Aleš Espargaro je doneo prvu pobedu za Apriliju u tekućoj sezoni, nakon što je pretekao Frančeska Banjaju u poslednjem krugu u trci za Veliku nagradu Velike Britanije na čuvenoj stazi Silverston.
Sve je počelo očekivano, jer se Džek Miler „ispalio“ poput taneta i do krivine 1 došao pre Marka Bezekija.
Australijanac na KTM-u je samim tim poveo ispred tri Ducatija i Maverika Vinjalesa (Aprilia).
Odlično je startovao i aktuelni šampion, „Peko“ Banjaja, koji je preuzeo treću poziciju od Aleksa Markeza, da bi ubrzo pretekao i Bezekija.
Osvajač pol pozicije je odmah uzvratio, ali Banjaja, poznat po svojoj doslednosti, preciznosti i upornosti, prošao je u krivini 9 pored svog zemljaka, da bi krivinu kasnije pretekao i Milera i našao se na čelu trke.
U trećem krugu došlo je do incidenta između Maverika Vinjalesa i Milera, s tim što vozač Aprilije nije uspeo da dođe do temena krivine u borbi za poziciju broj 4. Vinjalesov potez je rezultirao time što je otišao preširoko, u isto vreme izguravši Milera van staze.
Dok se borba intenzivirala na čelu, Đoan Mir je pao u četvrtom krugu. U istom krugu, Banjaja je postavio najbolje vreme, dok se Bezeki popravio za deseti deo sekunde. Napravio je malu grešku pri ulasku u krivinu 15, dok je Aleks Markes morao da odustane zbog tehničkih problema.
Bezeki, koji je bez problema držao korak s Banjajom, postao je suviše nestrpljiv u želji da pretekne vodećeg u šampionatu, ponovo pogrešivši u krivini 15, kada je uneo previše brzine u zoni u kojoj je trebalo da usporava, tako da je izgubio prednji deo i izleteo sa staze.
Uprkos Bezekijevom padu, koji je naizgled Banjaji pružio prednost koju niko neće moći da dostigne, trka je bila daleko od završene, jer je Espargaro uskoro počeo da hvata priključak s aktuelnim šampionom.
Vozač Aprilije je do kraja šestog kruga došao na četiri desetinke daleko od Banjaje, da bi u prvom sektoru sedmog oduzeo još jedan deseti deo sekunde prednosti Italijana.
Iza njih dvojice, polovinom trke je proboj započeo Maverik Vinjales, pretekavši Bindera u borbi za treće mesto na podijumu. Španac je „skinuo“ čak četiri desetinke prednosti vodeće dvojice, povukavši u isto vreme Bindera za sobom.
Mada su vremena bila slična kada je o vodećoj četvorici bila reč, Vinjales i Binder su se „mic po mic“ približavali Banjaji i Espargaru.
Vođstvo vodećeg Ducatija se istopilo s kapljicama kiše koje su se našle na delovima staze, a šest krugova pre kraja, Vinjales je krenuo u napad.
Međutim, Espargaro je odmah odgovorio, što je omogućilo Banjaji da „lakše diše“, jer je ponovo ostvario izvesnu prednost.
Zatim je „gas dodao“ Binder, kada su obe Aprilije otišle preširoko u krivini 15, dok je kiša postaja sve jača u finalnom sektoru. Espargaro je pokušao da odgovori krug kasnije, ali je Binder bio čvrst u odbrani, zadržavši drugu poziciju.
Ipak, Španac je obezbedio P2 četiri kruga pre kraja, da bih se odmah zatim upustio u poteru za Banjajom. Bindera je u isto vreme pretekao Vinjales, koji je u tim trenucima raspolagao boljim tempom. Španac je zatim pretekao i sjajnog Migela Oliveiru, koji se naprosto razgoropadio „uhvativši“ četvoricu vodećih, budući da je bio najbrži vozač na stazi nekoliko krugova, kada se činilo da će se upustiti možda i u borbu za pobedu.
Dalje iza njih, Fabio Kvartararo je bio poslednji vozač koji je odustao, nakon što je izgubio prednju oplatu na motociklu zbog kontakta s Lukom Marinijem.
Na čelu se vodila oštra borba i činilo se da će Banjaja uspeti da odbrani pobedu, ali se sve promenilo u finalnom krugu, kada je Espargaro izveo fenomenalan potez u krivini 11, koji mu je na kraju doneo zasluženi trijumf. Treći je bio Bred Binder na KTM-u.
Pavle Barta
MotoGP Velike Britanije 2023. (Silverstone) |
||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | VREME |
1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 40m 40.367s |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.215s |
3 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.680s |
4 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.750s |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +2.101s |
6 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +7.903s |
7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +9.099s |
8 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +9.298s |
9 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +9.958s |
10 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +19.947s |
11 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +20.296s |
12 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +66.120s |
13 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +87.605s |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +88.913s |
15 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +89.075s |
16 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +98.573s |
17 | Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | +109.674s |
Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | DNF | |
Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF | |
Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | DNF | |
Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | DNF | |
Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF |
* Novajlija
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI | RAZL. | |
1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 214 | |
2 | ^1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 173 | (-41) |
3 | ˅1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 167 | (-47) |
4 | ^1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 131 | (-83) |
5 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | 122 | (-92) |
6 | ^1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 107 | (-107) |
7 | ˅1 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 107 | (-107) |
8 | = | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 90 | (-124) |
9 | = | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 75 | (-139) |
10 | ^1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 74 | (-140) |
11 | ˅1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 65 | (-149) |
12 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 59 | (-155) |
13 | ^1 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 49 | (-165) |
14 | ˅1 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 47 | (-167) |
15 | ^2 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 40 | (-174) |
16 | ˅1 | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 37 | (-177) |
17 | ˅1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 34 | (-180) |
18 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 18 | (-196) |
19 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 15 | (-199) |
20 | ^3 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 14 | (-200) |
21 | ˅1 | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | 13 | (-201) |
22 | ˅1 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | 9 | (-205) |
23 | ˅1 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | 9 | (-205) |
24 | = | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Ducati (GP23) | 5 | (-209) |
25 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 5 | (-209) |
26 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-209) |
27 | = | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | 5 | (-209) |
28 | ^1 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 4 | (-210) |
29 | ˅1 | Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | 0 | (-214) |