Maks Ferstapen je još jednom dokazao da je trenutno „nedodirljiv“ u Formuli 1, napravivši još jedan korak ka osvajanju titule.
Holanđanin je po prvi put u karijeri trijumfovao u hramu brzine u Monci, što je njegova 11. pobeda ove sezone, uprkos pol poziciji Šarla Leklera, „grid“ kazni i izlasku vozila bezbednosti pri kraju trke.
Lekler je poveo s pol pozicije, odbranivši se od napada Džordža Rasela iz Mercedesa, nateravši Britanca usput da ode preširoko u prvoj krivini, da bi pod virtuelnim vozilom bezbednosti rano otišao na zamenu guma, već u 12. krugu. To je omogućilo Ferstapenu, koji je startovao sa sedme pozicije, da se nađe u vođstvu.
Ipak, Monačanin je ponovo poveo kada je aktuelni šampion otišao na prvi servis, prešavši gotovo polovinu trke na mekim pneumaticima. Bilo je jasno da će Ferrari morati da uvede Leklera ponovo u boks, što je Ferstapenu omogućilo da ga „lagano“ pretekne i iskontroliše trku u poslednjih 20 krugova.
Vozač Ferrarija nije imao tempo uz pomoć kojeg bi mogao da se približi Ferstapenu i eventualno ga napadne. Pored toga, kvar Rikijardovog McLarena nekoliko krugova pre kraja, označio je i završetak trke pod vozilom bezbednosti, tako da je Holanđanin praktično „prokrstario“ do pete uzastopne pobede, izjednačivši Hamiltonov rekord.
Trka u Monci
Lekler, koji je startovao na mekim pneumaticima, uspeo je da sačuva prednost koju mu je donela pol pozicija. Na samom početku, zbiljno ga je ugrozio Džordž Rasel koji je za nijansu bolje startovao i pokušao da izvede manevar preticanja uz kasno kočenje Britanac je takođe bio na mekim gumama, dok je većina vozača iza njih dvojice koristila srednje tvrde pneumatike. Luis Hamilton, koji je startovao s 19. mesta, takođe se nije „proslavio“ na samom početku, našavši se na poslednjoj poziciji.
Rikijardo je bio četvrti ispred Ferstapena (takođe na mekim gumama), dok su očajno startovali Pjer Gasli iz AlphaTaurija i Lando Noris iz McLarena, koji je s treće pao na šestu pozciju. Ferstapen je već početkom drugog kruga pretekao Rikijarda za treće mesto, dok je odlični Karlos Sains, koji je startovao s 18. mesta, pretekao Serhija Peresa u borbi za 15. poziciju.
Ferstapenu nije bilo potrebno mnogo da uhvati Rasela i na kočenju ga pretekne u Rettifilo šikani na početku petog kruga. U tim momentima, Lekler je ispred Holanđanina vodio sa samo 2,2 sekunde prednosti.
S druge strane, Sains se takođe probijao kroz poredak, ušavši u prvih 10, da bi do 10. kruga već bio sedmi. Sebastijan Fetel iz Aston Martina je bio prisiljen na „dimno“ zaustavljanje u 12. krugu zbog otkazivanja ERS-a, što je nakratko aktiviralo virtuelno vozilo bezbednosti.
Lekler je iskoristio taj momenat da uđe u boks na instalaciju srednje tvrdih guma, dok je Ferstapen ostao na stazi preuzevši vođstvo ispred Rasela. Monačanin se vratio na stazu kao treći, odmah ispred Rikijarda, kojeg je pretekao Sains u Ascariju. Iza vodećih, Fernando Alonso se našao na sedmom mestu kada je Noris „promašio“ Rettifilo, ali je mladi Britanac vratio poziciju u 18. krugu.
Gasli je u boks otišao sa šeste pozicije u 19. krugu, kada mu je tim montirao tvrde pneumatike, da bi se vratio u DRS „vozić“ iza Rikijarda, koji je na servis otišao krug kasnije. Rasel je u boks otišao sa drugog mesta u 24. krugu, vrativši se na stazu kao četvrti iza Sainsa.
Neposredno pre dostizanja polovine distance trke u Monci, Ferstapen je otišao u boks po srednje tvrde pneumatike, u trenuciima kada je uživao u prednosti od 14 sekundi, što je Lekleru obezbedilo prednost od 10 sekundi. Sains je s trećeg mesta takođe otišao u boks, i to u 31. krugu, vrativši se na stazu iza Peresa koji je imao dugačak stint. Bila su mu potrebna dva kruga da pretekne Meksikanca, što je uradio u Roggia šikani.
Budući da je Ferstapen prepolovio Leklerovu prednost bez većih problema, Ferrari je svog pulena pozvao u boks u 34. krugu, da bi se ovaj na uzavreo asfalt Monce vratio sa zaostatkom od 19,5 sekundi iza vodećeg Ferstapena.
Norisu je tim sporo odradio zamenu guma (5,1 sekundu), tako da je izgubio dragoceno vreme u borbi s Rikijardom, Gaslijem i Hamiltonom. Ipak, budući da je bio na svežim mekim pneumaticima, nije mu bilo potrebno mnogo da pretekne Gaslija i Rikijarda. Hamilton, takođe na mekim gumama, sjajnom vožnjom se popeo do šestog mesta, dok je Peres imao kasni odlazak u boks kada su isto tako montirane meke gume. Na stazu se vratio kao sedmi.
Rikijardo je ostao praktično na stazi u Lesmosu, pet krugova pre kraja, što ga je koštalo poena i ujedno iniciralo izlazak vozila bezbednosti na stazu. Svi vodeći su iskoristili „besplatan“ odlazak u boks i otišli po sveže meke gume. Međutim, sve je to bilo nevažno, jer poredak nije promenjen a vozilo bezbednosti je do kraja trke ostalo na stazi.
Samim tim, Ferstapen je došao do još jedne pobede ispred Leklera i Rasela, iza kojih su se našli Sains i Hamilton. Peres je završio kao šesti ispred Norisa, Gaslija i sjajnog debitanta Nika de Vrisa (Williams) i Žou Gvanjua (Alfa Romeo).
Još jedan šampion je pored Fetela morao da odustane. Naime, Fernando Alonso je bio prisiljen da završi trku u 32. krugu, dok se Lensu Strolu desilo isto 12 krugova pre kraja, što je označilo dvostruku diskvalifikaciju za Aston Martin.
Auto Moto Show
Pavle Barta
VN Italije 2022. (Monza)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:20:27.511 | 25 | |
2 | +2.446s | 18 | |
3 | +3.405s | 15 | |
4 | +5.061s | 12 | |
5 | +5.380s | 10 | |
6 | +6.091s | 9 | |
7 | +6.207s | 6 | |
8 | +6.396s | 4 | |
9 | +7.122s | 2 | |
10 | +7.910s | 1 | |
11 | +8.323s | 0 | |
12 | +8.549s | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +1 krug | 0 | |
15 | +1 krug | 0 | |
16 | +1 krug | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Peres je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 335 | |
2 | MON | FERRARI | 219 | |
3 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 210 | |
4 | GBR | MERCEDES | 203 | |
5 | ESP | FERRARI | 187 | |
6 | GBR | MERCEDES | 168 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 88 | |
8 | FRA | ALPINE RENAULT | 66 | |
9 | ESP | ALPINE RENAULT | 59 | |
10 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 46 | |
11 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 22 | |
12 | DEN | HAAS FERRARI | 22 | |
13 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 20 | |
14 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 19 | |
15 | GER | HAAS FERRARI | 12 | |
16 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
17 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 6 | |
18 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 5 | |
19 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 4 | |
20 | NED | WILLIAMS MERCEDES | 2 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
22 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 545 |
2 | FERRARI | 406 |
3 | MERCEDES | 371 |
4 | ALPINE RENAULT | 125 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 107 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 52 |
7 | HAAS FERRARI | 34 |
8 | ALPHATAURI RBPT | 33 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 25 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 6 |