Serhio Peres je došao do prve pobede ove sezone u dramatičnoj trci za VN Monaka, nakon nespretnih poteza Ferrarija, koji su Šarla Leklera koštali trijumfa.
Osvajač pol pozicije, Lekler, opušteno je uživao u vođstvu u početnoj fazi trke. Međutim, neverovatna strateška greška Ferrarija ga je bacila na četvrtu poziciju, iza Peresa, njegovog timskog kolege Karlosa Sainca i glavnog rivala u borbi za titulu, Maksa Ferstapena.
Početak je bio odložen na sat vremena zbog kiše, da bi direktor trke, Eduardo Freitaš, konačno dao zeleno svetlo za start na gumama za ekstremnog vlažno vreme. Međutim, do kraja, asfalt u Monte Karlu je bio potpuno suv.
Događaj koji je takođe uticao na dešavanja su crvene zastave, istaknute kada je Mik Šumaher kod bazena udario u zaštitnu ogradu i prepolovio Haas.
Iza vodećeg kvarteta, koji se nalazio unutar samo 2,9 sekundi, nakon skraćene trke koja je trajala 67 krugova, našao se Džordž Rasel iz Mercedesa, ispred kolege iz McLarena, Landa Norisa.
Fernando Alonso je odvezao više nego solidnu trku, 34 sekunde iza vodeće grupe, sačuvavši semo mesto od Luisa Hamiltona, dok su Valteri Botas i Sebastijan Fetel zaokružili osvajače poena za Alfu Romeo i Aston Martin.
Gde je Ferrari pogrešio?
Lekler, koji nikada ranije nije osvojio poen na domaćem tlu, a prošle godine čak nije ni startovao nakon što je bio najbolji u kvalifikacijama, vozio je besprekorno u uvodnom stintu, ali se na stazu vratio „pušeći se“ od besa.
Naime, Red Bull je pozvao Peresa u boks i instalirao mu „intermedijum“ pneumatike za stazu koja je delimično bila osušena, da bi Lekler i Ferstapen odgovorili dva kruga kasnije.
Prednost u tempu koju je imao Meksikanac, omogućila mu je da preskoči Leklera, a stvari su postale još gore kada je Monačanin pozvan u garaže tri kruga kasnije, da bi se prebacio na „slikove“.
Ferrari je u boks uveo i Sainca, koji je imao duži stint na kišnim gumama, tako da su se obojica našli „zaglavljeni“ na servisu, što je Leklera koštalo ključnog vremena.
Monačaninu je prvobitno bilo rečeno da uđe u boks, pre nego što je Ferrari promenio mišljenje. Međutim, bilo je to suviše kasno da bi Lekler mogao da reaguje, jer se već uputio ka garažama.
Na stazu se vratio iza Peresa, Sainca i Ferstapena, tako da je bio s razlogom ozlojeđen, što je verbalizovao kroz sočne psovke i „povišen“ ton kada je shvatio šta je Ferrari uradio.
Trka je zaustavljena nekoliko krugova kasnije, kada je Šumaher imao ozbiljan udes, ali je poredak praktično bio odlučen, budući da je u Monaku nemoguće preticati. Peres je iza sebe do kraja zadržao očigledno brže rivale, s obzirom da su mu pneumatici značajno degradirali.
Na Ferrarijevoj strateškoj grešci je profitirao Red Bull, i to s oba bolida. Peres je s trećeg mesta došao do treće pobede u karijeri, prve u Monaku, a Ferstapen, što mu je bilo i najvažnije, završio je trku ispred glavnog rivala.
Ovakav epilog znači da je Holanđanin povećao vođstvo u odnosu na Leklera na devet poena, dok je Peres sada samo šest poena udaljen od vozača Ferrarija.
Auto Moto Show
Pavle Barta
VN Monaka 2022.
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:56:30.265 | 25 | |
2 | +1.154s | 18 | |
3 | +1.491s | 15 | |
4 | +2.922s | 12 | |
5 | +11.968s | 10 | |
6 | +12.231s | 9 | |
7 | +46.358s | 6 | |
8 | +50.388s | 4 | |
9 | +52.525s | 2 | |
10 | +53.536s | 1 | |
11 | +54.289s | 0 | |
12 | +55.644s | 0 | |
13 | +57.635s | 0 | |
14 | +60.802s | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
NAPOMENA – Noris je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke. Albon je dobio kaznu od pet sekundi zbog napuštanja staze i sticanja prednosti. Okon je dobio kaznu od pet sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 125 | |
2 | MON | FERRARI | 116 | |
3 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 110 | |
4 | GBR | MERCEDES | 84 | |
5 | ESP | FERRARI | 83 | |
6 | GBR | MERCEDES | 50 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 48 | |
8 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 40 | |
9 | FRA | ALPINE RENAULT | 30 | |
10 | DEN | HAAS FERRARI | 15 | |
11 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 11 | |
12 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
13 | ESP | ALPINE RENAULT | 10 | |
14 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 6 | |
15 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 5 | |
16 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 3 | |
17 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 2 | |
18 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 235 |
2 | FERRARI | 199 |
3 | MERCEDES | 134 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 59 |
5 | ALFA ROMEO FERRARI | 41 |
6 | ALPINE RENAULT | 40 |
7 | ALPHATAURI RBPT | 17 |
8 | HAAS FERRARI | 15 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 7 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 3 |