Vožnja dizel automobila umesto benzinskog, posebno ako imate ranije iskustvo u vožnji potonjeg, podrazumeva promenu nekih navika.
Na prvom mestu radi se o odabiru odgovarajućeg goriva na benzinskoj stanici, jer greška po ovom pitanju može imati neprijatne posledice.
Međutim, gorivo ne predstavlja jedinu razliku. Pored njega, pažnju morate obratiti i na motorno ulje. Mada se čini da ovde nema neke specijalne razlike jer ulje ne pogoni motor, ipak je neophodno i važno primeniti adekvatnu tečnost za podmazivanje.
Postoji nekoliko malih ali u isto vreme ključnih razlika između ulja za dizele i konvencionalnog sintetičkog ulja, a upravo one mogu da naprave razliku između uglađenog rada i „zaribavanja“. Upoznajte se s razlikama pre nego što posegnete za nekom od popularnih robnih marki na polici.
Različite količine aditiva
Prva glavna razlika između ulja za dizel motora i onog konvencionalnog je prisustvo aditiva. Da pojasnimo, obe vrste motornog ulja sadrže različite hemikalije koje služe za redukovanje emisije i poboljšavanje pouzdanosti. To uključuje stvari kao što su inhibitori korozije koji preveniraju stvaranje i taloženje rđe, agense protiv habanja koji čuvaju motor od oštećenja tokom rada, kao i deterdžente koji pomažu uklanjanju gareži.
Veliku razliku predstavlja količina aditiva prisutnih u dizel motornom ulju. Budući da su „naftaši“ u proseku veći i stvaraju više čađi i gareži tokom rada, motorno ulje za dizel motore poseduje višu koncentraciju važnih aditiva koji čine razliku. Ako pokušate da u regularni benzinski motor sipate motorno ulje za dizele, on će biti preplavljen prevelikom količinom deterdženata, što bi moglo da ugrozi njegov strukturalan integritet i prouzrokuje obilan dim iz izduva.
Viskozitet ulja za dizel motore
Motorno ulje je dizajnirano tako da različito teče u zavisnosti od temperature koja se stvara u agregatu tokom rada. Kada je relativno hladan, ulje je gusto i lepljivo, a kada se zagreje, tok postaje brži i uglađeniji, poput vodenog. Budući da su dizel motori veći i imaju višu radnu temperaturu od benzinskih, odgovarajuće ulje je potrebno radi „peglanja“ razlika.
Ono je obično višeg viskoziteta, što znači da pumpa na mnogo nižoj temperaturi i potrebno mu je više toplote da bi teklo nesmetano. Dizel motorima je neophodno ulje većeg viskoziteta jer su i toplota i pritisak u njima mnogo veći nego u konvencionalnim benzinskim motorima. Dakle, ako biste pokušali da koristite ulje za dizele u benzincima, bio bi potreban opasno visok nivo temperature da bi ulje pravilno teklo, što znači da bi se vaš motor pretvorio u pravu „močvaru“ pri niskim temperaturama.