Maks Ferstapen iz Red Bulla, odvezao je sjajnu trku i pobedio na VN Mađarske, startovavši s 10. mesta na gridu, i uprkos kasnijem okretanju na stazi koje ga je koštalo vođstva.
Holanđanin je dva puta na stazi pretekao glavnog rivala u borbi za titulu, Šarla Leklera, nakon čega su se nametnula ozbiljna pitanja o načinu na koji Ferrarijev tim vodi svoje trke.
Red Bullova strategija je takođe lansirala Ferstapena ispred osvajača pol pozicije, Džordža Rasela, koji je izgubio drugo mesto od timskog kolege, Luisa Hamiltona.
Karlos Sains je bio četvrti, dok je Lekler na kraju bio šesti, što se vozača Ferrarija tiče.
Ovakav epilog trke u Mađarskoj je prednost od 80 poena u kojoj Maks Ferstapen uživa u odnosu na Leklera, devet trka pre kraja, što je razlika koja se čini nedostižnom s obzirom na standardno dobra izdanja Red Bulla i Ferrarijevu „volatilnost“.
Trku su karakterisale različite strategije i konstantna pretnja u vidu potencijalne kiše. Ferstapen je demonstrirao svoju šampionsku klasu, a njegovoj vožnji je pripomogla agresivna i čvrsta strategija Red Bulla, dok je Ferrari s druge strane ponovo pokazao do koje mere je nesiguran kada je o važnim odlukama reč.
Ferstapenova 10. pobeda
Vozač Red Bulla je iskoristio brzinu mekih pneumatika na startu, probijajući se kroz poredak u prvom stintu, tako da je do prvih odlazaka u boks bio već na četvrtom mestu, tri sekunde daleko od Rasela, Leklera i Sainsa. Ferrari je pozvao Španca četiri kruga pre Monačanina, u navodnom pokušaju da Leklera promoviše na vodeću poziciju.
Vozači Ferrarija su počeli da vrše pritisak nad Raselom, tako da je Lekler preuzeo vođstvo u 31. krugu, dok je Ferstapen i dalje bio četvrti kada je otišao na zamenu guma (srednje tvrde) po drugi put, sedam krugova kasnije.
Lekler i Rasel su ga ispratili krug kasnije, trudeći se da održe prednost. Međutim, Britanac se našao iza Red Bulla, dok su Lekleru instalirali tvrde pneumatike, koje nisu pružale adekvatno prijanjanje.
Već nakon dva kruga, Ferstapen je pretekao Leklera, da bi se okrenuo u pretposlednjoj krivini u sledećem krugu, vrativši na taj način vođstvo Ferrariju, pre nego što ga je opet „uhvatio“ i pretekao, četiri kruga kasnije.
Kada se ponovo našao na čelnoj poziciji, Ferstapen nije više gubio kontrolu nad trkom, a borbe su se posle toga odigravale isključivo iza njega.
Fenomenalni Hamilton na drugom mestu
Za razliku od Rasela i Ferstapena koji su bili na mekim gumama, Hamilton je bio na srednje tvrdim na početku trke, a vozio je dugačak srednji stint, otišavši na servis 13 krugova nakon Holanđanina, što mu je omogućilo da relativno kratak finalni stint vozi na brzim mekim gumama.
To mu se isplatilo. Vratio se u trku na peto mesto i ubrzano je počeo da smanjuje razliku u odnosu na vozače ispred sebe. U međuvremenu, Lekler se konačno oslobodio „betonskih“ tvrdih guma, da bi Hamilton pretekao Sainsa u 61. krugu, a zatim se približio Raselu koji se mučio sa sopstvenim, prilično istrošenim pneumaticima, pretekavši ga pet krugova pre kraja.
Ferrarijeva „strategija“
Ferrari je u trku ušao s velikim šansama da smanji razliku u odnosu na Ferstapena, ali im se trka naprosto „raspala“ nakon serije grešaka koje su napravili.
U uvodnim krugovima, ispostavilo se da je Lekler brži od Sainsa, koji nije uspevao da pretekne vodećeg Rasela. Španac je svoj prvi odlazak u boks obavio krug nakon što je to uradio Rasel, ali se vratio iza njega.
Italijanski tim je ostavio Leklera još pet krugova na stazi da bi mu pružio prednost u vidu svežih pneumatika u odnosu na vodećeg Rasela, i to je funkcionisalo po planu. On je pristigao Britanca, tako da je vođena borba tokom pet krugova, da bi Monačanin na kraju pretekao Leklera sa spoljne strane u krivii 1 u 31. krugu.
U tim momentima se činilo da će Ferrari trijumfovati, ali tada dolazi do drugog odlaska u boks i famoznog stavljanja tvrdih pneumatika na Leklerov bolid.
Njegov Ferrari nije imao prijanjanje kada se vratio na stazu iza Sainsa i Hamiltona, a uskoro ga je pretekao Ferstapen.
Ispostavilo se da su tvrde gume na Ferrariju katastrofalan izbor italijanskog tima. Sedamnaest krugova kasnije, Lekleru su instalirani meki pneumatici. Međutim, on nije napredovao, verovatno potpuno indisponiran zbog besmislenih odluka svog tima, završivši kao šesti iza Red Bulla Serhija Peresa.
Sains je vozio dugačak srednji stint kao Hamilton i bio je ispred Mercedesa do odlaska u boks u 47. krugu.
Kada je Hamilton obavio svoj servis četiri kruga kasnije, on je ubrzo uhvatio priključak s Ferrarijem i pretekao ga u narednih 10 krugova, oduzevši na taj način mogućnost Sainsu da dođe do podijuma.
Lando Noris iz McLarena je odvezao solidnu trku, završivši na kraju na 7. poziciji, nadmašivši Alpineov dvojac u vidu Fernanda Alonsa i Estebana Okona, koji su se odlučili za strategiju jednog odlaska u boks, vozeći drugi stint na tvrdim gumama.
Poslednji poen je ugrabio Sebastijan Fetel za Aston Martin, tokom vikenda kada je najavio odlazak iz Formule 1 na kraju sezone.
Auto Moto Show
Pavle Barta
VN Mađarske 2022. (Hungaroring)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:39:35.912 | 25 | |
2 | +7.834s | 19 | |
3 | +12.337s | 15 | |
4 | +14.579s | 12 | |
5 | +15.688s | 10 | |
6 | +16.047s | 8 | |
7 | +78.300s | 6 | |
8 | +1 krug | 4 | |
9 | +1 krug | 2 | |
10 | +1 krug | 1 | |
11 | +1 krug | 0 | |
12 | +1 krug | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +1 krug | 0 | |
15 | +1 krug | 0 | |
16 | +1 krug | 0 | |
17 | +1 krug | 0 | |
18 | +1 krug | 0 | |
19 | +2 kruga | 0 | |
20 | DNF | 0 |
Napomena – Hamilton je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke. Rikijardo je dobio kaznu od pet sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 258 | |
2 | MON | FERRARI | 178 | |
3 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 173 | |
4 | GBR | MERCEDES | 158 | |
5 | ESP | FERRARI | 156 | |
6 | GBR | MERCEDES | 146 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 76 | |
8 | FRA | ALPINE RENAULT | 58 | |
9 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 46 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 41 | |
11 | DEN | HAAS FERRARI | 22 | |
12 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 19 | |
13 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 16 | |
14 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 16 | |
15 | GER | HAAS FERRARI | 12 | |
16 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
17 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
18 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 4 | |
19 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 3 | |
20 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 431 |
2 | FERRARI | 334 |
3 | MERCEDES | 304 |
4 | ALPINE RENAULT | 99 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 95 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 51 |
7 | HAAS FERRARI | 34 |
8 | ALPHATAURI RBPT | 27 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 20 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 3 |