Naslovna INFO Započela (ručna) proizvodnja Mercedes-AMG One hiperautomobila

Započela (ručna) proizvodnja Mercedes-AMG One hiperautomobila

Pet godina je prošlo otkada je Mercedes-AMG predstavio Project One koncept na Salonu automobila u Frankfurtu. Konačno, započela je proizvodnja serijskih hiperautomobila pogonjenih sklopom iz bolida Formule 1.

Najbrži serijski automobil u istoriji „trokrake zvezde“ je nekoliko puta odlagan zbog prepreka koje su se javljale tokom razvoja. Jednostavno, nije bilo lako prilagoditi 1,6-litarski V6 motor za redovnu upotrebu i uskladiti ga s ekološkom i „auditivnom“ regulativom. Sve je to sada deo prošlosti, jer se sklapa prvi od ukupno 275 primeraka.

Automobili se sastavljaju ručno u AMG-ovom pogonu u Koventriju, dok se hibridni sklop s četiri elektromotora proizvodi u Mercedes-AMG High Performance Powertrains diviziji u Briksvortu. Radi se o istom timu ljudi koji su odgovorni za razvoj i proizvodnju pogonske jedinice u F1 bolidima. Da bi započeo proizvodnju Onea, AMG se udružio s Multimaticom u cilju formiranja namenskog proizvodnog pogona.

Svako vozilo mora da prođe kroz 16 proizvodnih i testnih stanica u okviru procesa opisanog od strana Mercedesa-AMG, koji podseća na proizvodnju luksuznih časovnika. Više od 50 ljudi je uključeno u proizvodnju One hiperautomobila. Nakon što se sklapanje kompletira, elektrifikovana mašina se podvrgava ispitivanju na susednom poligonu, gde fabrički test vozač konačno daje „zeleno svetlo“.

Ova zver od 1.063 ks se zatim prekriva zaštitnom folijom i transportuje u zatvorenom kamionu u Afalterbah u AMG-ovo sedište. Upravo na ovom mestu vlasnik preuzima svoju dragocenu imovinu i dobija tehnički uvid od strane AMG One eksperata, koji mu otkrivaju detalje u vezi s najradikalnijim serijskim Mercedesom u istoriji.

Ova mašina s pogonom na sve točkove poseduje ekstremno komplikovan motor s unutrašnjim sagorevanjem, koji se  „vrti“ na 11.000 o/min, ali bez obzira na to, uspeva da bude u skladu s Euro 6 ekološkim standardima. Samostalno, turbo V6 isporučuje 574 ks, a u „leru“ radi na 1.200 o/min, što je neverovatno nisko kada u obzir uzmemo da motor SUS u F1 bolidu u mirovanju radi na 5.000 o/min. Upravo je ovo zadavalo veliku glavobolju tokom razvoja, ali magovi iz AMG-a su konačno uspeli da spuste „obrtaje“ za čak 3.800 u minuti, da bi prošli emisione testove predviđene za serijske automobile.

Što se tiče kvarteta elektromotora, po jedan se nalazi na oba prednja točka, gde kombinovano generišu 326 ks. Treća električna jedinica počiva odmah do motora SUS, isporučujući 163 ks na kolenasto vratilo, dok je četvrti povezan s turbopunjačem, dodajući još 122 ks u miks. Zatim, tu je litijum-jonska baterija od 8,4 kWh, koja obezbeđuje čisto električnu vožnju u dužini od 18 kilometara, dok je sedmostepena, automatizovana manuelna transmisija posebno razvijena za AMG One.

Sprint do 100 km/h u trajanju od 2,9 sekundi možda nije tako impresivan, ali do 200 km/h AMG One ubrzava za neverovatnih sedam sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 352 km/h.

Bez dileme, radi se o pravom inženjerskom dragulju, i samo je pitanje momenta kada će biti krunisan kao najbrži serijski automobil na Nirburgringu.

Auto Moto Show

Izvor: Mercedes AMG

Prethodni tekstTesla Semi pristiže na tržište ove godine
Sledeći tekstPorsche Taycan Turbo S postavio novi rekord na Nirburgringu (VIDEO)

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime