Karlos Sains je u šampionskom stilu odvezao trku za VN Singapura, sačuvavši prvo mesto u uzbudljivoj završnici.
Na ovaj način, prekinut je Red Bullov nepobedivi niz ove sezone.
Sains je kontrolisao trku od samog početka, ne dozvolivši da ga ugrozi timski kolega, Šarl Lekler, koji se našao ispred Džordža Rasela iz Mercedesa nakon starta na mekim pneumaticima.
Red Bullovi vozači, koji se nisu proslavili u kvalifikacijama, startovali su na tvrdim pneumaticima u cilju dugog prvog stinta. Međutim, planovi austrijskog tima su srušeni u 20. krugu, kada je na stazu izašlo vozilo bezbednosti zbog krhotina s prednjeg krila bolida Logana Sardženta. Da li je bilo potrebno da vozilo bezbednosti uopšte izađe na stazu u tim momentima, ostaje upitno, ali u svakom slučaju, brojni vozači su to iskoristili da odu u boks po sveže pneumatike, dok je za Red Bullove vozače to jednostavno bilo prerano. Samim tim, neutralisana je njihova osnovna strategija.
Karlos Sains je ostao na vodećoj poziciji, ispred Rasela, dok se Lando Noris našao ispred Leklera, koji je bio najveći gubitnik u tim momentima (pored vozača Red Bulla).
Odlučujući momenat trke je došao u 43. krugu, kada je istaknuto virtuelno vozilo bezbednosti zbog otkazivanja Alpinea Estebana Okona.
Od prvih pet, samo su se Rasel i Hamilton odlučili da odu u boks po nove srednje tvrde pneumatike, što je značilo da su Sains, Noris i Lekler ostali na stazi na prilično istrošenim tvrdim gumama.
Rasel i Hamilton su nakon toga prosto leteli stazom, nadoknađujući sekund i po do dva po krugu u odnosu na vodeći trojac.
Mercedesi su ubrzo „rešili“ Leklera, nastavivši da se približavaju Norisu i Sainsu. U tim trenucima je Hamilton bio vidno brži od Rasela, ali iz Mercedesa nije došlo do timske naredbe da zamene mesta, što je možda uticalo na krajnji ishod. Pored toga, Španac i Britanac su maestralno odigrali DRS igru, jer je vozač Ferrarija dozvoljavao McLarenu da mu se približi na manje od sekunde pre ulazak u DRS zonu, da bi mu ovaj „čuvao leđa“ i lakše se odbranio od vozača Mercedesa.
Na kraju, Sains je došao do drugog trijumfa u karijeri, dok je malerozni Rasel imao „randevu“ sa zaštitnom ogradom u poslednjem krugu. Noris je uspeo da sačuva drugo mesto ispred Hamiltona, koji je od timskog kolege nasledio mesto na podijumu.
Lekler je na kraju bio četvrti, ispred Ferstapena kojem je nedostajalo nekoliko krivina da ga pretekne. Pjer Gasli je bio šesti, profitiravši na diskvalifikaciji Okona i verovatno najgorem izdanju Fernanda Alonsa u dosadašnjem delu sezone.
Oskar Pjastri, Serhio Peres, Lijam Loson i Kevin Magnusen, zaokružili su osvajače poena.
Na kraju, Ferrari je demonstrirao najbolje izdanje ove godine, a ono što takođe raduje su vidno bolje performanse Mercedesa, posebno Luisa Hamiltona, koji je čini se ponovo „onaj stari“, što garantuje nova uzbuđenja u nastavku sezone.
Pavle Barta
VN Singapura 2023. (Marina Bay)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:46:37.418 | 25 | |
2 | +0.812s | 18 | |
3 | +1.269s | 16 | |
4 | +21.177s | 12 | |
5 | +21.441s | 10 | |
6 | +38.441s | 8 | |
7 | +41.479s | 6 | |
8 | +54.534s | 4 | |
9 | +65.918s | 2 | |
10 | +72.116s | 1 | |
11 | +73.417s | 0 | |
12 | +83.649s | 0 | |
13 | +86.201s | 0 | |
14 | +86.889s | 0 | |
15 | +87.603s | 0 | |
16 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Hamilton je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Peres je dobio kaznu od pet sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA RBPT | 374 | |
2 | MEX | RED BULL RACING HONDA RBPT | 223 | |
3 | GBR | MERCEDES | 180 | |
4 | ESP | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 170 | |
5 | ESP | FERRARI | 142 | |
6 | MON | FERRARI | 123 | |
7 | GBR | MERCEDES | 109 | |
8 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 97 | |
9 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
10 | FRA | ALPINE RENAULT | 45 | |
11 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 42 | |
12 | FRA | ALPINE RENAULT | 36 | |
13 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 21 | |
14 | GER | HAAS FERRARI | 9 | |
15 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
16 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
17 | JPN | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | DEN | HAAS FERRARI | 3 | |
19 | NZL | ALPHATAURI HONDA RBPT | 2 | |
20 | USA | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | NED | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
22 | AUS | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 597 |
2 | MERCEDES | 289 |
3 | FERRARI | 265 |
4 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 217 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 139 |
6 | ALPINE RENAULT | 81 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 21 |
8 | HAAS FERRARI | 12 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 10 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 5 |