Naslovna INFO TEHNIKA I TEHNOLOGIJA Softverski definisana vozila predstavljaju blisku budućnost

Softverski definisana vozila predstavljaju blisku budućnost

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Veliki pomaci ka transformaciji automobila u kompjutere na točkovima napravljeni su u dosadašnjem delu 2024., ali su takva vozila još najmanje tri godine udaljena od kupaca.

Proizvođači automobila su spremni da iskoriste prednosti softverski definisanih vozila (SDV) kako ona budu dobijala na snazi, omogućavajući im da iskoriste stalne prihode i druge ključne prednosti.

Stručnjaci kažu da će 2024. godine SDV početi da ostvaruju svoj potencijal.

„Ove godine po prvi put vidimo prednosti SDV-a“, kaže analitičar iz firme Accenture, Kristof Horn. „Ovo je dokaz da prelazak s vertikalnih procesa na nešto što je otvorenije, fleksibilnije, više kao platforma, zapravo funkcioniše.“

Industrija će početi da uviđa ko će od novopridošlih moći zaista da napravi uspeh, rekao je Horn, koji je na čelu konsultantske jedinice „Industry X“, specijalizovane za softverski definisane proizvode.

Naglasak je na konsolidaciji, dok proizvođači automobila demonstriraju da li poseduju neophodne veštine ili su možda potcenili izazove koji dolaze s kreiranjem nečega što ima mogućnosti pametnih telefona, ali i robusnost i izdržljivost automobila.

Ključna prednost SDV-a je u tome što bi trebalo da zadrže svoju vrednost, budući da se njihov softver stalno ažurira, kako bi održao korak s rastućim zahtevima kupaca. Primera radi, Stellantis ima za cilj da generiše oko 20 milijardi evra prihoda od softverskih prozvoda i pretplata do 2030.

Kako napraviti uspeh sa SDV-ima

Trenutno, proizvođači automobila su u različitim fazama na planu SDV projekata, pri čemu se većina nalazi negde u sredini dok drugi tek počinju.

Iako sledeća generacija SDV-a neće biti u potpunosti softverski definisana, Horn očekuje da će se u okviru industrije pojaviti „mnogo vozila u narednih tri do pet godina, s novim arhitekturama koje su krajnje fleksibilne, što će doneti brojne nove funkcije.“

Da bi se to dogodilo, „ključno je izvršiti integraciju pametno, s jasnom vizijom“.

Ukoliko žele da poentiraju sa SDV-ima, proizvođači automobila najpre moraju da napuste šablone vezane za ranije uspehe, uprkos početnim oklevanjima.

Kompanije će takođe morati da naprave iskorak od tipičnog odnosa između proizvođača automobila i snabdevača, te umesto toga usvoje otvoreniji i fleksibilniji pristup, koji uključuje višestruka partnerstva, jer više neće biti potrebe da sve bude vertikalno integrisano u okviru kompanije.

Štaviše, Horn kaže da će rukovodioci na nivou odbora morati da prilagode svoje razmišljanje i prihvate nove veštine.

„Stari način da se nešto uradi jednom i da to traje tri do pet godina, zamenjuje se modelom koji zahteva kontinuirano poboljšavanje.“

To ne mora nužno da znači da će na čelu svake kompanije biti najbolji stručnjak za softver.

„Ne radi se samo o softveru već i marketingu, dizajnu. Međutim, morate imati jaku usklađenost s najvišeg nivoa vezano za to koji kurs želite da zauzmete kuda i zašto je to toliko važno, jer ne možete da diskutujete o SDV-u u okviru svake funkcije ponaosob“, dodao je on.

Inovacije mogu biti vođene softverom, ali novopridošlice takođe ne bi trebalo da potcene važnost ekspertize na planu inženjeringa. Da bi vozilo bilo bezbedno, funkcionalno, u skladu s propisima i dovoljno izdržljivo da se može voziti decenijama, proizvođači automobila još uvek moraju da iskoriste svoje osnovne veštine. Razlika je u tome što sada softver, platforma i poslovni automobilski svet moraju da se udruže i sarađuju.

Pored toga, proizvođači auotmobila treba da kreiraju čvrstu viziju u pogledu arhitekture i načina na koji vode proces razvoja. Tehnološke platforme polako pristižu gde treba, iako su mnoge i dalje previše fragmentirane. „Svaki proizvođač radi svoju stvar“, rekao je Horn, „ali s više standardizacije i skalabilnosti stvari će postati lakše.“

Brzo kretanje od koda do puta

Prelazak na SDV dramatično ubrzava vreme potrebno za isporuku vozila. „Nekada su bile potrebne godine da se pređe put od dizajniranja vozila do njegovog izlaska na drum. Prelazimo na kontinuirani pristup, gde je potrebno samo nekoliko nedelja da se promeni vozilo.“

Nedavni primer je ubrzano usvajanje i dodavanje ChatGPT-a u vozila.

„Ovo se radi za nekoliko nedelja ili meseci. To je bilo nezamislivo pre samo dve godine“, rekao je Horn.

Aplikacije kao što je ChatGPT nude prednosti jer su skalabilne i dostupne svuda. Ovo omogućava automobilskim kompanijama da osiguraju da je automobil uvek ažuriran. Ove dodatne karakteristike takođe obećavaju da će doživljaj u vožnji učiniti zabavnijim, pozivajući ljude da provode više vremena, a samim tim i troše više novca u vozilu.

„То је нови ток прихода који ће бити веома важан за произвођача аутомобила“, рекао је Хорн.

Umesto neke „ubitačne karakteristike“, potražnja kupaca će biti odlučujući faktor kada je reč o onima za koje će platiti. „Neki ljudi plaćaju integraciju svojih kalendara u automobile ako to uključuje mogućnost učešća u timovima ili Zoom pozivima. Oni to vide kao dodavanje komfora, odnosno stvaranje mobilne kancelarije.“

Geografija će takođe oblikovati preferencije. Video igre, primera radi, mogle bi bolje da se kotiraju u Aziji nego u Evropi, zaključio je Horn.

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime