Maks Ferstapen je bio nezadrživ u trci za VN Belgije, ostvarivši ubedljivu pobedu uprkos činjenici što je startovao s 14. mesta. Na ovaj način, Holanđanin je povećao razliku u generalnom plasmanu.
Nakon kazne zbog instalacije prevelikog broja delova motora i starta gotovo sa začelja, vozač Red Bulla je demonstrirao izvanrednu vožnju, glatko nižući rivale jednog za drugim. Drugi je bio njegov timski kolega, Serhio Peres, koji je izbio na drugo mesto u generalnom poretku u konkurenciji vozača, 93 poena iza Holanđanina.
Započevši trku na mekim gumama, Ferstapenu je bilo potrebno samo 12 krugova da se nađe u vođstvu. Nakratko je pao na drugo mesto iza Karlosa Sainsa prilikom prve zamene pneumatika, ali je samo tri kruga kasnije „oduvao“ na stazi vozača Ferrarija.
Nakon toga, Ferstapen je bio klasa za sebe, zapečativši 29. pobedu u svojoj F1 karijeri, s razlikom od gotovo 20 sekundi.
„Bio je to vikend koji nisam mogao ni da zamislim, a mi ih želimo još više“, rekao je nakon trke. „Bilo je prilično haotično i teško ne naći se u problemu u prvom krugu. Međutim, kada se sve složilo nakon vozila bezbednosti, osećaj je bio kao da je automobil na šinama. Odabrali smo ispravna mesta za preticanja. Kada smo se našli u vođstvu, sve je bilo stvar kontrolisanja stvari. Čitav vikend je bio neverovatan.“
Deset sekundi iza dva Red Bulla, podijum je kompletirao Karlos Sains, ispred Džordža Rasela iz Mercedesa.
Fernando Alonso je bio peti za Alpine, nakon što je Ferrari napravio još jednu glupost, pozvavši Leklera u boks da bi uz pomoć svežih pneumatika odvezao najbrži krug trke. Međutim, Monačanina je nakon što je izašao na stazu s nedovoljno zagrejanim pneumaticima, pretekao Španac.
Lekler, koji je došao do pete pozicije nakon starta s 15. mesta zbog kazne slične Ferstapenovoj, u pretposlednjem krugu je od strane tima pozvan na instalaciju svežih pneumatika, da bi osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Međutim, vozač Ferrarija se na stazu vratio tik ispred Alonsa, koji je iskoristio nedovoljnu zagrejanost guma na Ferrariju, pretekavši ga ka „Kemmel Straightu“.
Ipak, u poslednjem krugu, Lekler je vratio poziciju, da bi dobio kaznu od pet sekundi zbog prebrze vožnje u pit lejnu, što ga je lansiralo na šestu poziciju. Monačanin za Ferstapenom sada zaostaje 98 poena.
Esteban Okon je izveo senzacionalno dvostruko preticanje pre „Les Combesa“, nadmašivši Sebastijana Fetela iz Aston Martina i Pjera Gaslija iz AlphaTaurija, došavši do sedmog mesta.
U međuvremenu, iza ovog „troboja“ našao se Aleks Albon, koji je bio zvezda kvalifikacija. Vozač Williamsa je osvojio poslednji raspoloživi poen.
Nevolje za Hamiltona
Britanac je pokvario svoj skor, budući da je do trke u Belgiji svaki put ove sezone prošao kroz liniju cilja. Već u prvom krugu, došlo je do sudara između njega i Fernanda Alonsa.
Deblji kraj je izvukao sedmostruki šampion, a kontakt u „Les Combesu“ nije prošao bez oštrih reči, budući da je Španac svog bivšeg kolegu preko radio veze nazvao „idiotom koji zna da vozi samo kada startuje kao prvi“. Po potonjim informacijama, Hamilton zbog ovih reči Alonsa više neće da razgovara s njim, mada je priznao svoju krivicu za izazivanje sudara.
„Zatvaranje vrata sa spoljne strane, mislim, imali smo ’megastart’, ali ovaj momak zna da vozi samo kada startuje kao prvi!“, bio je revoltiran Alonso.
Hamilton je kasnije, kao što smo spomenuli, preuzeo odgovornost za sudar, rekavši da nije video Španca koji mu se našao u „mrtvom uglu“, nakon što je pokušao sa spoljne strane da se dočepa drugog mesta.
Ovaj peh je došao samo dan nakon što je Hamilton rekao da mu „neće nedostajati Mercedes W13“, budući da je u kvalifikacijama imao zaostatak od čak 1,8 sekundi, opisujući ovu sesiju kao „udarac u zube“.
Mada nije bio kažnjen zbog izazivanja sudara, Hamilton je dobio upozorenje zbog odbijanja da poseti medicinski centar nakon incidenta. Ipak, docnije je otišao na proveru, kada je direktor trke informisao Mercedes da bi mogle da budu preduzete mere ako to ne uradi.
Na kraju, šteta što je došlo do ranog kontakta između Britanca i Španca na stazi, jer bi Hamiltonov ostanak u trci sigurno učinio borbu za mesta iza Red Bullovih bolida zanimljivijom.
Pavle Barta
Auto Moto Show
VN Belgije 2022. (Spa Francorchamps)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:25:52.894 | 26 | |
2 | +17.841s | 18 | |
3 | +26.886s | 15 | |
4 | +29.140s | 12 | |
5 | +73.256s | 10 | |
6 | +74.936s | 8 | |
7 | +75.640s | 6 | |
8 | +78.107s | 4 | |
9 | +92.181s | 2 | |
10 | +101.900s | 1 | |
11 | +103.078s | 0 | |
12 | +104.739s | 0 | |
13 | +105.217s | 0 | |
14 | +106.252s | 0 | |
15 | +107.163s | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
NAPOMENA – Ferstapen je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke, Lekler je dobio kaznu od pet sekundi zbog prekoračenja brzine u pit lejnu.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 284 | |
2 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 191 | |
3 | MON | FERRARI | 186 | |
4 | ESP | FERRARI | 171 | |
5 | GBR | MERCEDES | 170 | |
6 | GBR | MERCEDES | 146 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 76 | |
8 | FRA | ALPINE RENAULT | 64 | |
9 | ESP | ALPINE RENAULT | 51 | |
10 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 46 | |
11 | DEN | HAAS FERRARI | 22 | |
12 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 20 | |
13 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 19 | |
14 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 18 | |
15 | GER | HAAS FERRARI | 12 | |
16 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
17 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
18 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 4 | |
19 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 4 | |
20 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 475 |
2 | FERRARI | 357 |
3 | MERCEDES | 316 |
4 | ALPINE RENAULT | 115 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 95 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 51 |
7 | HAAS FERRARI | 34 |
8 | ALPHATAURI RBPT | 29 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 24 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 4 |