Frančesko Banjaja je došao do prve pobede u ovogodišnjem MotoGP šampionatu, izdržavši pritisak koji je na njega do samog kraja vršio Fabio Kvartararo.
Italijan na Ducatiju, startovao je s pol pozicije, započevši trku besprekorno, baš kao i aktuelni šampion na Yamahi. Banjaja je uspeo da zadrži vođstvo, dok je pored njih dvojice sjajno startovao i Takaki Nakagami na LCR Hondi, našavši se ispred Marka Markesa. Japanac je sa sedmog „skočio“ na četvrto mesto. Markes je na startu profitirao na kontaktu sa zemljakom na Apriliji, Alešom Espargarom, nakon „laktanja“ prilikom ulaska u krivinu 1. Da bi između njih dvojice stvari bile „podgrejane“, doprineli su i neki komentari Espargara u petak, na račun osmostrukog šampiona.
Nakagami je zatim izgubio dve pozicije u jednoj od narednih krivina, nakon što ga je Markes prisilio da ode preširoko, što je iskoristio i Espargaro.
Martinova trka u Heresu se završila onako kako nije želeo
Na kraju prvog kruga, Horhe Martin je isklizao sa staze, neposredno nakon što se isto desilo „wildcard“ vozaču, Štefanu Bradlu.
Martinov pad je njegov četvrti ove sezone, što znači da je neslavno završio više od polovine dosadašnjih trka. Da podsetimo, Španac je izleteo sa staze i u kvalifikacijama.
Na čelu, Kvartararo je držao priključak s vodećim Banjajom, dok je trečeplasirani Miler počeo da zaostaje, baš kao i Markes. Darin Binder je bio treći vozač koji je pao, izletevši u krivini 2 u šestom krugu. Ipak, uspeo je da nastavi trku.
Dodatna drama se odigrala u krivini 9, kada je Aleks Rins, do ove trke vodeći u generalnom plasmanu zajedno s Kvartararom, otišao preširoko u krivini 11, što ga je lansiralo na 21. mesto. U istom krugu, Žoan Zarko je pao u krivini 4.
Kako je borba između Milera i Markesa za treću poziciju dobijala na intenzitetu, Bradl je ponovo pao, ovoga puta u krivini 1.
Tokom vožnje u trećem sektoru, Markes je pokušao da dobije na brzini u pretposlednjoj krivini, u nadi da će preteći Milera s unutrašnje strane u krivini 13. Međutim, i ovoga puta je Australijanac bio besprekoran na kočenju, ne dozvolivši bilo kakvo iznenađenje.
U međuvremenu, razlika između Banjaje i Kvartarara je porasla na gotovo sekundu. Međutim, Francuz je deset krugova pre kraja počeo da pojačava i približava se vodećem Ducatiju. Na kraju 16. kruga, distanca je smanjena na pola sekunde.
Iza njih dvojice, Miler, Markes i Espargaro su se našli unutar jedne sekunde, dok Đoan Mir na Suzukiju nije uspevao da im parira.
Banjaja, svestan Kvartararove brzine, takođe je pojačao, nižući neverovatne krugove. Osam krugova pre kraja, imao je prednost od sedam desetinki u odnosu na aktuelnog šampiona, da bi razlika bila povećana za još dva deseta dela sekunde u 19. krugu. U isto vreme, Markes nikako nije uspevao da pretekne Milera.
Markesovo briljantno spasavanje od pada
Španac je konačno povukao potez u krivini 5, četiri kruga pre kraja, ali je Miler pokušao odmah da odgovori koristeći superiornu maksimalnu brzinu Ducatija. Međutim, Markes je fenomenalnim manevrom prošao sa spoljašnje strane, našavši se u tom momentu na trećem mestu.
Ipak, ono što je u tom trenutku izgledalo kao potencijalno osvajanje podijuma, moglo je da se pretvori u katastrofu za Španca, koji je izgubio prednji deo u krivini 13, uspevši da stabilizuje motocikl uz pomoć lakta. Markes je uradio nešto što verovatno ne bi uspelo nijednom drugom MotoGP vozaču, ali ga je to koštalo, jer su ga pretekli Miler i Espargaro, s tim što se vozač Aprilije našao na trećoj poziciji.
Uprkos ofanzivi u finišu trke, Kvartararo nije mogao da dođe do prilike da napadne Banjaju, koji je konačno odvozao trku na svom nivou. Ujedno, Italijan je peti različit pobednik u šest održanih trka. Spektakularni Mark Markes je u borbi za četvrto mesto sjajno pretekao Milera u krivini 8.
Iza prvih pet našli su se Mir i Nakagami, dok su Enea Bastijanini, Marko Bezeki i Bred Binder zaokružili prvih 10.
Gran Premio Red Bull De España 2022. |
||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | VREME |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 41m 0.554s |
2 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.285s |
3 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +10.977s |
4 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +12.676s |
5 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +12.957s |
6 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +13.934s |
7 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +14.929s |
8 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +18.436s |
9 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +18.830s |
10 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +20.056s |
11 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +20.856s |
12 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +23.131s |
13 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +25.306s |
14 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +27.358s |
15 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +27.519s |
16 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +29.278s |
17 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +35.204s |
18 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +35.361s |
19 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +38.922s |
20 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +43.378s |
21 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP) | +44.299s |
22 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +67.681s |
Stefan Bradl | GER | Team HRC (RC213V) | DNF | |
Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | DNF | |
Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | DNF |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | MOTOCIKL | POENI |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() |
FR |
Monster Energy Yamaha MotoGP™ | Yamaha | 89 |
2 | ![]() |
ES |
Aprilia Racing | Aprilia | 82 |
3 | ![]() |
IT |
Gresini Racing MotoGP™ | Ducati | 69 |
4 | ![]() |
ES |
Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 69 |
5 | ![]() |
IT |
Ducati Lenovo Team | Ducati | 56 |
6 | ![]() |
ES |
Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 56 |
7 | ![]() |
FR |
Pramac Racing | Ducati | 51 |
8 | ![]() |
ZA |
Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 48 |
9 | ![]() |
ES |
Repsol Honda Team | Honda | 44 |
10 | ![]() |
PT |
Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 43 |
11 | ![]() |
AU |
Ducati Lenovo Team | Ducati | 42 |
12 | ![]() |
ES |
Repsol Honda Team | Honda | 35 |
13 | ![]() |
ES |
Pramac Racing | Ducati | 28 |
14 | ![]() |
ES |
Aprilia Racing | Aprilia | 27 |
15 | ![]() |
JP |
LCR Honda IDEMITSU | Honda | 21 |
16 | ![]() |
IT |
Monster Energy Yamaha MotoGP™ | Yamaha | 18 |
17 | ![]() |
ES |
LCR Honda Castrol | Honda | 16 |
18 | ![]() |
IT |
Mooney VR46 Racing Team | Ducati | 15 |
19 | ![]() |
IT |
Mooney VR46 Racing Team | Ducati | 14 |
20 | ![]() |
IT |
WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team | Yamaha | 8 |
21 | ![]() |
ZA |
WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team | Yamaha | 6 |
22 | ![]() |
AU |
Tech3 KTM Factory Racing | KTM | 3 |
23 | ![]() |
ES |
Tech3 KTM Factory Racing | KTM | 0 |
24 | ![]() |
IT |
Gresini Racing MotoGP™ | Ducati | 0 |
25 | ![]() |
DE |
Team HRC | Honda | 0 |
26 | ![]() |
IT |
Aprilia Racing | Aprilia | 0 |