Naslovna SPORT F1 Maks Ferstapen u Monci do pete uzastopne pobede

Maks Ferstapen u Monci do pete uzastopne pobede

Maks Ferstapen je još jednom dokazao da je trenutno „nedodirljiv“ u Formuli 1, napravivši još jedan korak ka osvajanju titule.

Holanđanin je po prvi put u karijeri trijumfovao u hramu brzine u Monci, što je njegova 11. pobeda ove sezone, uprkos pol poziciji Šarla Leklera, „grid“ kazni i izlasku vozila bezbednosti pri kraju trke.

Lekler je poveo s pol pozicije, odbranivši se od napada Džordža Rasela iz Mercedesa, nateravši Britanca usput da ode preširoko u prvoj krivini, da bi pod virtuelnim vozilom bezbednosti rano otišao na zamenu guma, već u 12. krugu. To je omogućilo Ferstapenu, koji je startovao sa sedme pozicije, da se nađe u vođstvu.

Ipak, Monačanin je ponovo poveo kada je aktuelni šampion otišao na prvi servis, prešavši gotovo polovinu trke na mekim pneumaticima. Bilo je jasno da će Ferrari morati da uvede Leklera ponovo u boks, što je Ferstapenu omogućilo da ga „lagano“ pretekne i iskontroliše trku u poslednjih 20 krugova.

Vozač Ferrarija nije imao tempo uz pomoć kojeg bi mogao da se približi Ferstapenu i eventualno ga napadne. Pored toga, kvar Rikijardovog McLarena nekoliko krugova pre kraja, označio je i završetak trke pod vozilom bezbednosti, tako da je Holanđanin praktično „prokrstario“ do pete uzastopne pobede, izjednačivši Hamiltonov rekord.

Trka u Monci

Lekler, koji je startovao na mekim pneumaticima, uspeo je da sačuva prednost koju mu je donela pol pozicija. Na samom početku, zbiljno ga je ugrozio Džordž Rasel koji je za nijansu bolje startovao i pokušao da izvede manevar preticanja uz kasno kočenje Britanac je takođe bio na mekim gumama, dok je većina vozača iza njih dvojice koristila srednje tvrde pneumatike. Luis Hamilton, koji je startovao s 19. mesta, takođe se nije „proslavio“ na samom početku, našavši se na poslednjoj poziciji.

Rikijardo je bio četvrti ispred Ferstapena (takođe na mekim gumama), dok su očajno startovali Pjer Gasli iz AlphaTaurija i Lando Noris iz McLarena, koji je s treće pao na šestu pozciju. Ferstapen je već početkom drugog kruga pretekao Rikijarda za treće mesto, dok je odlični Karlos Sains, koji je startovao s 18. mesta, pretekao Serhija Peresa u borbi za 15. poziciju.

Ferstapenu nije bilo potrebno mnogo da uhvati Rasela i na kočenju ga pretekne u Rettifilo šikani na početku petog kruga. U tim momentima, Lekler je ispred Holanđanina vodio sa samo 2,2 sekunde prednosti.

S druge strane, Sains se takođe probijao kroz poredak, ušavši u prvih 10, da bi do 10. kruga već bio sedmi. Sebastijan Fetel iz Aston Martina je bio prisiljen na „dimno“ zaustavljanje u 12. krugu zbog otkazivanja ERS-a, što je nakratko aktiviralo virtuelno vozilo bezbednosti.

Lekler je iskoristio taj momenat da uđe u boks na instalaciju srednje tvrdih guma, dok je Ferstapen ostao na stazi preuzevši vođstvo ispred Rasela. Monačanin se vratio na stazu kao treći, odmah ispred Rikijarda, kojeg je pretekao Sains u Ascariju. Iza vodećih, Fernando Alonso se našao na sedmom mestu kada je Noris „promašio“ Rettifilo, ali je mladi Britanac vratio poziciju u 18. krugu.

Gasli je u boks otišao sa šeste pozicije u 19. krugu, kada mu je tim montirao tvrde pneumatike, da bi se vratio u DRS „vozić“ iza Rikijarda, koji je na servis otišao krug kasnije. Rasel je u boks otišao sa drugog mesta u 24. krugu, vrativši se na stazu kao četvrti iza Sainsa.

Neposredno pre dostizanja polovine distance trke u Monci, Ferstapen je otišao u boks po srednje tvrde pneumatike, u trenuciima kada je uživao u prednosti od 14 sekundi, što je Lekleru obezbedilo prednost od 10 sekundi. Sains je s trećeg mesta takođe otišao u boks, i to u 31. krugu, vrativši se na stazu iza Peresa koji je imao dugačak stint. Bila su mu potrebna dva kruga da pretekne Meksikanca, što je uradio u Roggia šikani.

Budući da je Ferstapen prepolovio Leklerovu prednost bez većih problema, Ferrari je svog pulena pozvao u boks u 34. krugu, da bi se ovaj na uzavreo asfalt Monce vratio sa zaostatkom od 19,5 sekundi iza vodećeg Ferstapena.

Norisu je tim sporo odradio zamenu guma (5,1 sekundu), tako da je izgubio dragoceno vreme u borbi s Rikijardom, Gaslijem i Hamiltonom. Ipak, budući da je bio na svežim mekim pneumaticima, nije mu bilo potrebno mnogo da pretekne Gaslija i Rikijarda. Hamilton, takođe na mekim gumama, sjajnom vožnjom se popeo do šestog mesta, dok je Peres imao kasni odlazak u boks kada su isto tako montirane meke gume. Na stazu se vratio kao sedmi.

Rikijardo je ostao praktično na stazi u Lesmosu, pet krugova pre kraja, što ga je koštalo poena i ujedno iniciralo izlazak vozila bezbednosti na stazu. Svi vodeći su iskoristili „besplatan“ odlazak u boks i otišli po sveže meke gume. Međutim, sve je to bilo nevažno, jer poredak nije promenjen a vozilo bezbednosti je do kraja trke ostalo na stazi.

Samim tim, Ferstapen je došao do još jedne pobede ispred Leklera i Rasela, iza kojih su se našli Sains i Hamilton. Peres je završio kao šesti ispred Norisa, Gaslija i sjajnog debitanta Nika de Vrisa (Williams) i Žou Gvanjua (Alfa Romeo).

Još jedan šampion je pored Fetela morao da odustane. Naime, Fernando Alonso je bio prisiljen da završi trku u 32. krugu, dok se Lensu Strolu desilo isto 12 krugova pre kraja, što je označilo dvostruku diskvalifikaciju za Aston Martin.

Auto Moto Show

Pavle Barta

VN Italije 2022. (Monza)

POZ. BR. VOZAČ TIM KRUGOVA VREME POENI
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 53 1:20:27.511 25
2 16 Charles Leclerc FERRARI 53 +2.446s 18
3 63 George Russell MERCEDES 53 +3.405s 15
4 55 Carlos Sainz FERRARI 53 +5.061s 12
5 44 Lewis Hamilton MERCEDES 53 +5.380s 10
6 11 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 53 +6.091s 9
7 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 53 +6.207s 6
8 10 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 53 +6.396s 4
9 45 Nyck De Vries WILLIAMS MERCEDES 53 +7.122s 2
10 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 53 +7.910s 1
11 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 53 +8.323s 0
12 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 53 +8.549s 0
13 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 52 +1 krug 0
14 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 52 +1 krug 0
15 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 52 +1 krug 0
16 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 52 +1 krug 0
NC 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 45 DNF 0
NC 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 39 DNF 0
NC 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 31 DNF 0
NC 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 10 DNF 0

Napomena – Peres je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.

Generalni poredak u konkurenciji vozača

POZ. VOZAČ NAC. TIM POENI
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING RBPT 335
2 Charles Leclerc MON FERRARI 219
3 Sergio Perez MEX RED BULL RACING RBPT 210
4 George Russell GBR MERCEDES 203
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 187
6 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 168
7 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 88
8 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 66
9 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 59
10 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 46
11 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI RBPT 22
12 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 22
13 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 20
14 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 19
15 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 12
16 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI RBPT 11
17 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 6
18 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 5
19 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 4
20 Nyck De Vries NED WILLIAMS MERCEDES 2
21 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 0
22 Nico Hulkenberg GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 0

Generalni poredak u konkurenciji konstruktora

POZ. TIM POENI
1 RED BULL RACING RBPT 545
2 FERRARI 406
3 MERCEDES 371
4 ALPINE RENAULT 125
5 MCLAREN MERCEDES 107
6 ALFA ROMEO FERRARI 52
7 HAAS FERRARI 34
8 ALPHATAURI RBPT 33
9 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 25
10 WILLIAMS MERCEDES 6
Prethodni tekstJeep planira da bude vodeća marka na tržištu električnih SUV vozila
Sledeći tekstAko bude potražnje, Mercedes-Benz će imati u prodaji V8 motore i posle 2030.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime