Naslovna INFO Boja automobila utiče na njegovu vrednost kao polovnjaka

Boja automobila utiče na njegovu vrednost kao polovnjaka

Da li boja automobila može da utiče na njegov pad vrednosti?

Na osnovu istraživanja koje je sproveo iSeeCars, postoji direktna korelacija između boje automobila i njegove vrednosti kao polovnjaka. Dakle, ako ste u potrazi za automobilom čija vrednost sporo pada, ovaj „kolor vodič“ bi mogao da bude od pomoći.

Tim iSeeCarsa je sproveo studiju u koju je bilo uključeno 650.000 prodaja trogodišnjih polovnjaka, da bi odredio kako boja utiče na pad cene. Tim je dodatno podatke podelio po segmentima, da bi odredio preferencije kupaca različitih vozila.

Kada je generalno reč o tržištu polovnjaka, boja koja se najbolje „opire“ padu cene je – žuta. Prosečan pad cene analiziranih polovnjaka je iznosio 15 odsto, ali se na žute odnosi samo 4,5 odsto. Još jedna manje česta boja se pridružila žutoj kao dobra investicija, a reč je o narandžastoj, koja je na drugom mestu, s padom cene od 10,7 odsto. Na trećem mestu je ljubičasta (13,9 odsto).

Nakon ljubičaste, boje koje su se našle iznad proseka i našle se u rasponu od 14 odsto su crvena, zelena, plava i siva.

Dakle, ove boje su „vrednije“ na tržištu korišćenih vozila jer gravitiraju tome da budu ređe. Po iSeeCarsu, „žuta je među najmanje popularnim bojama s najmanjim udelom među novim automobilima, i obično je vezana za sportske modele i druge automobile iz relativno malih serija, koji dobro održavaju vrednost. Iz razloga što je žuta tako neuobičajena na tržištu polovnjaka, ljudi su spremni da plate više za nju.“

Najpoželjnije boje automobila smo identifikovali, ali koje su one koje „smanjuju“ vrednost vozila? Na prvom mestu tu je bela s 15,5 odsto, što je 0,5 odsto slabije od proseka. Zatim ide crna s 16,1 odsto, a slede je zlatna (16,7 odsto) i smeđa (17,8 odsto). Boje poput bele i crne su česte, što znači da se takvi automobili ne ističu previše na tržištu polovnjaka. S druge strane, zlatna i smeđa su veoma retke, ali nisu poželjne boje kod kupaca korišćenih automobila, koji poslovično izbegavaju polarizujuće opcije.

Bazirano na ovim podacima, možda je vreme da prestanemo da kupujemo automobile dosadnih boja i odlučimo se za nešto uzbudljivije. Ne samo što će vam lakše da uočite vaše vozilo na parkingu, već ćete sačuvati više novca u džepu.

Auto Moto Show

Izvor: iSeeCars

Prethodni tekstMercedes-Benz i VW grupacija su za zabranu motora SUS od 2035.
Sledeći tekstŠkoda Fabia RS Rally2 pristiže s gotovo 300 ks

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime