Protekle dve godine predstavljale su veliki izazov za proizvođače automobila.
Pandemija u kombinaciji s drugim poremećajima prouzrokovala je logističke poteškoće i zastoje u procesu nabavke, posebno poluprovodnika, koje su i danas aktuelne. Škoda je preduzela niz mera koje joj sada pomažu da stabilizuje proizvodnju i isporučuje automobile kupcima čak i u ovim teškim vremenima.
„Ove godine vidimo poboljšanje ponude čipova, a izgledi za 2023. su još optimističniji“, kaže Karsten Šnake, član Škodine uprave zadužen za nabavku. Stabilizacija nabavke delova omogućava kompletiranje automobila koji su pripremljeni za isporuku. Proizvođač stoga neprestano dovršava i isporučuje ove automobile što je brže moguće.
Novi pristup u industriji poluprovodnika
Uz završavanje nekompletiranih automobila, Škoda se takođe fokusira na novi koncept partnerstva s proizvođačima poluprovodnika, kako bi se izbegli slični problemi u budućnosti. Prema Šnakeu, automobilske kompanije jednostavno treba da počnu drugačije da pristupaju industriji čipova. „Pandemija je samo ubrzala potrebu za promenom, ali do promene bi ipak došlo, jer će potražnja za čipovima u automobilskoj industriji rasti vrlo brzo u budućnosti kako se industrija transformiše“, objašnjava on.
Novi strateški projekat pod nazivom COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security), koji Karsten Šnake vodi kao iskusni menadžer za krizne situacije, namerava da pomogne Volkswagen grupaciji da situaciju s poluprovodnicima stavi pod kontrolu. On istovremeno ostaje i član Škodine uprave.
U sklopu COMPASSA, interdisciplinarni timovi sastavljeni od predstavnika robnih marki grupacije rade na osiguranju nabavke poluprovodnika. Međutim, prema Šnakeu, to uključuje više od kratkoročnih ili dugoročnih zaliha čipova i odgovora na bilo koje druge neočekivane probleme. „Radi se o ponovnom osmišljavanju načina na koji proizvođači automobila pristupaju industriji poluprovodnika. Danas automobilsko tržište čini oko 10% ukupne potražnje za poluprovodnicima, ali s pojavom elektromobilnosti, povezivanja i automatizacije vožnje, ova potražnja će značajno rasti,“ objašnjava Šnake. Automobilske kompanije stoga žele da postanu atraktivni partneri za proizvođače poluprovodnika. „Budućnost možemo da osiguramo samo saradnjom. Malo je verovatno da ćemo sami proizvoditi čipove, ali s druge strane imamo svoje specifične zahteve“, kaže Škodin menadžer.