Aleks Rins je demonstrirao perfektnu vožnju na COTA-i, vršeći pritisak na Frančeska Banjaju koji je ispao iz stroja, na kraju ostvarivši fenomenalnu pobedu.
Kada su crvena svetla ugašena, aktuelni šampion je briljantno startovao i našao se ispred Rinsa u krivini 1.
Mada je to bio start za poželeti za Ducatijev fabrički tim, iza vodećih se desila drama kada je motocikl Horhea Martina proklizao, usput pokupivši Aleksa Markesa.
Banjaja je sačuvao vođstvo uprkos pritiscima koje je vršio Rins, da bi još jedno veliko ime ispalo iz trke. Naime, Aleš Espargaro je izgubio prednji deo svoje Aprilije u krivini 12.
Nakon što se situacija na stazi smirila, ispostavilo se da je Džek Miler dobitnik, jer se sa 10. startnog mesta popeo na treće.
U trećem krugu, Australijanac je postavio najbrži krug trke, jasno davši do znanja Rinsu i Banjaji da računaju na borbu s njim.
Dok se Španac približavao vodećem Italijanu, Miler je nastavio da smanjuje razliku u odnosu na obijicu, mada niko u tim trenucima nije bio u prilici da napadne.
U borbri za finalne pozicije unutar prvih 10, Maverik Vinjales je demonstrirao dobar tempo, pretekavši Breda Bindera i Migela Oliveiru.
Miler, s druge strane, nakon početne furiozne vožnje počeo je da zaostaje za vodećim dvojcem, da bi na kraju preforsirao i izleteo sa staze u kivini 7.
Konačno počevši da se odvaja od Rinsa kao što je uradio u sprint trci, Banjaja je napravio još jednu veliku grešku. Svetski šampion je drugi put u dve trke izleteo sa staze, prepustivši vođstvo Rinsu. Pad je doživeo u krivini 2.
U isto vreme, u borbi za drugu poziciju, Kvartararo je u tim trenucima uspevao da odoli pritisku Luke Marinija, dok mu je tempo bio u ravni Rinsovog.
Zatim je došlo do tri nova pada, a seriju je započeo Đoan Mir, pre nego što su mu se pridružili Bred Binder i Takaki Nakagami.
Poput Banjaje u sprint trci, Marini je demonstrirao neverovatnu brzinu Ducatija, pretekavši Kvartarara na pravcu, osam krugova pre kraja.
Nakon gubitka pet desetinki u odnosu na Marinija u istom krugu u kojem je Italijan pretekao Kvartarara, vodeći Rins je odgovorio na pravi način, ostavljajući rivalu iz Mooney VR46 Ducatija malo nade za uključivanje u borbu za pobedu.
Tokom poslednjih nekoliko krugova Italijan je napravio lepu razliku u odnosu na Kvartarara, ali je Rins na Hondi u potpunosti kontrolisao trku i na kraju pobedio.
Nakon trke, Banjaja je izrazio sumnje u stabilnost svog „neverovatnog“ Ducatija, smatrajući da motocikl „maskira“ njegovu sposobnost da oseti kada su pneumatici dovedeni do limita.
Banjaja krivi Ducati
Da podsetimo, Italijan je uspeo da prebrodi čak pet diskvalifikacija u okviru šampionske sezone, a odbranu titule je započeo s perfektim izdanjem u Portimau. Međutim, od tada ne uspeva da profitira na svojoj brzini.
Nova greška koju je Italijan napravio za posledicu ima to da nije preuzeo vođstvo od Marka Bezekija u generalnom plasmanu, a realno je izgubio 45 poena zbog grešaka u Argentini (drugi) i Ostinu (prvi).
„Ne znam šta se dogodilo“, rekao je Banjaja. „Iskreno, ne znam koliko krugova sam napravio tokom ovog vikenda. Možda 80, možda 100. Forsiranje, kontrola, razumevanje… A zatim u trci kada sam imao potpunu kontrolu, ja padnem.
Veoma sam ljut, ali ne na sebe, jer sam 100% ubeđen da nisam napravio grešku danas. U Argentini, prepoznao sam da sam došao do limita, ali danas, ne. Danas se nešto desilo, ali ne u smislu da je pneumatik bio hladan ili zbog vetra. U pitanju je nešto što moramo da saznamo u vezi s motociklom, jer tačno je da je on najbolji. Imamo najbolji motor na gridu, ali ako padnete i ne znate zašto, sve to gubi smisao, jer smo izgubili 45 poena u dva vikenda.
Dakle, moramo da razumemo da možda preferiramo nešto nestabilniji motocikl. S druge strane, možda bih ja više želeo motocikl koji je desetinku sporiji ali koji će mi pružiti bolje razumevanje svega.
Trenutno, to je veoma teško. Osećam se nepobedivim, osećam da mogu da uradim sve. Kao što je danas bio slučaj, imao sam brzinu ali bez preuzimanja bilo kakvih rizika, bez da sam radio neke lude stvari. Ulazio sam veoma mirno u krivinu 2 jer sam znao da je klizavija, ali sam ipak pao.
Dakle, zaista moram da se nadam da će mi tim pomoći u vezi s tim, jer sam siguran da su potencijal i performanse GP23 neverovatni. To je najbolji motocikl koji sam ikada vozio. Međutim, kada je trka u pitanju, postoji neki problem i mi moramo da saznamo o čemu se radi.
Možda ima previše filtriranja povratnih informacija jer je tako stabilan. Možda moramo da izgubimo nešto do te stabilnosti, tog filtera, da bismo imali bolji osećaj kada su pneumatici u pitanju, jer on mi se iskreno sviđa, savršen je motocikl. Međutim, ako doživite padove u poslednja dva vikenda i izgubite 45 poena, nešto nije savršeno.“
Budući da Banjajini glavni rivali za titulu takođe pate od „rolerkostera“ po pitanju performansi, on je ostao drugi na tabeli i vraća se u Evropu sa samo 11 poena iza pobednika iz Argentine, Bezekija. Ipak, to je mala uteha.
„Dva kandidata (timski kolega Enea Bastijanini i Mark Markes iz Repsol Honde) trenutno nisu u šampionatu, ali će se to uskoro okončati“, dodao je Banjaja. „Zato moramo da nastavimo da radimo kao što radimo, ali da se više fokusiramo na trku, da bismo imali motocikl koji će mi pružiti više povratnih informacija.“
Banjaja se nada da će moći da ponovi prošlogodišnji odgovor na uzastopna odustajanja u Barseloni i Nemačkoj (gde prvo nije bilo posledica njegove greške), kada je pobedio u sledeće četiri trke, što mu je omogućilo da nadoknadi 91 prednosti u kojoj je uživao Kvartararo.
Pavle Barta
MOTOGP OF THE AMERICAS 2023., OSTIN |
||||
POZ. | VOZAČ | NAC | TIM | VREME |
1 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 41m 14.649s |
2 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +3.498s |
3 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +4.936s |
4 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +8.318s |
5 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +9.989s |
6 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +12.049s |
7 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +12.242s |
8 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +20.399s |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +27.981s |
10 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +28.217s |
11 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +32.370s |
12 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +68.065s |
13 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +83.012s |
Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | DNF | |
Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | DNF | |
Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF | |
Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | DNF | |
Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | DNF | |
Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | DNF | |
Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | DNF | |
Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | DNF |
* Novajlija
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC | TIM | POENI | RAZL. | |
1 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 64 | |
2 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 53 | (-11) |
3 | ^6 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 47 | (-17) |
4 | ^1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 45 | (-19) |
5 | ˅2 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | 44 | (-20) |
6 | ^7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 38 | (-26) |
7 | ^5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 34 | (-30) |
8 | ˅4 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 33 | (-31) |
9 | ˅2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 30 | (-34) |
10 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 29 | (-35) |
11 | ˅5 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 29 | (-35) |
12 | ˅4 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 26 | (-38) |
13 | ˅2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 18 | (-46) |
14 | ^4 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 16 | (-48) |
15 | ˅1 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 14 | (-50) |
16 | ^1 | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 13 | (-51) |
17 | ˅2 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 7 | (-57) |
18 | ˅2 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 7 | (-57) |
19 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 5 | (-59) |
20 | NA | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-59) |
21 | NA | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | 4 | (-60) |
22 | ˅2 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 2 | (-62) |