Čini se da startuje i kao poslednji, Maks Ferstapen bi bez većih problema mogao da dođe do pobede.
Ovog puta je započeo trku sa šestog mesta, čisto da bi stvari bile „zanimljivije“.
Red Bull je ostvario novu dvostruku pobedu, jer je Serhio Peres bio drugi na VN Belgije, dok je podijum zaokružio Šarl Lekler iz Ferrarija. Na ovaj način, austrijski tim je došao do 13. uzastopne pobede.
Holanđanin je doduše osvojio pol poziciju, ali je kažnjen s pet mesta unazad zbog prekoračenja broja korišćenih menjača. Ipak, to mu nije smetalo da postane drugi vozač u istoriji Formule 1 s osam uzastopnih pobeda.
Kao prvi je startovao Šarl Lekler, kojeg je već u prvom krugu pretekao Peres. Ipak, Monačanin je do kraja uspeo da se odupre Luisu Hamiltonu, sačuvavši treće mesto za Ferrari. Kada je uvideo da neće moći da pretekne Leklera, Hamilton je otišao na kasnu zamenu pneumatika da bi ostvario najbrži krug trke, što mu je i pošlo za rukom.
Fernando Alonso je imao još jednu sjajnu trku, završivši na petom mestu, ispred Džordža Rasela iz Mercedesa i Landa Norisa iz McLarena.
Esteban Okon je u završnoj fazi trke pretekao Lensa Strola iz Aston Martina u borbi za osmo mesto, dok je Juki Cunoda kompletirao osvajače poena.
Ferstapen je napredovao za dve pozicije u uvodnom krugu, budući da je došlo do kontakta između Karlosa Sainsa iz Ferrarija i Oskara Pjastrija iz McLarena već u prvoj krivini. Ovaj incident je na kraju doveo do odustajanja oba vozača, da bi Holanđin u nastavku lako pretekao Hamiltona, Leklera i Peresa, preuzevši vođstvo u 17. od 44 kruga.
Nakon toga je došlo do kratkotrajne kiše koja ipak nije bila dovoljno intenzivna da bi dovela do prebacivanja na intermedijum pneumatike. Vremenske prilike su zapravo bile jedina prava pretnja Ferstapenu, jer umalo nije izgubio kontrolu nad bolidom prilikom prolaska brzog Eau Rougea.
S „nedaćama“ iza sebe, Ferstapen je „nestao u daljini“, ignorišući sugestije trkačkog inženjera da vozi pažljivije. Do isticanja karirane zastave, napravio je razliku od 22 sekunde u odnosu na Peresa.
Dvadeset petogodišnji Holanđin, koji „jezdi“ ka svojoj trećoj uzastopnoj tituli, povećao je razliku ispred timskog kolege, koja sada iznosi 125 poena, budući da je pobedio i u subotnjoj sprint trci. Ferstapen sada može da uživa u zasluženoj letnjoj pauzi.
„Znao sam da imamo sjajan automobil i sve se zapravo vrtelo oko ’preživljavanja’ u krivini 1“, rekao je on. „Mogao sam da vidim kako sve postaje tesno, tako da sam se trudio da ostanem van gužve i to se isplatilo.
Od tog momenta, napravili smo prave poteze i preticanja. Malo sam se zaglavio u DRS ’voziću’ na početku, ali kada se raščistilo, mogao sam da dođem do svog tempa. I ponovo, zaista sam uživao.“
Kada se sezona bude nastavila na njegovom domaćem terenu u Zandvortu krajem avgusta, Ferstapen će imati priliku da izjednači rekord Sebastijana Fetela od devet uzastopnih pobeda, koji je takođe postavljen u Red Bullovom bolidu 2013.
Uz novi rekord koji je postavio u Mađarskoj, austrijski tim sada ponovo uživa u najvećem broju uzastopnih trijumfa u sezoni, pobedivši u svih 12 trka ovogodišnje sezone.
Pavle Barta
VN Belgije 2023. (Spa Francorchamps)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:22:30.450 | 25 | |
2 | +22.305s | 18 | |
3 | +32.259s | 15 | |
4 | +49.671s | 13 | |
5 | +56.184s | 10 | |
6 | +63.101s | 8 | |
7 | +73.719s | 6 | |
8 | +74.719s | 4 | |
9 | +79.340s | 2 | |
10 | +80.221s | 1 | |
11 | +83.084s | 0 | |
12 | +85.191s | 0 | |
13 | +95.441s | 0 | |
14 | +96.184s | 0 | |
15 | +101.754s | 0 | |
16 | +103.071s | 0 | |
17 | +104.476s | 0 | |
18 | +110.450s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Hamilton je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA RBPT | 314 | |
2 | MEX | RED BULL RACING HONDA RBPT | 189 | |
3 | ESP | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 149 | |
4 | GBR | MERCEDES | 148 | |
5 | MON | FERRARI | 99 | |
6 | GBR | MERCEDES | 99 | |
7 | ESP | FERRARI | 92 | |
8 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 69 | |
9 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 47 | |
10 | FRA | ALPINE RENAULT | 35 | |
11 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 34 | |
12 | FRA | ALPINE RENAULT | 22 | |
13 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 11 | |
14 | GER | HAAS FERRARI | 9 | |
15 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
16 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 4 | |
17 | JPN | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 | |
18 | DEN | HAAS FERRARI | 2 | |
19 | USA | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | NED | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 | |
21 | AUS | ALPHATAURI HONDA RBPT | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA RBPT | 503 |
2 | MERCEDES | 247 |
3 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 196 |
4 | FERRARI | 191 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 103 |
6 | ALPINE RENAULT | 57 |
7 | WILLIAMS MERCEDES | 11 |
8 | HAAS FERRARI | 11 |
9 | ALFA ROMEO FERRARI | 9 |
10 | ALPHATAURI HONDA RBPT | 3 |