Vladajući F1 šampion, Maks Ferstapen, uspeo je da odoli napadima Karlosa Sainca u finalnoj fazi trke i trijumfuje na VN Kanade. Ovo je njegova šesta pobeda u tekućoj sezoni.
Vozilo bezbednosti, koje je na stazu izašlo u završnom stintu, bilo je faktor koji je pomogao Karlosu Saincu da potpuno priđe vodećem Ferstapenu, i to sa šest krugova svežijim gumama.
Nakon što je vozilo bezbednosti napustilo pistu, Red Bull je konstantno bio u DRS dometu Ferrarija, ali crveni bolid nikako nije mogao da priđe dovoljno blizu. Automobil austrijskog tima je jednostavno bio prebrz na pravcu, što se na kraju pokazalo ključnim.
Budući da je njegov timski kolega, Serhio Peres, bio prisiljen da se rano povuče iz trke zbog problema na menjaču, Ferstapen je značajno povećao prednost u konkurenciji vozača, pred VN Velike Britanije koja će se voziti na legendarnom Silverstonu.
Ono što je takođe značajno je da se Luis Hamilton konačno vratio na podijum na Circuit Gilles Villeneuve, što je drugi put ove godine. Džordž Rasel je bio četvrti nakon što je nadoknadio više pozicija od početka trke. Ipak, nije imao dovoljan tempo da pretekne i Hamiltona.
Vozilo bezbednosti učinilo trku zanimljivijom
Pomalo dosadna trka je dobila na dinamici kada se u 49. krugu Juki Cunoda prosto neshvatljivo zabio u barijere nakon izlaska iz boksa u krivini 2. Sainc je to iskoristio otišavši na drugi „pit stop“ pod vozilom bezbednosti, što mu je pružilo značajnu prednost u odnosu na glavnog rivala.
Do tog momenta, dva virtuelna vozila bezbednosti su za posledicu imala brojne odlaske na zamenu guma, što je Red Bull iskoristio u 9. krugu, dok je Sainc ostao na stazi. Generalno, Ferrarijeva strategija se ispostavila boljom, ali to nije bilo dovoljno da Španac na kraju i pretekne Holanđanina.
Kada je na snazi bilo drugo virtuelno vozilo bezbednosti, Ferrari je ipak uveo Sainca na servis, što mu je obezbedilo 12 krugova svežije gume u odnosu na aktuelnog šampiona. Samim tim, Španac je smanjio prednost Ferstapena na ispod šest sekundi, pre nego što je ovaj ušao u boks u 44. krugu, da bi vozilo bezbednosti izašlo na stazu šest krugova kasnije.
Sjajni Lekler
Nakon što je startovao sa začelja, Šarl Lekler se inicijalno mučio prilikom probijanja kroz poredak. Našao se „zaglavljen“ u DRS „voziću“ koji su činili bolidi iz sredine poretka, što ga je primoralo da ode u boks u 42. krugu, po nove srednje tvrde gume.
To je za posledicu imalo da se Monačanin našao iza Gvanju Žoua, Jukija Cunode i Danijela Rikijarda. Ipak, on je uspeo da pretiče rivale, ostavši na stazi prilikom izlaska vozila bezbednosti, što mu je pomoglo da dođe do sedme pozicije.
Prilikom ponovnog starta, Lekler je bio agresivan, pretekavši oba Alpinea Okona i Alonsa, i završivši trku na sasvim solidnom petom mestu.
Fernando Alonso je imao problem s pogonskom jedinicom pri kraju trke, što ga je stavilo pod pritisak bolida Alfe Romeo. Ipak, Španac je sačuvao sedmu poziciju ispred Valterija Botasa, dok su Gvanju Žou i Lens Strol zaokružili prvih 10.
Danijel Rikijardo nije uspeo da dođe do poena, kao ni Sebastijan Fetel, koji se našao iza njega, i čija odluka da ostane na stazi tokom izlaska vozila bezbednosti nije urodila plodom.
Gubitnik dana je tim Haasa, koji je držao petu i šestu startnu poziciju. Kevin Magnusen je rano zaradio oštećenje na automobilu, dok se Mik Šumaher povukao u 20. krugu, kada je bio unutar poena.
Fernando Alonso je posle trke sa sedmog pao na deveto mesto budući da je dobio kaznu od pet sekundi, zbog navodno višestruke nedozvoljene promene pravca prilikom odbrane pozicije.
Auto Moto Show
Pavle Barta
VN Kanade 2022. Circuit Gilles-Villeneuve, Montréal
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:36:21.757 | 25 | |
2 | +0.993s | 19 | |
3 | +7.006s | 15 | |
4 | +12.313s | 12 | |
5 | +15.168s | 10 | |
6 | +23.890s | 8 | |
7 | +25.247s | 6 | |
8 | +26.952s | 4 | |
9 | +29.945s | 2 | |
10 | +38.222s | 1 | |
11 | +43.047s | 0 | |
12 | +44.245s | 0 | |
13 | +44.893s | 0 | |
14 | +45.183s | 0 | |
15 | +52.145s | 0 | |
16 | +59.978s | 0 | |
17 | +68.180s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena: Sainc je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Alonso je dobio kaznu od pet sekundi zbog višestrukih promena pravca prilikom odbrane pozicije. Noris je dobio kaznu od pet sekundi zbog previsoke brzine u “pit lejnu”.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 175 | |
2 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 129 | |
3 | MON | FERRARI | 126 | |
4 | GBR | MERCEDES | 111 | |
5 | ESP | FERRARI | 102 | |
6 | GBR | MERCEDES | 77 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 50 | |
8 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 46 | |
9 | FRA | ALPINE RENAULT | 39 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 18 | |
11 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 16 | |
12 | DEN | HAAS FERRARI | 15 | |
13 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 15 | |
14 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 13 | |
15 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
16 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
17 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 3 | |
18 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 3 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 304 |
2 | FERRARI | 228 |
3 | MERCEDES | 188 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 65 |
5 | ALPINE RENAULT | 57 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 51 |
7 | ALPHATAURI RBPT | 27 |
8 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 16 |
9 | HAAS FERRARI | 15 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 3 |