Naslovna INFO Lista: automobili s najsnažnijim ubrzanjima na svetu

Lista: automobili s najsnažnijim ubrzanjima na svetu

Četvorotočkaši s najoštrijim ubrzanjima dolaze u svim oblicima i veličinama, od benzinskih, preko hibridnih, do električnih modela, od rasnih sportista do premijum limuzina.

Samim tim, jasno je da ne postoji univerzalna formula kada je reč o sprintu do 100 km/h za ispod tri sekunde.

Lista je bazirana na oficijelnim nominalnim vremenima izdatim od strane proizvođača, i u nju su uključeni isključivo serijski automobili, što znači da tehnički možete ući u prodajni salon i kupiti ih. Modifikovani modeli i čisto trkačke mašine nisu ušle u izbor, a nisu računata ni rollout ubrzanja, tako da se Tesla i Lucid nisu našli na listi.

  1. McLaren 720S, Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracan Evo, Ferrari 296 GTB (0-100 km/h – 2,9 sekundi)

Probijanje barijere od tri sekunde kada je reč o ubrzanju iz stanja mirovanja nije mala stvar, a danas je popriličan broj automobila sposobnih za tako nešto. Zapravo, vrednost od 2,9 sekundi do „stotke“ je vrednost koja je postala prilično uobičajena, a postoje indicije da je to neki limit kada je reč o superautomobila sa središnje pozicioniranim motorima sa zadnjim pogonom (na standardnim gumama). McLaren 720S i Ferrari F8 Tributo primenjuju recept koji podrazumeva isključivo motore s unutrašnjim sagorevanjem, a u oba slučaja se radi o twin-turbo V8, dok Lamborghini preferira raskošni, atmosferski 5,2-litarski V10. S druge strane 296 GTB nam pruža uvid u budućnost s „plug-in“ hibridnom kombinacijom koja uključuje 3,0-litarski V6, koji je s 830 ks najsnažniji među navedenima.

Ferrari F8 Tributo
  1. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, McLaren 765LT, Porsche Taycan Turbo S, Radical SRS, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimae (0-100 km/h – 2,8 sekundi)

Kada je reč o sprintu iz stanja mirovanja do 100 km/h za 2,8 sekundi, izbor je fantastičan. I ne samo to, već gore navedenu ekipu čine različiti automobili. S jedne strane tu su „ogoljeni“ Ariel Atom 4 i s Le Mana „odbegli“ Radical SR8, dok s druge strane lepeze imamo luksuzni, ali u isto vreme superbrzi Porsche Taycan Turbo S. Između njih, pronalazimo rasne superautomobile u formi hibridne Koenigsegg Regere, beskompromisnog McLarena 765 LT i Lamborghini Aventadora, koji je dostigao ovo ubrzanje s dva modela, trkačkoj stazi naklonjenim SVJ i civilizovanijim 780-4 Ultimae.

Lamborghini Aventador Ultimae
  1. Caterham 620R (0-100 km/h – 2,79 sekundi)

Svi Caterhami su po svojoj prirodi izuzetno brzi, ali 620R podržava sve i aktuelnom statistikom. Pogonjen 2,0-litarskim, kompresorskim Fordovim motorom s 310 ks, uparenim sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem, bez dileme je najekstremniji među Seven modelima. Doduše, neko će možda imati primedbu na njegovo pozicioniranje na ovoj listi, jer je vreme od 2,79 sekundi priličo specifično, a i u suštini je vezano za vreme od 0 do 60 milja na čas, tako da ćemo Caterhamovo ostvarenje uzeti s rezervom.

Caterham Seven 620 R
  1. Porsche 911 Turbo S (992), Radical RXC GT (0-100 km/h, odnosno 0-60 milja na čas – 2,7 sekundi)

Ponovo imamo dva potpuno različita pristupa performansama, a i u slučaju jednog se radi o sprintu do 100 km/h a kod drugog do 60 milja na čas. Najnoviji 911 Turbo S se oslanja na twin-turbo bokser od 650 ks, i „brutalno“ prijanjanje koje obezbeđuju pogon na sve točkove i zadnje pozicioniran motor. Najbrži Porsche je opremljen i Sport Chrono paketom s kontrolom brzog starta. S druge strane, Radical je u suštini trkački automobil kojem je dozvoljeno učešće u svakodnevnom saobraćaju, sa sve potencijalom generisanja 900 kilograma vertikalnog aerodinamičkog pritiska. RXC GT poseduje 3,5-litarski V6 kao i Ford GT, koji isporučuje 400 ks i ubrzava do „stotke“ za 2,8 sekundi u standardnom izdanju. Za sprint od 2,7 sekundi, neophodna je pojačana verzija sa 650 konja.

Porsche 911 Turbo S
  1. Bugatti Chiron, Ferrari SF90 (0-100 km/h – 2,5 sekundi)

Naravno, bilo je samo pitanje trenutka kada će se Chiron pojaviti na ovoj listi. Jedino što iznenađuje je to što nije u vrhu. U „ulaznoj“ varijanti, Bugattijev quad-turbo 8,0-litarski W16 isporučuje 1.500 ks i obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za 2,5 sekundi. Po više aspekata, SF90 je još impresivniji, jer postiže isto vreme s manje snage (1000 ks), iz kombinacije twin-turbo V8 agregata i trilinga elektromotora. U svakom slučaju, oba automobila isporučuju doživljaj koji su iskusili astronauti misije Apollo.

Ferrari SF90 Stradale
  1. Bugatti Chiron Super Sport (0-100 km/h – 2,4 sekunde)

Ako želite da „ošišate“ deseti deo sekunde s prethodno navedene vrednosti, potreban vam je Chiron Super Sport. Njegov W16 je „usviran“ na 1.600 ks (mada je na dinamometru pokazao čitavih 1.618). Možda je još impresivnije što iz stanja mirovanja do 300 km/h „doleće“ za samo 12,1 sekundu. Toliko je nekom prosečnom gradskom automobilu potrebno do „stotke“.

Bugatti Chiron Super Sport
  1. Ultima RS, Ultima Evolution Coupe (0-60 milja na čas – 2,3 sekunde)

Britanska marka Ultima, često se previđa u pričama o superautomobilima spremnim da se uhvate ukoštac s trkačkim stazama, a koji mogu da se kupe za „keš“. Starija Ultima Evolution je dostupna s kompresorskim 6,8-litarskim Chevyjevim V8, koji proizvodi 1.035 ks, dok noviji, sofisticiraniji RS može da se dobije sa sličnim, takođe kompresorskim LT5 V8, koji isporučuje čitavih 1.217 konja. Bez obzira na razliku u snazi, sprint do 60 milja na čas traje podjednako – 2,3 sekunde. Ne treba zaboraviti da je Ultima odabrana da bude „pokretna laboratorija“ za fascinantni BMW-ov V12 koji se našao u McLarenu F1.

Ultima RS
  1. Pininfarina Battista (0-100 km/h – 2,0 sekunde)

Prvi od tri električna hiperautomobila na podijumu, Battista, dobar deo svog hardvera deli s Rimac Neverom, ali je za potrebe italijanskog modela „konjica“ nešto smanjena, na „samo“ 1927 „grla“. Ipak, performanse su vrlo slične, jer Battista do „stotke“ ubrzava za 2,0 sekunde.

Pininfarina Battista
  1. Rimac Nevera (0-100 km/h – 1,97 sekundi)

S obzirom na mogućnosti i potencijale ovog automobila, ne čudi što je Mate Rimac „zapeo za oko“ Porscheu i udružio se s Bugattijem. Kvartet elektromotora kombinovano isporučuje 1940 ks, što je dovoljno za sprint do „stotke“ za ispod dve sekunde.

Rimac Nevera
  1. Aspark Owl (0-100 km/h – 1,7 sekundi)

Koliko je snage potrebno da se sprint jednog serijskog električnog automobila spusti na ispod dve sekunde? Ako je verovati japanskom proizvođaču Aspark, radi se o 2.013 ks, četiri elektromotora i bateriji od 64 kWh. Owl hiperautomobil će biti proizveden u samo 50 primeraka (po paprenoj ceni), a moći će maksimalno da pojuri do 400 km/h.

Aspark Owl

Auto Moto Show

Izvor: Autocar

Prethodni tekstToyota Land Cruiser Matt Black Edition
Sledeći tekstHyundaijevo viđenje kako bi ljudi mogli da koegzistiraju s veštačkom inteligencijom

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime