Air Serbia će ovog leta svojoj floti dodati treći širokotrupni avion, Airbus A330-200, koji će biti u funkciji do juna ili jula, po povoljnim uslovima lizinga na tržištu.
Govoreći na konferenciji New Air Gateway u Ljubljani, izvršni direktor kompanije Air Serbia Jirži Marek, rekao je: „Ušli smo u uži izbor [A330] aviona, tako da radimo konačne procese odobrenja, i verujemo, u zavisnosti od MRO-a (održavanje, popravka, da bi mogao biti u funkciji u junu ili julu”. Gospodin Marek je dodao: „Za nas, ja zovem A330 ATR širokotrupnih vozila. To je savršen avion za avio-kompaniju naše veličine. To je veoma profitabilna mašina, posebno sa stopama zakupa koje imamo od Kovida”.
Izvršni direktor srpske avio-kompanije je ranije rekao da će ona prvo pokušati da se proširi na Kinu dolaskom trećeg A330, na destinacije kao što su Peking i Šangaj, a kasnije i u Severnu Ameriku, uz mogućnost poput Majamija i Toronta. Srpski avio-prevoznik će početi s radom za Čikago ovog maja. Objašnjavajući proces donošenja odluka iza odabira novih destinacija za duge relacije, gospodin Marek je rekao: „Kada god pogledamo duge relacije, tražimo potražnju s oba kraja rute, plus regionalnu povezanost, ne nužno evropsko tržište. U Čikagu očigledno imamo jednu od najvećih dijaspora srpskog porekla, pa čak i bivše Jugoslavije, tako da će postojati dobra povezanost u regionu i to je jedan od ključnih faktora, koliki je udeo od tačke do tačke u odnosu na transfer saobraćaj. Od tačke do tačke trebalo bi da bude glavni faktor, s obzirom na veličinu naše avio-kompanije. Dakle, za nas će povezanost tačaka uvek biti ključ, plus regionalna povezanost. U isto vreme, ne možete uzeti avion na duge relacije samo za leto, tako da će sezonski aspekt i usmerenost uvek biti važni. To je ono što je ljudima ponekad teško objasniti, da Toronto leti ima veoma veliku potražnju, ali je veoma sezonskog karaktera, čak više sezonski nego Čikago, i još je usmereniji u smislu početka i kraja sezone, tako da nemate toliko pozadinskih opcija da biste mogli da se uhvatite ukoštac s ovom rigoroznom usmerenošću. Možete se time baviti u Njujorku, možete u Čikagu, jer su to velika čvorišta gde imate saradnju s drugima. Uprkos saradnji sa Air Canadom u Torontu, ovo je, u ovom trenutku, prilično izazovno. Imamo Toronto na našoj listi prioriteta, ali koju god oblast da pogledate, Čikago je bio poželjniji. Ono što se često zanemaruje je kargo, a Čikago je veoma važno kargo čvorište kada se uporedi sa Torontom.“
Komentarišući agresivan rast u koji je avio-kompanija krenula, s preko dvadeset novih planiranih ruta do sada ove godine, gospodin Marek je rekao: „Rizik uvek postoji, ali pitanje je šta želite da uradite. Ako ste prisutni na tržištu za koje IATA predviđa da će doživet najbrži oporavak, koje će u budućnosti rasti još brže, rast je jedini način da ostanemo na pravoj strani istorije i da ne završimo negde drugde“. Air Serbia je godinu počela snažno sa 219.216 putnika u januaru, što je 20,1% više u odnosu na januar 2020. godine pre pandemije. Tokom ovog meseca, najpopularnije destinacije u mreži Air Serbije u zapadnoj Evropi bile su Cirih, Pariz, Amsterdam, Beč, London i Berlin. Top destinacije u regionu bile su Podgorica i Tivat, dok je veliko interesovanje vladalo i za Istanbul, Njujork i Tjenđin, koji je pokrenut u decembru 2022. Avio-kompanija će uskoro obelodaniti još dve linije u okviru svoje destinacijske mreže, uz napomenu generalnog direktora da srpksi avio-prevoznik čeka potvrdu o slotovima pre nego što stavi karte u prodaju.
Izvor: exyuaviation.com