Naslovna INFO INDUSTRIJA Automobilske kompanije koje u svom proizvodnom portfoliju nemaju samo vozila

Automobilske kompanije koje u svom proizvodnom portfoliju nemaju samo vozila

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Raznovrsnost u ponudi je dobra stvar za biznis, a to su neki proizvođači automobila shvatili odavno.

Naravno, automobilske kompanije proizvode automobile, kao i kamione i motocikle. Neke čak poseduju divizije koje se bave čitavim nizom različitih produkata za spoljne klijente. Ne treba zaboraviti „brendiranu“ robu, posebno onu za trkačke timove. Međutim, šta ako u priču ubacimo kobasice, mlinove za biber, jahte i mlazne motore?

 

Većina ovih „spoljnih poduhvata“ nije ni izbliza toliko profitabilna kao osnovna delatnost, ali iz svih njih postoji neka priča i neki razlog postojanja. Neke od divizija su se u potpunosti odvojile od automobilskih marki sa kojima dele naziv. Možda ćete se iznenaditi koliko različitih stvari na sebi nosi automobilske logoe.

Volkswagen-Currywurst

Nemci brižno neguju svoj “kult kobasice”, tako da ovo možda i ne iznenađuje previše, da najveći nemački proizvođač automobila proizvodi i kobasice, da budemo precizniji – Currywurst. Reč je o tipu kobasice koja je popularna na lokalnom tržištu. Zapravo, Volkswagen proizvodi currywurst već 45 godina, od 1973. S prodajom od 6,8 miliona komada (18.000 dnevno), prodaje ih više nego automobila.

Osoblje sastavljeno od 30 zaposlenih ih pravi u specijalnoj radionici u fabrici u Volfsburgu. Currywurst je startovao kao proizvod za zaposlene, dostupan u kantinama, da bi prerastao u pravi “brend” u Nemačkoj, tako da može da se kupi u prodavnicama, a postoji i kao paket od pet komada, koji lokalni dileri poklanjaju kupcima. Kobasice čak imaju i registarski broj u Volkswagenovom Originalteil katalogu: 199 398 500 A – tu između metlica brisača i matica za točkove.

Med iz Porschea

Šta ima “slađe” za automobilske entuzijaste od proklizavanja zadnjih točkova jednog Porschea? Pa, verovatno je to Porscheov med. Fabrika kompanije u Lajpcigu je dom projekta očuvanja prirode s nekih 3 miliona pčela. One naseljvaju gotovo 100 jutara zemljišta i proizvode oko 1000 kilograma meda godišnje, i to od gloga i lipe. Med se regularno prodaje ali ga nećete pronaći u prodavnicama. Jedino je dostupan u prodavnici suvenira, i suvišno je reći da se prodaje brzo poput GT3 RS na Nordšlajfe.

Mlin za biber koji potpisuje Peugeot

Francuski proizvođač je među malobrojnim kompanijama koje su proizvodile ili proizvode vozila na dva i četiri točka. Međutim, u proizvodnom portfoliju Peugeota se nalaze i mlinovi za biber. Zapravo, naziv kompanije je PSP Peugeot SAS, dok je Peugeot Saveurs ime ove robne marke. Ona proizvodi mlinove za biber, so, čili, kafu i muskatni orah, kao i brojne asesoare za vino, od otvarača i čaša, pa do dekantera. Mada kompanija nije viiše direktno povezana s proizvođačem automobila, u vlasništvu je porodice Pežo. Nakon što je udeo u PSA grupi (nekada Peugeot SA) smanjen sa 25 na nešto preko 14 odsto, porodica koja je osnovala čuvenu automobilsku marku, vratila se starom biznisu. Peugeot biciklovi, ipak, i dalje pripadaju automobilskoj kompaniji.

Alpina kao vinska robna marka

Alpina je globalno poznata po modifikovanim BMW-ovim modelima. Međutim, ova kompanija ima razvijeno dodatno poslovanje vezano za vino. Ipak, ona ne proizvodi ovo alkoholno piće direktno. Umesto toga, sarađuje s brojnim vinarijama širom Evrope, iz SAD i Južne Amerike. Preko 30 godina Alpina distribuira ekskluzivne buteljke visokokvalitetnog, fermentisanog soka od grožđa restoranima i vinotekama u Nemačkoj i širom sveta.

Cene startuju od 4,20 evra za Tuscan (suvo crveno vino iz Toskane), pa idu sve do 1.600 evra za šest litara Methuselaha iz Čilea. Naravno, Alpina B7 ipak košta značajno više, ali vlasnici verovatno ne bi imali ništa protiv da im se u prtljažniku nađe po koja buteljka kvalitetnog vina.

Honde sem što učestvuju u trkama, kose travu

Japanski proizvođači imaju tendenciju da u svoju osnovnu delatnost po horizontali uključuju i brojne druge proizvode. Yamaha, primera radi, proizvodi sve od motocikala do velikih klavira. Honda s druge strane, pored automobila i kamiona proizvodi i motocikle, brodske motore, robote u ljudskoj formi pa i mlazne putničke avione. Takođe, Honda proizvodi i brojne stvarčice “na struju” poput generatora, mašina za čišćenje snega i kosilica za travu. Do pre samo par godina, Honda je prodavala preko 40 miliona jedinica iz oblasti elektroaparature u SAD (od 1973. godine). To je gotovo dvostruko više od svih Civica koje je prodala širom sveta, a reč je o bestseleru marke.

Jahte s Toyotinim bedžom

Za razliku od nekih domaćih rivala, Toyota se gotovo u potpunosti fokusirala na automobile i kamione, kao i na proizvodnju komponenti za njih, s jednim izuzetkom. Naime, Toyota Marine trenutno u ponudi ima tri motorne jahte u kruzer klasi. Sve nose naziv Ponam, a razlikuju se u dužini korita – 28, 31 i 35 fita. Japanska kompanija čak radi na serijskoj hibridnoj verziji najmanjeg Ponama-28V.

Šta bi Tesla proizvodio sem automobila? Naravno, solarne panele

Pre nekoliko godina, Tesla je izbacio “Motors” iz naziva kompanije, a razlog je upravo diversifikacija. Kompanija ne proizvodi samo električne motore i automobile u koje ih instalira. Tesla takođe proizvodi instalacionu opremu, poput Powerwall kućnih i industrijskih baterija, a sa akvizicijom u vidu SolarCityja 2016., u program su ušli i solarni paneli. To znači da ne samo možete da se vozite u Tesli, već možete svoj dom napajati električnom energijom dobijenom iz komponenti ovog proizvođača.

Lamborghini traktori

Svi znamo ovu priču: Lamborghini je bio proizvođač traktora pre nego što je ušao u biznis vezan za superautomobile. Međutim, italijanska firma nije prestala da proizvodi traktore. Ferućio Lamborgini je osnovao Lamborghini Trattori 1948. a Automobili Lamborghini 1963., nakon svađe sa Encom Ferarijem.

Posle jedne decenije paralelnog poslovanja, Ferućio je prodao poljoprivrednu diviziju entitetu koji je danas poznat kao SDF grupa, koji i dan danas proizvodi traktore marke Lamborghini, s istim fontom i “Raging Bull” logoom. Čak je i stajling traktora prilično agresivan, ne zaostajući mnogo za Aventadorom ili Urusom. Perjanica dolazi u vidu Mach VRT 250 sa 6,0-litarskim motorom, koji isporučuje masivnih 980 Nm.

Nameštaj “by Bentley”

Bentley otprilike isporučuje 11.000 luksuznih automobila na tržište godišnje. Međutim, u vreme globalne recesije 2009., plasirao je samo 3.600 jedinica, manje od pola u odnosu na brojku iz godine ranije. Da ne bi gubili na formi, majstori iz Krua su započeli proizvodnju nameštaja, i to u skladu sa standardima koje kompanija nalaže kada je o enterijeru vozila reč.

Bentley Home linija nameštaja je i dalje u ponudi. Međutim, majstori su sada zauzeti sa sklapanjem Continentala i Bentaygi, tako da je kompanija ušla u partnerstvo sa Luxury Living grupom da bi proizvodila sofe, fotelje, stolove, krevete i ostale lepe stvari. Želite kauč sa Bentley potpisom? Pa, platićete ga više nego VW Golf GTI.

Saab lovačka avijacija

Svi se sećamo slogana pod kojim je Saab prodavao svoje automobile – “rođeni iz mlaznjaka”. Do razdvajanja 1968. godine, proizvođač automobila je bio deo iste Saab AB grupacije koja je proizvodila (i koja dalje proizvodi) vojne avione poput JAS 39 Gripena, koji čini osnovu vazduhoplovnih snaga brojnih zemalja, od Švedske do Južne Afrike. Mada je automobilski biznis ugašen pre nekoliko godina, Saab AB i dalje isporučuje avione i vojnu opremu.

Rolls-Royce avionski motori

Saab nije jedini proizvođač automobila čija je istorija isprepletena s avijacijom. Između ostalih, Rolls-Royce je kompanija koja je funkcionisala na više frontova, još od osnivanja 1906. Automobilski entitet se odvojio 1973., zajedno sa Bentleyjem, da bi bio prodat Vickersu 1980. Volkswagen je kupio fabriku i Bentley 1998., dok je BMW kupio Rolls-Royce.

U međuvremenu, vazduhoplovna divizija, poznata danas kao Rolls-Royce Holdings, izrasla je u jedan od najvećih svetskih proizvođača avionskih motora. Interesantno je da je jedan od Rollsovih mlaznih motora pronašao mesto u jednom automobilu – Bloodhoundu SSC, koji cilja obaranje brzinskog rekorda. Pokreće ga EJ200 iz Eurofighter Typhoona.

Pavle Barta

Auto Moto Show

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime