Dana 30. aprila 1982. proizvodnja Škode Garde preselila se iz Kvasinija u Bratislavu. Danas je ovaj coupé vrlo cenjen klasik, što pokazuju i cene koje stalno rastu.
Sportski kupei s dvoje vrata, koje obično povezujemo sa sportskom vožnjom i izraženom voznom dinamikom, imaju dugu tradiciju kada je reč o marki Škoda. Mnogi još uvek ne posmatraju Škoda Popular Monte Carlo kao elegantan model, dok su drugi pripadnici kluba obožavalaca legendarne ikone Škoda 110 R iz 1970-ih. Naslednik tog automobila iz 1981. bila je Škoda Garde.
Garde je predstavljen na Međunarodnom sajmu inženjerstva u Brnu 13. septembra 1981. Serijska proizvodnja je u to vreme započela u postrojenju u Kvasini, početkom oktobra 1981. Prednja svetla s naglašenim ivicama i druge moderne karakteristike obećavale su značajan korak napred, iako je osnovni oblik i koncept automobila s pogonom na zadnje točkove ostao nepromenjen u odnosu na 110 R. Garde je ipak doneo niz inovacija. Precizno upravljanje zupčanikom i bolje dizajnirana geometrija zadnjih točkova, omogućili su poboljšano upravljanje.
Prethodnik: ŠKODA 110 R
Prethodnik Škode Garde bila je kompaktna Škoda 110 R coupé, koja je premijerno predstavljena u septembru 1970. S točkovima od 14 cola i gumama 165 SR 14, 110 R je postizala najveću brzinu od 145 km/h, mogala je da ubrza od nule do 100 km/h za 19 sekundi i oslanjala se na visokoefikasne dvostruke disk kočnice, licencirane od strane britanskog proizvođača Dunlop, uz doboš kočnice pozadi. Prosečna potrošnja goriva je iznosila 8,5 litara na 100 km, dok je rezervoar zapremine 32 litra bio smešten napred, ispod prednje haube, gde je bilo i 250 litara korisne zapremine za odlaganje prtljaga. Upečatljivim enterijerom u prvim automobilima dominirala je armaturna tabla od drveta, ali to je ubrzo zamenjeno mat crnom završnom obradom. Škoda 110 R je takođe bila uspešna na zahtevnim stranim tržištima: 1973. punih 93% od šest hiljada proizvedenih 110 Rs je krenulo u inostranstvo. Egzotične destinacije uključivale su Novi Zeland, Kuvajt i Nikaragvu. U Kvasiniju je do 30. decembra 1980. proizvedeno ukupno 57.085 Škoda 110 R.
Garde ili 120 R Coupé
U Čehoslovačkoj je automobil dobio ime Garde, ali u drugim zemljama koje su bile u sukobu sa zaštitnim znakovima drugih proizvođača, model se u inostranstvu plasirao kao 120 R Coupé. Pored toga, izvozio se u neke zemlje pod oznakom “Rapid”, ali to je bila stara oznaka koja se koristila u Čehoslovačkoj koja je oživela s modelom Garde.