će „GTI“ i „R“ nastaviti da žive. U međuvremenu, čini se da VW preduzima preliminarne korake da „GTI“ transformiše u električni pogon.
Marka iz Volfsburga je 25. jula preduzela neophodne zakonske mere da osigura prava na novi dizajn. Zahtev za zaštitu patenta predat Nemačkom zavodu za patente i žigove, uključuje ažurirani „GTI“ logo. „G“ i „T“ praktično izgledaju neizmenjeno, dok se „I“ transformisalo u simbol munje. Predvidivo, neko bi rekao, ali ipak atraktivno, mada sumnjamo da će oznaka biti primenjena u bliskoj budućnosti.
Male su šanse da se električni Golf GTI pojavi u prodaji u skoroj budućnosti. VW će osmu generaciju popularnog modela iz C segmenta provući kroz redovnu restilizaciju tokom 2024., kada bi GTI mogao da se odrekne šestostepenog manuelnog menjača zbog strože ekološke regulative. To znači da će se revidirani model verovatno prodavati do blizu kraja ove dekade. U Volfsburgu su potvrdili da će naredna generacija Golfa biti čisto električna, bez obzira što će novajlija zadržati kultni naziv. Samim tim, male seu šanse da „hot heč“ varijanta stupi na scenu pre 2028. ili 2029.
Međutim, mogli bismo dobiti električni GTI a da to nije Golf. Predstavljen u martu, ID.2all koncept će se materijalizovati u serijski model 2025. Počivaće na MEB Entry platformi, ali je prerano reći da li VW uopšte namerava da novajliji podari pun „GTI“ tretman. Za razliku od ID.3 sa zadnjim pogonom, manji hečbek će posedovati prednje postavljen motor, što bi ga učinilo pogodnijim za novu oznaku.
Zapravo, Volkswagenov član odbora za tehnički razvoj, Kaj Grinic, još ranije je izjavio da je u razvoju sportski derivat ID.2all spremnog za serijsku proizvodnju. Treba podsetiti da koncept nije „sporać“, jer s 226 ks može do „stotke“ da ubrza za ispod sedam sekundi. Naravno, maksimalna brzina je poslovično ograničena na 160 km/h.