Naslovna INFO INDUSTRIJA Pandemija, rat, nestašica čipova… utiču i na Škodu

Pandemija, rat, nestašica čipova… utiču i na Škodu

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Protekle dve godine predstavljale su veliki izazov za proizvođače automobila.

Pandemija u kombinaciji s drugim poremećajima prouzrokovala je logističke poteškoće i zastoje u procesu nabavke, posebno poluprovodnika, koje su i danas aktuelne. Škoda je preduzela niz mera koje joj sada pomažu da stabilizuje proizvodnju i isporučuje automobile kupcima čak i u ovim teškim vremenima.

„Ove godine vidimo poboljšanje ponude čipova, a izgledi za 2023. su još optimističniji“, kaže Karsten Šnake, član Škodine uprave zadužen za nabavku. Stabilizacija nabavke delova omogućava kompletiranje automobila koji su pripremljeni za isporuku. Proizvođač stoga neprestano dovršava i isporučuje ove automobile što je brže moguće.

Novi pristup u industriji poluprovodnika

Uz završavanje nekompletiranih automobila, Škoda se takođe fokusira na novi koncept partnerstva s proizvođačima poluprovodnika, kako bi se izbegli slični problemi u budućnosti. Prema Šnakeu, automobilske kompanije jednostavno treba da počnu drugačije da pristupaju industriji čipova. „Pandemija je samo ubrzala potrebu za promenom, ali do promene bi ipak došlo, jer će potražnja za čipovima u automobilskoj industriji rasti vrlo brzo u budućnosti kako se industrija transformiše“, objašnjava on.

Karsten Šnake

Novi strateški projekat pod nazivom COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security), koji Karsten Šnake vodi kao iskusni menadžer za krizne situacije, namerava da pomogne Volkswagen grupaciji da situaciju s poluprovodnicima stavi pod kontrolu. On istovremeno ostaje i član Škodine uprave.

U sklopu COMPASSA, interdisciplinarni timovi sastavljeni od predstavnika robnih marki grupacije rade na osiguranju nabavke poluprovodnika. Međutim, prema Šnakeu, to uključuje više od kratkoročnih ili dugoročnih zaliha čipova i odgovora na bilo koje druge neočekivane probleme. „Radi se o ponovnom osmišljavanju načina na koji proizvođači automobila pristupaju industriji poluprovodnika. Danas automobilsko tržište čini oko 10% ukupne potražnje za poluprovodnicima, ali s pojavom elektromobilnosti, povezivanja i automatizacije vožnje, ova potražnja će značajno rasti,“ objašnjava Šnake. Automobilske kompanije stoga žele da postanu atraktivni partneri za proizvođače poluprovodnika. „Budućnost možemo da osiguramo samo saradnjom. Malo je verovatno da ćemo sami proizvoditi čipove, ali s druge strane imamo svoje specifične zahteve“, kaže Škodin menadžer.

“Ove godine vidimo poboljšanje ponude čipova, a izgledi za 2023. su još optimističniji”

Između ostalog, Volkswagen grupacija je počela da radi na mogućnosti dizajniranja čipova za svoje potrebe, koje bi potom proizvodile partnerske kompanije. „U automobilima postoje stotine ili čak hiljade čipova, ali često su vrlo jednostavni s prilično specifičnom funkcijom. Tražimo način da zamenimo mnoge od ovih specifičnih čipova univerzalnijim rešenjem koje možemo nabaviti u većim količinama“, kaže Šnake, nagoveštavajući mogući novi smer za Volkswagen grupaciju i Škodu. Veći obim i manja raznolikost potrebnih čipova učinili bi automobilske kompanije privlačnijim kupcem. „U bliskom smo kontaktu s proizvođačima čipova i tražimo partnerstvo s njima koje će nam dati dugoročnu garanciju“, dodaje on.

Međutim, čipovi nisu jedina glavobolja s kojom se proizvođači automobila moraju nositi. Zbog događaja proteklih godina i meseci, ubrzano se radi na zalihama sirovina i energije. Škoda pokušava da bude fleksibilnija u svim aspektima, a ne samo kada je u pitanju nabavka komponenti. „Moramo se pripremiti za povećanje potražnje za softverskim inženjerima, bez kojih ne možemo“, dodaje Šnake.

Brzi odgovor na rat

Nepotrebno je reći da su srednjoročne poteškoće koje su gore navedene trenutno u senci rata u Ukrajini. Kao odgovor na rat, Volkswagen grupacija je zaustavila proizvodnju i izvoz automobila u Rusiju. Kako su tamošnji proizvodni pogoni prvenstveno proizvodili za rusko tržište, ovaj potez ne utiče na snabdevanje Škodinim vozilima u Evropi.

Ipak, rat utiče na proizvodnju i isporuke kupcima, budući da evropski proizvođači automobila imaju mnogo kooperanata koji se nalaze u Ukrajini. Kao i mnogi drugi, Škoda od ukrajinskih dobavljača kupuje kablovske snopove koji su neophodni za proizvodnju nekoliko modela. To je recimo uticalo na Enyak iV. Za razliku od situacije kada nedostaju čipovi, kada nedostaju kablovski snopovi ne mogu se proizvesti čak ni nekompletna vozila. Međutim, Škoda Auto već nastavlja proizvodnju modela Enyaq iV. Oko 1000 jedinica ovog modela nedeljno može se proizvesti sada kada je proizvodnja nastavljena, a kapacitet će se postupno povećavati. „Biti uz naše partnere u Ukrajini izuzetno je važno za nas. Iz tog razloga sa svakim od njih radimo na pronalaženju najprikladnijeg rešenja“, kaže Karsten Šnake.

“Prenos opreme i zaposlenih organizovano je u samo pet nedelja”

Jedan primer takvog rešenja je privremeno umnožavanje PEKM proizvodnje kablovskih snopova. Kompanija, koja je morala da obustavi proizvodnju na početku invazije, sada je nastavila s radom, pokušavajući da osigura maksimalnu bezbednost za svoje radnike. Istovremeno, PEKM je u saradnji sa kompanijom ŠKODA pokrenuo i deo proizvodnje kablovskih snopova u Mlada Boleslavi. „Prenos opreme i zaposlenih organizovan je u samo pet nedelja. Pomažemo našim novim kolegama da se smeste u svoj privremeni novi dom“, kaže Šnake.

Tim PEKM-a je napravio čuda u teškim vremenima: trebalo im je samo pet nedelja da presele proizvodne linije, opremu i, pre svega, tim od 35 ukrajinskih radnika, u Češku.

„Svi naši partneri ostaju u Ukrajini i fokusiraju se na to da mogu funkcionisati u svom okruženju. U isto vreme udvostručavamo proizvodnju u drugim evropskim regijama i severnoj Africi kako bismo osigurali isporuke kupcima. Za sve njih, međutim, potpuni povratak u Ukrajinu ostaje prioritet“, naglašava Šnake.

Izvor: Škoda

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime