Puna snaga je dostupna u kratkim intervalima i to isključivo s aktiviranom kontrolom brzog starta.
Naredni AMG koji dobija priključak za punjenje električnom energijom u „53“ izdanju, dostupan u limuzinskoj i karavanskoj varijanti, stupa na asfalt.
Dok s elektrifikacijom mahom dobijamo motore s unutrašnjim sagorevanjem smanjene zapremine, to nije slučaj s Mercedes-AMG E53. Ova verzija i dalje ispod haube poseduje redni šestocilindarski motor, i to s više snage nego ikada ranije.
Stari AMG E53 je isporučivao 435 ks, dok je njegova zamena posedovala turbo šestocilindraš s 450 konja. Sada motor s unutrašnjim sagorevanjem funkcioniše u sinergiji elektromotorom od 163 ks, što znači da sistem ukupno raspolaže s 585 ks. Uz aktivaciju „trkačkog starta“ (Race Start), što je zapravo sistem kontrole pri brzom startu, pogonski sklop privremeno isporučuje 610 konja. Kada u obzir uzmemo i „pojačanje“ maksimalnog obrtnog momenta na 750 Nm, uviđamo do koje mere je novajlija snažniji od prethodnika, koji je morao da se zadovolji s 520 Nm.
Ova elektrifikovana „konjica“ obezeđuje sprint do „stotke“ za 3,8 sekundi u slučaju limuzine, dok je nešto težem karavanu potrebna desetinka više. Maksimalna brzina oba modela je elektronski ograničena na 250 km/h, s tim što uz opcioni AMG Driver’s paket E53 može da pojuri do 280 km/h (limuzina) odnosno 275 km/h (karavan). Čisto na električni pogon, oba modela mogu da dostignu 140 km/h.
Na ovaj način se prate stope novog GLE 63, kada je reč o usvajanju „plug-in“ hibridnog pogona. Baterijski paket je smešten ispod poda, iskoristivog kapaciteta od 21,22 kWh. U Mercedesu tvrde da je to dovoljno da se više od 100 kilometara pređe na čisto električni pogon (po WLTP-u). Baterija obezbeđuje energiju za elektromotor ugrađen u devetostepenu automatsku transmisiju, tako da se dobilo na uštedi prostora.
U poređenju sa standardnom E klasom, AMG ima kruću karoseriju, veće kočnice i standardno upravljanje na zadnje točkove. U potpunosti varijabilni integralni pogon funkcioniše u saradnji s adaptivnim ogibljenjem s isto tako varijabilnim amortizerima. Sportsku E klasu takođe krasi nešto agresivniji dizajn, sa širim prednjim krilima, osvetljenom maskom hladnjaka i kvartetom okruglih završetaka izduvnih cevi. Ono što je interesantno je da je prednja osovina nešto šira nego kod regularnog modela.
Mercedes nema u planu verziju s dvoje vrata, jer kupea i kabiroleta neće biti u novoj generaciji. Međutim, nemačka premijum marka ove modele zamenjuje novim CLE53 modelima. Oni takođe uživaju u uslugama rednih „šestaka“, ali bez „plug-in“ hibridne asistencije.
Novi E63 je takođe na putu, a i u njegovom slučaju se očekuje prisustvo električnog priključka. Nažalost, moćni V8 izlazi u prošlost, tako da se i u ovde stvorio prostor za redni šestocilindarski agregat. Četvorocilindarski C63 i S63 s V8 motorom takođe su elektrifikovani, što pratično ukazuje na to da su dani AMG modela na čisto benzinski pogon odbrojani.