Briljantan start Horhea Martina omogućio mu je preuzimanje vođstva od Enee Bastijaninija već u prvoj krivini.
Frančesko Banjaja je bio treći, ali je izgubio poziciju od pobednika sprinta, Maverika Vinjalesa, da bi aktuelnog šampiona uskoro napao Mark Markes.
Do neznatnog kontakta je došlo između njih dvojice na izlazu iz krivine 5, kada je Italijanu pošlo za rukom da odbije atak vozača Gresinija.
Već u prvom krugu sa staze je izleteo Franko Morbideli, dok je Aleks Markes prošao identično u drugom krugu u krivini 5.
Na čelu, Martin je nastavio s ubedljivim vožnjom koja mu je osiguravala vodeću poziciju, mada je Vinjales uspeo da mu se približi. Tri KTM-a Džeka Milera, Breda Bindera i Pedra Akoste, borili su se za šesto, sedmo, odnosno osmo mesto.
Miler je izgubio pozicije od oba rivala u petom krugu, nakon što je otišao preširoko u krivini 1.
Videvši da je Bastijanini postavio najbrži krug trke, Vinjales je uzvratio uradivši isto, smanjivši u isto vreme Martinovu prednost na tri deseta dela sekunde.
U borbi za šesto mesto, Akosta je izveo briljantan manevar pretekavši Bindera, pre nego što je i sam postavio najbrži krug u dotadašnjem delu trke. Sjajni novajlija je „na spavanju“ uhvatio i Markesa u osmom krugu, a zatim se ustremio na Banjaju u borbi za četvrto mesto.
Nakon nekoliko krugova iza Italijana, Akosta je konačno izvršio napad u krivini 1, ali umalo nije izgubio prednji deo, što je vozaču Ducatija omogućilo da sačuva poziciju. Španac je zatim napravio grešku u krivini 16, izgubivši vreme u odnosu na Banjaju, dok je Martin postavio najbrži krug trke.
Samo pet krugova do kraja, Acosta je konačno povukao potez i napao Banjaju pretekavši ga u unutrašnjem delu krivine 3. To je dalo vetar u leđa Markesu, koji se „zalepio“ za aktuelnog šampiona, tako da se umalo nisu sudarili u krivini 13.
Bivši vozač Honde je vršio pritisak na Banjaju, i konačno ga je pretekao u krivini 5. Međutim, otišao je za nijansu preširoko, da bi ga pri povratku u putanju udario Ducati Italijana, koji nije želeo da prepusti poziciju, što je na kraju obojicu koštalo poena.
Markes je uspeo da se vrati na motocikl, ali je trku završio kao 16., dok se Banjaja vratio u pit lejn i odustao.
Međutim, drama se nastavila u finalnom krugu, kada je Vinjales morao da odustane zbog kvara na menjaču, sa čim se uspešno borio gotovo do samog cilja. Šteta za Španca koji je treće mesto na podijumu morao da prepusti mladom Akosti. Ipak, s obzirom na pobedu i sprintu i sjajno izdanje u trci, čini se da su ambicije Aprilije porasle.
Pavle Barta
MotoGP Portugala 2024., Portimao |
||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Razl. |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 41m 18.138s |
2 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.882s |
3 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +5.362s |
4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +11.129s |
5 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +16.437s |
6 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +19.403s |
7 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +20.130s |
8 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +21.549s |
9 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +23.929s |
10 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +28.195s |
11 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +28.244s |
12 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +29.271s |
13 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +31.334s |
14 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +34.932s |
15 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +38.267s |
16 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +40.174s |
17 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +40.775s |
18 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +52.362s |
Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | DNF | |
Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | DNF | |
Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | DNF | |
Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | DNF |
*Novajlija.
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Poeni | Razl. | |
1 | ^1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 60 | |
2 | ^1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 42 | (-18) |
3 | ^3 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 39 | (-21) |
4 | ˅3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 37 | (-23) |
5 | ^4 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | 28 | (-32) |
6 | ˅2 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 27 | (-33) |
7 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 25 | (-35) |
8 | ˅3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 19 | (-41) |
9 | ^3 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 16 | (-44) |
10 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 15 | (-45) |
11 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 15 | (-45) |
12 | ˅4 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 13 | (-47) |
13 | ^2 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 12 | (-48) |
14 | ^2 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 8 | (-52) |
15 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 7 | (-53) |
16 | NA | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 5 | (-55) |
17 | ˅4 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 5 | (-55) |
18 | NA | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 3 | (-57) |
19 | NA | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 2 | (-58) |