Maks Ferstapen je relativno opušteno došao do pobede za VN Holandije, dok je Luisa Hamiltona odavno nismo videli ozlojeđenijeg zbog odluke tima da ga ostavi na stazi tokom izlaska vozila bezbednosti.
Britanac je u tom momentu bio vodeći, ali ga je Ferstapen odmah pretekao nakon restarta, ostvarivši bez većeg stresa desetu pobedu sezone i povećavši na taj način vođstvo na gotovo nedostižnih 109 poena, sedam trka pre kraja.
Hamilton, u međuvremenu, bio je ogorčen što ga Mercedes nije uveo u boks na instaliranje mekih guma, jer je tu video šansu za eventualnu pobedu. Međutim, na kraju nije došao ni do podijuma, jer su ga pretekli timski kolega, Džordž Rasel i Šarl Lekler, koji su na bolidima imali sveže pneumatike.
„Ne mogu da verujem da ste me tako zaj…i, čoveče“, mogao se čuti ozlojeđen Hamiltonov glas preko radio veze.
Sedmostruki šampion je morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred Serhija Peresa iz Red Bulla i Fernanda Alonsa iz Alpinea, koji je trku započeo s 13. mesta, da bi na kraju završio na šestom.
Lando Noris iz McLarena je bio sedmi ispred Karlosa Sainca, koji je pao s pete na osmu poziciju zbog kazne od dodatnih pet sekundi, koju je dobio zbog nebezbednog puštanja nakon pit stopa.
Esteban Okon i Lens Strol su zaokružili osvajače poena, s devetim, odnosno desetim mestom za Alpine i Aston Martin.
Da li je pobeda iskliznula iz Hamiltonovih ruku?
Izgledalo je kao da je Hamilton imao minimalne šanse za pobedu posle aktiviranja virtuelnog vozila bezbednosti, nakon što je Juki Cunoda parkirao AlphaTauri pored staze u 48. krugu.
Cunoda je u boks ušao nakon kratkog stajanja u prethodnom krugu, izvestivši o problemu s pneumaticima. Nakon bizarno dugačkog ostanka u boksu, Cunoda se sporo vratio na stazu, da bi ubrzo stao.
Virtuelno vozilo bezbednosti je Ferastapenu omogućilo bezbolan odlazak na servis i instalaciju tvrdih pneumatika, kada je zadržao vođstvo u odnosu na Hamiltona, kojem je Mercedesov tim takođe stavio sveže gume srednje tvrdoće.
Kada se trka nastavila, Hamilton je bio samo 12,5 sekundi iza Holanđanina, i uz to na bržoj smeši. Mada je bilo jasno da je bilo potrebno čudo da Britanac uhvati priključak s aktuelnim šampionom, takođe je izgledalo da mu je drugo mesto na podijumu osigurano.
Međutim, ne dugo nakon toga, na stazu je izašlo pravo vozilo bezbednosti zbog otkazivanja Alfe Romeo Valterija Botasa, i to na glavnom pravcu, što je bio uvod u uzbudljivo finale.
Red Bull je uveo Ferstapena na zamenu guma instaliravši mu meke jedinice, dok je Mercedes inicijalno ostavio oba vozača na stazi da bi čuvao pozicije. Ipak, Rasel je samostalno zahtevao da pređe na meke pneumatike, dok je Hamilton ostao na stazi na srednje tvrdim gumama.
Samim tim, Hamilton je bio laka meta za rivale koji su se nalazili neposredno iza njega, a situacija je podsetila na Abu Dabi kada je izgubio titulu u finišu trke.
Ferstapen ga je pretekao odmah nakon ponovnog starta u krivini 1, što je Britanca ostavilo razočaranog i kivnog na strategiju tima.
Pavle Barta
Auto Moto Show
Velika nagrada Holandije 2022. (Zaandvort)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:36:42.773 | 26 | |
2 | +4.071s | 18 | |
3 | +10.929s | 15 | |
4 | +13.016s | 12 | |
5 | +18.168s | 10 | |
6 | +18.754s | 8 | |
7 | +19.306s | 6 | |
8 | +20.916s | 4 | |
9 | +21.117s | 2 | |
10 | +22.459s | 1 | |
11 | +27.009s | 0 | |
12 | +30.390s | 0 | |
13 | +32.995s | 0 | |
14 | +36.007s | 0 | |
15 | +36.869s | 0 | |
16 | +37.320s | 0 | |
17 | +37.764s | 0 | |
18 | +1 krug | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Ferstapen je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Fetel je dobio kaznu od pet sekundi zbog ignorisanja plavih zastava. Sains je dobio kaznu od pet sekundi zbog nebezbednog puštanja iz boksa.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING RBPT | 310 | |
2 | MON | FERRARI | 201 | |
3 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 201 | |
4 | GBR | MERCEDES | 188 | |
5 | ESP | FERRARI | 175 | |
6 | GBR | MERCEDES | 158 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 82 | |
8 | FRA | ALPINE RENAULT | 66 | |
9 | ESP | ALPINE RENAULT | 59 | |
10 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 46 | |
11 | DEN | HAAS FERRARI | 22 | |
12 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 20 | |
13 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 19 | |
14 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 18 | |
15 | GER | HAAS FERRARI | 12 | |
16 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 11 | |
17 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 5 | |
18 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 5 | |
19 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 4 | |
20 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING RBPT | 511 |
2 | FERRARI | 376 |
3 | MERCEDES | 346 |
4 | ALPINE RENAULT | 125 |
5 | MCLAREN MERCEDES | 101 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 51 |
7 | HAAS FERRARI | 34 |
8 | ALPHATAURI RBPT | 29 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 25 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 4 |