Naslovna INFO 70 godina istorije – sposobnost prilagođavanja: Od modela SEAT 600 do proizvodnje...

70 godina istorije – sposobnost prilagođavanja: Od modela SEAT 600 do proizvodnje respiratora

242
0
Foto: by Seat

Marka SEAT je svoje uzbudljivo putovanje započela pre sedamdeset godina. Dana 9. maja 1950. godine osnovano je poduzeće koje je Španiju postavilo na točkove i uvelo demokratičnost u područje mobilnosti. Od tog trenutka pa sve do proslave svoje 70. godišnjice marka SEAT prošla je temeljitu transformaciju i pokazala vrhunsku sposobnost prilagođavanja.

To putovanje puno izazova učinilo je ovo inovativno poduzeće onime što ono danas jest. SEAT je jedino automobilsko poduzeće koje dizajnira, razvija i proizvodi vozila te ih stavlja na tržište u Španjolskoj, ono je vodeći industrijski ulagač u istraživanje i razvoj u zemlji, čini 1 % BDP-a te izvozi 80 % svojih vozila. Ono je stabilno poduzeće koje je dio Volkswagen koncerna. Ono je poduzeće koje raste i nastavlja nuditi najbolja rješenja za mobilnost kako bi živote ljudi učinilo jednostavnijima.

“Tokom svoje 70-godišnje istorija marka SEAT se menjala i se uspešno suočavala sa izazovima koji su joj se isprečili na putu. Nju nadahnjuje moć prilagođavanja zbog koje je marka SEAT iz automobilskog proizvođača izrasla u tehnološki i industrijski napredno preduzeće”.

Carsten Isensee, predsednik uprave marke SEAT i potpredsednik nadležan za finansije i IT, istakao je sledeće:

“Tokom svoje 70-godišnje istorija marka SEAT se menjala i se uspešno suočavala sa izazovima koji su joj se isprečili na putu. Nju nadahnjuje moć prilagođavanja zbog koje je marka SEAT iz automobilskog proizvođača izrasla u tehnološki i industrijski napredno preduzeće”.

Iz Barselone u svet

Marka SEAT je 1953. godine otvorila vrata fabrike Zona Franca čiji je dnevni kapacitet proizvodnje bio pet vozila SEAT 1400. Nakon razdoblja od 40 godina proizvodnje legendarnih modela kao što su SEAT 600 i SEAT 127, preduzeće je odlučilo da izgradi novu, veću i savremeniju fabriku, čime se od 1993. godine proizvodnja iz Barselone premešta u Martorell. Ova fabrika, koja je pokrenuta ulaganjem od 244,5 milijardi španskih pezeta (1,47 milijardi eura), započela je sa radom uvođenjem druge generacije modela SEAT Ibiza i nove SEAT Cordobe na tržište, uz kapacitet proizvodnje od 1500 vozila dnevno.

Preduzeće u ovom trenutku ima tri proizvodna centra: Barcelona, El Prat de Llobregat i Martorell, gde se trenutno proizvode modeli Ibiza, Arona i Leon. Fabrika pri tome proizvodi modele Ateca u Češkoj Republici, Tarraco u Nemačkoj, Alhambra u Portugalu i Mii electric, prvi potpuno električni automobil marke SEAT, u Slovačkoj. Do danas je proizvedeno više od 19 miliona vozila marke SEAT.

Otkad je preduzeće prvi put počelo sa izvozom 1965. godine, pri čemu je prvo odredište bila Kolumbija, marka SEAT postala je vodeći španski industrijski izvoznik i zaslužna je za gotovo 3% ukupnoga španskog izvoza. Vozila marke SEAT danas dospevaju na razna odredišta kao što su Novi Zeland, Meksiko i Francuska Gvajana.

Evolucija marke SEAT tokom proteklih 70 godina bila je eksponencijalna, od dizajna automobila preko proizvodnje sve do njejog obima izvoza. Danas se za tri minuta proizvede jednak broj vozila za koji je ranije bio potreban ceo radni dan, a u poređenju sa dvogodišnjim čekanjem na isporuku modela SEAT 600 tokom 1950-ih, danas automobil u sklopu usluge “Fast Lane” možete kupiti za 10 minuta u 5 klikova mišem i dobiti ga za manje od 21 dan.

Seat 124
Bogata i konkurentna ponuda proizvoda

Tokom proteklih 70 godina ovaj proizvođač automobila je na tržište uveo ukupno 75 modela, uključujući različite verzije i generacije, među koje se ubrajaju i vodeći koji su označili prekretnicu, počevši u 1953. godini sa modelom SEAT 1400, prvim automobilom koji je preduzeće proizvelo, ili pak sa legendarnim modelom SEAT 600, koji je predstavljen 1957. godine i koji je nedugo zatim postao simbolom slobode i mobilnosti. Godine 1984. na tržište je uveden prvi model SEAT Ibiza, a 1999. godine i SEAT Leon, koji je od samog početka ostvarivao veliki prodajni uspeh. Takođe, važno je napomenuti da je 2016. godine marka obogatila svoju ponudu ulazeći u segment SUV vozila modelima SEAT Ateca, SEAT Arona i SEAT Tarraco i 2019. godine najavila model SEAT Mii electric, svoje prvo električno vozilo.

Evolucija i osavremenjivanje automobila bili su stalni pratitelji tokom toga putovanja, a u okviru njega sproveden je tehnološki razvoj svih aspekata automobila, od sigurnosnih sistema do najnaprednije povezivosti. Poerd toga kao deo predanosti marke SEAT održivijoj i ekološki prihvatljivijoj mobilnosti, preduzeće se upustilo u dalekosežnu električnu ofenzivu. U pogledu toga će tokom 2020. i 2021. godine na tržište uvesti nove električne i plug-in hibridne modele, koji će se pridružiti trenutno komercijalno dostupnoj električnoj verziji modela SEAT Mii; novu porodicu modela Leon, koji je dostupan u PHEV verziji; model Tarraco PHEV i nedavno predstavljeni model CUPRA Formentor, koji će biti dostupan i u električnoj plug-in hibridnoj varijanti. Na kraju, model elBorn pridružiće se modelu Mii electric kao drugo potpuno električno vozilo marke.

CUPRA, sposobnost prilagođavanja marke SEAT

Modeli CUPRA oduvek su predstavljali najviši stepen izražavanja sportskog karaktera marke SEAT, i to još od uvođenja modela Ibiza CUPRA na tržište 1996. godine. Godine 2018. marka SEAT ponovno je probudila svoju sposobnost prilagođavanja i stvorila CUPRA-u kao marku fabrike stvorenu sa ciljem predstavljanja jedinstvenog projekta. CUPRA omogućava SEAT-u pristup novim tržištima i novim kupcima koji su u potrazi za sasvim posebnim proizvodom, a time će se takođe poboljšati kontribucijska marža SEAT-a. Nova marka je dizajnirana za osvajanje srca zaljubljenika u motorna vozila, a karakterišu je savremen dizajn i sportske performanse modela koji se temelje na električnom sistemu. Nakon uvođenja modela CUPRA Ateca i nove porodice modela CUPRA Leon na tržište, proizvođač automobila predstavio je model CUPRA Formentor, prvo vozilo koje je specijalno dizajnirano za marku sa najizraženijim sportskim karakteristikama unutar preoduzeća SEAT, a koje se proizvodi u Martorellu, u nedavno otvorenom sedištu CUPRA Garage.

Puno više od proizvođača automobila – preduzeće za tehnologiju mobilnosti

Ako je marka SEAT bila rođena sa ciljem unošenja demokratičnosti u špansku mobilnost, tokom poslednjih nekoliko godina preduzeće je učinilo velike korake kako bi postalo pružatelj usluge mobilnosti koji uveliko premašuje proizvodnju automobila radi odgovora na jedan od velikih trendova budućnosti: kolaborativne, deljene i održive ekonomije. U pogledu toga, marka SEAT 2019. proglašena je Centrom za kompetencije za celokupni Volkswagen koncern u području mikromobilnosti kako bi mogla da predvodi strategiju za nove proizvode i usluge namenjene urbanoj mobilnosti. Zbog toga je preduzeće pokrenulo SEAT Urban Mobility, stratešku poslovnu jedinicu u području urbane mobilnosti i predstavilo konceptualno vozilo eScooter, prvi moped marke SEAT, kao i konceptualno vozilo eKickscooter, proizvode koji se pridružuju električnom eXS Kickscooteru.

Nadalje, kao primer svoje sposobnosti za potpuno prilagođavanje, preduzeće je 2019. godine stvorilo SEAT:CODE, centar izvrsnosti u području softverskog razvoja. Cilj nove laboratorije je podsticaj dva glavna aspekta unutar marke SEAT. On sa jedne strane nastoji da nastavi promociju digitalne transformacije i povećati efikasnost digitalizacijom procesa. Sa druge strane nastoji ojačati poslovne modele koji se temelje na novim konceptima mobilnosti, povezivosti i digitalizacije automobila, u čijem će se središtu nalaziti marka SEAT.

Takođe, u 2020. godini marka će otvoriti vrata novog objekta CASA SEAT, prostora u samom srcu Barcelone, koji je stvoren sa ciljem odavanja počasti mestu rođenja marke SEAT prije 70 godina. CASA SEAT biće okupljalište za otkrivanje mobilnosti budućnosti i biće domaćin brojnih aktivnosti kako bi postalo referentna tačka na kulturnoj mapi Barcelone.

Seat CASA

Sadašnjost i budućnost španske industrije

Tokom svoje 70-godišnje istorije marka SEAT imala je stabilnu putanju održivog rasta, a nju je podsticala španska automobilska industrija. Za razliku od početka proizvodnje vozila 1953. godine sa 925 zaposlenih, danas SEAT zapošljava više od 15 000 radnika i pozitivno utiče na sektore pomoćnih industrija, ukupno stvarajući više od otprilike 100 000 radnih mesta.

Uz promet od 11,157 milijardi evra u 2019. godini, pri čemu su izvoz kako vozila tako i komponenti činili 81 % prometa (9,041 milijarda evra), marka SEAT vodeći je španski industrijski izvoznik. Takođe, danas je SEAT Martorell fabrika koja proizvodi najviše automobila u Španiji. Pri tome je potrebno spomenuti da je marka SEAT u 2019. godini namenila 1,259 milijardi evra za ulaganja u troškove istraživanja i razvoja, od čega je 27 milijuna evra bilo direktno uloženo u inicijative održivosti za objekte u Martorellu sa ciljem smanjenja emisija CO2, a što bi trebalo, zahvaljujući ambicioznoj ekološkoj strategiji, do 2030. godine postići da fabrika postane “zero carbon footprint”.

Zajedno u prošlosti i u budućnosti – od modela SEAT 600 do proizvodnje respiratora

Marka SEAT deo je života ljudi već 70 godina, a takođe je želela pokazati svoju predanost društvu i njegovim potrebama u izazovnim vremenima kao što je kriza bolesti COVID-19. Tokom toga razdoblja marka SEAT pokrenula je razne inicijative radi suzbijanja virusa; specifično je to bila proizvodnja opreme koja je bila najpotrebnija bolnicama, na primer, respiratora. Tim koji se sastojao od 150 stručnjaka radio je četiri nedelje na razvoju prototipa upotrebom menjača koje je proizvela marka SEAT, ručica menjača i prilagođenog motora brisača vetrobranskog stakla modela SEAT Leon. Kao rezultat toga proizvedeno je više od 600 respiratora i poslato u bolnice širom Španije, što je bio naš mali doprinos davanju nade za budućnost, u kojoj ćemo se ponovno kretati ulicama i voziti drumovima kako bismo, malo po malo, mogli iskusiti istinsku slobodu.

PR saopštenje – SEAT

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime