Škoda, čuveni češki proizvođač praktičnih i relativno priuštivih vozila, od sada ima novi logo.
U skladu s evolucijom stajlinga i uvođenjem novog dizajnerskog jezika čiji je vesnik Vision 7S koncept, za koji se kaže da predstavlja najveću promenu identiteta češke marke u poslednjih 30 godina, ide i promena logoa.
Škoda, kao i mnogi drugi proizvođači automobila, fokus, kada je strategija u pitanju, stavlja na elektrifikaciju i digitalizaciju. Novi logo i identitet marke ova dva trenda usvajaju s novim, pojednostavljenim rešenjem uz poslovičnu dvodimenzionalnu grafiku. U Škodi kažu da će novi logo biti prepoznatljiviji na ekranima i štampanim proizvodima u odnosu na aktuelni trodimenzionalni dizajn.
Umesto prethodnog Škodinog amblema, novi modeli češke marke će od sada posedovati novi „Škoda“ potpis na poklopcima prtljažnika. Ovaj tipografski logo se doduše neće pojavljivati samo na zadnjem delu vozila, kao što je to bio slučaj poslednjih godina, već i napred. Da bi logo bio izražajniji i univerzalniji, kvačica na slovu „Š“ je sada integrisana.
„Ovaj akcenat je bio izazov za nas. Naime, iz globalne perspektive, ima tendenciju da bude zbunjujući za većinu naših kupaca. U novoj formi, ovaj simbol će biti integrisan i utopiće se u simetriju logoa, dok će kupci na domaćem tržištu i nekim inostranim, i dalje prepoznavati slovnu oznaku“, kaže Martin Pavlik, član Škodinog marketinškog tima, koji je radio na novom identitetu brenda.
Međutim, verovatno se pitate „a šta je s ’krilatom strelicom’?“. Ona ostaje na snazi, ali neznatno modifikovana. Takođe je pojednostavljena i dolazi u dvodimenzionalnoj formi. Osnovni oblik, veličina i priroda oznake, nisu promenjeni.
Mala grupa Škodinih zaposlenih, radila je na novom logou i identitetu marke. Međutim, tim je imao podršku od strane čitave kompanije, dobivši ukupno 165 dizajnerskih predloga kada je proces započeo. Lista predloga je sužena na kraju na samo tri opcije, koje su ispitane uz uključivanje 2.200 anketiranih osoba iz Češke Republike, Nemačke, Italije, Norveške i drugih zemalja.
Novi logo će se najpre pojaviti na materijalu za korespondenciju i društvenim mrežama. Počev od 2024., mesto će pronaći i na novim Škodinim modelima automobila.
Auto Moto Show
Izvor: Škoda