Naslovna SPORT MOTO GP Frančesko Banjaja peti vozač koji je došao do pobede u prvih šest...

Frančesko Banjaja peti vozač koji je došao do pobede u prvih šest trka MotoGP šampionata

Frančesko Banjaja je došao do prve pobede u ovogodišnjem MotoGP šampionatu, izdržavši pritisak koji je na njega do samog kraja vršio Fabio Kvartararo.

Italijan na Ducatiju, startovao je s pol pozicije, započevši trku besprekorno, baš kao i aktuelni šampion na Yamahi. Banjaja je uspeo da zadrži vođstvo, dok je pored njih dvojice sjajno startovao i Takaki Nakagami na LCR Hondi, našavši se ispred Marka Markesa. Japanac je sa sedmog „skočio“ na četvrto mesto. Markes je na startu profitirao na kontaktu sa zemljakom na Apriliji, Alešom Espargarom, nakon „laktanja“ prilikom ulaska u krivinu 1. Da bi između njih dvojice stvari bile „podgrejane“, doprineli su i neki komentari Espargara u petak, na račun osmostrukog šampiona.

Nakagami je zatim izgubio dve pozicije u jednoj od narednih krivina, nakon što ga je Markes prisilio da ode preširoko, što je iskoristio i Espargaro.

Martinova trka u Heresu se završila onako kako nije želeo

Na kraju prvog kruga, Horhe Martin je isklizao sa staze, neposredno nakon što se isto desilo „wildcard“ vozaču, Štefanu Bradlu.

Martinov pad je njegov četvrti ove sezone, što znači da je neslavno završio više od polovine dosadašnjih trka. Da podsetimo, Španac je izleteo sa staze i u kvalifikacijama.

Na čelu, Kvartararo je držao priključak s vodećim Banjajom, dok je trečeplasirani Miler počeo da zaostaje, baš kao i Markes.  Darin Binder je bio treći vozač koji je pao, izletevši u krivini 2 u šestom krugu. Ipak, uspeo je da nastavi trku.

Dodatna drama se odigrala u krivini 9, kada je Aleks Rins, do ove trke vodeći u generalnom plasmanu zajedno s Kvartararom, otišao preširoko u krivini 11, što ga je lansiralo na 21. mesto. U istom krugu, Žoan Zarko je pao u krivini 4.

Kako je borba između Milera i Markesa za treću poziciju dobijala na intenzitetu, Bradl je ponovo pao, ovoga puta u krivini 1.

Tokom vožnje u trećem sektoru, Markes je pokušao da dobije na brzini u pretposlednjoj krivini, u nadi da će preteći Milera s unutrašnje strane u krivini 13. Međutim, i ovoga puta je Australijanac bio besprekoran na kočenju, ne dozvolivši bilo kakvo iznenađenje.

U međuvremenu, razlika između Banjaje i Kvartarara je porasla na gotovo sekundu. Međutim, Francuz je deset krugova pre kraja počeo da pojačava i približava se vodećem Ducatiju. Na kraju 16. kruga, distanca je smanjena na pola sekunde.

Iza njih dvojice, Miler, Markes i Espargaro su se našli unutar jedne sekunde, dok Đoan Mir na Suzukiju nije uspevao da im parira.

Banjaja, svestan Kvartararove brzine, takođe je pojačao, nižući neverovatne krugove. Osam krugova pre kraja, imao je prednost od sedam desetinki u odnosu na aktuelnog šampiona, da bi razlika bila povećana za još dva deseta dela sekunde u 19. krugu. U isto vreme, Markes nikako nije uspevao da pretekne Milera.

Markesovo briljantno spasavanje od pada

Španac je konačno  povukao potez u krivini 5, četiri kruga pre kraja, ali je Miler pokušao odmah da odgovori koristeći superiornu maksimalnu brzinu Ducatija. Međutim, Markes je fenomenalnim manevrom prošao sa spoljašnje strane, našavši se u tom momentu na trećem mestu.

Ipak, ono što je u tom trenutku izgledalo kao potencijalno osvajanje podijuma, moglo je da se pretvori u katastrofu za Španca, koji je izgubio prednji deo u krivini 13, uspevši da stabilizuje motocikl uz pomoć lakta. Markes je uradio nešto što verovatno ne bi uspelo nijednom drugom MotoGP vozaču, ali ga je to koštalo, jer su ga pretekli Miler i Espargaro, s tim što se vozač Aprilije našao na trećoj poziciji.

Uprkos ofanzivi u finišu trke, Kvartararo nije mogao da dođe do prilike da napadne Banjaju, koji je konačno odvozao trku na svom nivou. Ujedno, Italijan je peti različit pobednik u šest održanih trka. Spektakularni Mark Markes je u borbi za četvrto mesto sjajno pretekao Milera u krivini 8.

Iza prvih pet našli su se Mir i Nakagami, dok su Enea Bastijanini, Marko Bezeki i Bred Binder zaokružili prvih 10.

Gran Premio Red Bull De España 2022.

POZ. VOZAČ NAC. TIM VREME
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) 41m 0.554s
2 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.285s
3 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +10.977s
4 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +12.676s
5 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +12.957s
6 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +13.934s
7 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +14.929s
8 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +18.436s
9 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* +18.830s
10 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +20.056s
11 Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +20.856s
12 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +23.131s
13 Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) +25.306s
14 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) +27.358s
15 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +27.519s
16 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +29.278s
17 Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) +35.204s
18 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +35.361s
19 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +38.922s
20 Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* +43.378s
21 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Racing (RS-GP) +44.299s
22 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +67.681s
Stefan Bradl GER Team HRC (RC213V) DNF
Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) DNF
Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* DNF

Generalni poredak u konkurenciji vozača

POZ. VOZAČ NAC. TIM MOTOCIKL POENI
1 20FabioQuartararo FR  Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 89
2 41AleixEspargaro ES  Aprilia Racing Aprilia 82
3 23EneaBastianini IT  Gresini Racing MotoGP™ Ducati 69
4 42AlexRins ES  Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
5 63FrancescoBagnaia IT  Ducati Lenovo Team Ducati 56
6 36JoanMir ES  Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 56
7 5JohannZarco FR  Pramac Racing Ducati 51
8 33BradBinder ZA  Red Bull KTM Factory Racing KTM 48
9 93MarcMarquez ES  Repsol Honda Team Honda 44
10 88MiguelOliveira PT  Red Bull KTM Factory Racing KTM 43
11 43JackMiller AU  Ducati Lenovo Team Ducati 42
12 44PolEspargaro ES  Repsol Honda Team Honda 35
13 89JorgeMartin ES  Pramac Racing Ducati 28
14 12MaverickViñales ES  Aprilia Racing Aprilia 27
15 30TakaakiNakagami JP  LCR Honda IDEMITSU Honda 21
16 21FrancoMorbidelli IT  Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 18
17 73AlexMarquez ES  LCR Honda Castrol Honda 16
18 72MarcoBezzecchi IT  Mooney VR46 Racing Team Ducati 15
19 10LucaMarini IT  Mooney VR46 Racing Team Ducati 14
20 4AndreaDovizioso IT  WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 8
21 40DarrynBinder ZA  WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 6
22 87RemyGardner AU  Tech3 KTM Factory Racing KTM 3
23 25RaulFernandez ES  Tech3 KTM Factory Racing KTM 0
24 49FabioDi Giannantonio IT  Gresini Racing MotoGP™ Ducati 0
25 6StefanBradl DE  Team HRC Honda 0
26 32LorenzoSavadori IT  Aprilia Racing Aprilia 0
Prethodni tekstNajprodavaniji modeli automobila u Evropi u martu 2022. – Tesla kolo vodi
Sledeći tekstČetiri decenije otkada se Škoda Garde preselila u Bratislavu

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime