Android Auto, Android Automotive i Google Automotive Services predvode Googleov prodor u automobilski prostor.
Iako bi terminologija mogla zbuniti manje tehnološki upućene korisnike, svaki proizvod ima jasan cilj, nudi različite karakteristike i igra integralnu ulogu u dugoročnoj strategiji kompanije.
Android Automotive je ugrađeni operativni sistem čija je svrha da podrži info-zabavne kapacitete u automobilu. Podržani su samo modeli nove generacije, a u poređenju s Android Autom, nije mu potreban mobilni telefon za pokretanje.
Međutim, proizvođač automobila mora da instalira Android Automotive fabrički i da radi s Googleom da bi se to dogodilo. Najavljeno u martu 2017., usvajanje Android Automotivea je sporo napredovalo. Broj brendova koji trenutno nude ugrađene Google usluge je kratak i uključuje samo devet imena, a ona su: Polestar, Volvo, Chevrolet, GMC, Cadillac, Renault i Honda.
Google je takođe obelodanio sledeća četiri velika imena koja se se pridružti Android Automotive žurci. To su Ford, Nissan, Lincoln i Buick, a očekuje se da će svi automobili s ugrađenim Googleom biti lansirani kasnije u toku ove godine.
Android Auto i Android Automotive inicijativa
Ova dva sistema možda izgledaju kao slični proizvodi, ali se radi o različitim solucijama koje se u okviru vozila mogu ponuditi uporedo.
Android Auto je platforma za projektovanje prikaza s mobilnog uređaja na ekran info-zabavnog sistema. S druge strane, Android Automotive autonomno pokreće multimedijalni ekran.
Proizvođači automobila poseduju tehnička sredstva da ponude Android Auto i Android Automotive u svojim automobilima, kako bi kupcima pružili više izbora. General Motors je izazvao ogromne kontroverze prošle godine, kada je najavio da će staviti ekskluzivni fokus na Android Automotive, odlučivši da blokira Android Auto i CarPlay u svojim budućim modelima.
Iako je tehnički moguće ponuditi sve ove proizvode, General Motors želi da sve stavi u Android Automotive, ne nudeći više Android Auto.
Nekoliko proizvođača automobila je već izrazilo svoju posvećenost zadržavanju podrške Android Autu i CarPlayu u budućim modelima, tako da od brendova za koje je već potvrđeno da će usvojiti Android Automotive, samo će Buick u vlasništvu GM-a blokirati Android Auto. Ford, Lincoln i Nissan bi mogli da nastave da nude podršku za prenošenje prikaza telefona u automobilima koji imaju Android Automotive.
Prednosti Android Automotivea
Prednost broj jedan korišćenja Android Automotivea je integralno iskustvo, budući da će Googleove usluge i pokrenute aplikacije pronaći pristup većem broju podataka o vozilu.
Google mape su najbolji primer, jer ova navigaciona aplikacija može da nadgleda bateriju i predlaže prestanak napajanja kada je nivo nizak. Google mape mogu automatski da traže rute koje uključuju stanice za punjenje ako nivo baterije ne dozvoljava vozilu da stigne do definisanog odredišta.
Google pomoćnik može da kontroliše više funkcija vozila, uključujući sistem kontrole klima uređaja. Korisnici mogu da menjaju temperaturu u kabini glasovnim komandama, bez dodirivanja ekrana info-zabavnog sistema.
Android Automotive takođe dolazi s pretraživačem, omogućavajući korisnicima da „surfuju“ internetom kao na računaru. Sistem već ima dva velika pretraživača – Vivaldi i Google Chrome, a s obzirom na to da većina automobila opremljenih Android Automotiveom ima velike ekrane, pretraživanje interneta predstavlja veoma zgodno iskustvo. Međutim, to je dozvoljeno samo kada je vozio zaustavljeno, tako da je pristup aplikacijama ograničen kada započnete vožnju.
Iz perspektive proizvođača automobila, Android Automotive pruža kompanijama nove mogućnosti, uključujući izgradnju modela zasnovanog na pretplati, koji bi im na kraju omogućio da pretvore info-zabavni sistem u mašinu za pravljenje novca.
General Motors je optužen da je blokirao Android Auto i prešao na Android Automotive, posebno iz razloga da bi ostvario prihod od info-zabavnog sistema. Iako je kompanija uglavnom zaobišla ovu temu, rukovodioci General Motorsa rekli su da je prelazak na Android Automotive otvorio put naprednijoj funkcionalnosti u njegovim automobilima.
Android Automotive omogućava proizvođačima automobila da prilagode izgled i osećaj koji operativni sistem donosi, zadržavajući identitet svog brenda. To znači da svaka marka može da kreira sopstveni „skin“ za Android Automotive, i iako bi iskustvo moglo da izgleda drugačije od drugog proizvođača, osnovni softver je i dalje Googleov.
Automobilske kompanije takođe mogu da usvoje Android Automotive bez Google Automotive Servicesa. BMW je jedna od kompanija koja je prihvatila ovu strategiju, jer nije želela da omogući pristup podacima o vozilima. Bez GAS-a, Android Automotive ne integriše Google mape, Google Assistant, Play prodavnicu i druge Google usluge, tako da proizvođači automobila moraju da razviju alternative, uključujući prodavnice aplikacija trećih strana, kako bi korisnicima omogućili preuzimanje i instaliranje aplikacija.
Android Automotive trenutno nema konkurenta u Apple svetu. CarPlay je i dalje alternativa Android Autu, ali je Apple već najavio iskustvo nove generacije, koje će biti lansirano u Porscheovim i Aston Martinovim automobilima kasnije ove godine. CarPlay 2.0 će takođe omogućiti proizvođačima automobilima da prilagode izgled i korisničko iskustvo operativnog sistema, s postavkom koja koristi sve ekrane u kabini, kreirajući bolju sinergiju s iPhoneom.
Apple je već obećao revoluciju u oblasti info-zabavnih sistema s novim CarPlayom, a nekoliko korisnika Android Automotivea verovatno će takođe istražiti ponudu proizvođača iPhonea. Ford i Honda su neka od najvećih imena koja će verovatno usvojiti CarPlay 2.0 kada bude dostupan kasnije ove godine.